Our own fairytale, kapitel 31


Jag såg på Celine att hon var glad samtidigt som något bekymrade henne.
- Kom så visar jag dig gästrummet, sa hon.
Jag tog av mig min jacka och mina skor och följde med Celine upp för trappan.
- Är Emely hemma? Frågade jag.
- Ehm nej, svarade hon tyst.
- Hon kanske kommer hem senare eller imorgon, hon är hos en vän, sa Celine med en konstig ton i rösten.


Liams perspektiv:
Jag ställde min väska vi sängen och satte mig ner på sängen.
Jag såg mig runt i rummet.
Det är fint.
Precis som resten av Emelys hus.
Mina tankar avbröts av en knackning på dörren.
- Kom in, sa jag och dörren öppnades.
Celine log emot mig.
- Maten är klar utifall du vill ha lite middag, sa hon och log.
- Tack, jag hoppas jag inte är till besvär, sa jag och reste mig ifrån sängen.
- Absolut inte, sa Celine och log.
Jag följde med henne ner till köket där det luktade kyckling och ris.
- Liam! Hörde jag någon ropa och sen såg jag en liten tjej springa mot mig.
Det måste vara Annie.
Jag böjde mig ner och hon kramade om mig.
Jag lyfte upp henne och hon kramade fortfarande om mig.
Jag bar henne till matbordet och satte ner henne på en stol.
Celine log emot mig.
Jag såg en kille sitta vid bordet.
Han kollade på mig och sa sedan hej.
- Hej, jag är Liam, Emelys kompis, sa jag.
Han nickade.
- Jag är Johnatan, Emelys lillebror, sa han.
Jag log och sen började alla äta.
Det var en riktig familjemiddag.
Alla pratade och var glada.
Om bara Emely var här.
Jag saknar min familjs familjemiddag.
Mamma och pappa bor själv nu eftersom jag och mina äldre syrror har flyttat ut.
Det var längesen vi åt en riktig familjemiddag senast.

Harrys perspektiv:
Louis hade åkt hem till Doncaster för att hälsa på hans familj.
Niall och Zayn är i sina lägenheter och Liam hade åkt till Emely.
Jag undrar om Niall tänker åka till Evelyn?
Jag vet att dom pratade om att hon skulle komma till London en vecka eller så eftersom hon har en veckas lov som börjar på måndag.
Lägenheten var tyst och mörk.
Allt som hördes var det tysta ljudet från tv:n och allt ljus som fanns dom ifrån tv:n och en liten lampa i köket.
Jag stängde av tv:n och lampan och bestämde mig för att lägga mig och sova.

Liams perspektiv:
Klockan var ungefär tre på natten.
Huset var tyst och allt var mörkt.
Jag hade vaknat flera gånger och somnat om men den här gången kunde jag inte det.
Jag låg bara och vände och vred mig.
Ända tills jag hörde något.
Jag hörde någon gå, öppna dörrar och hålla på med något som lät som glas eller nycklar eller smycken eller nått sånt.
Jag låg helt tyst och lyssnade.
Jag hörde ett glas tappas i golvet.
Ljudet fick mig att rycka till.
Tyst klev jag upp ur sängen.
I bara mjukisar och T-shirt smög jag ner för trappan.
Jag tände lampan i köket och gick in i köket.
En tjej med svart hår, svarta pumps och en svart kort och tight klänning vände sig om.
Hon hade två piercingar i läppen, svart nagellack och en massa mörkt smink.
Hon såg på mig med hennes klarblå ögon.
Dom ögonen kände jag igen.
Emely.



Wooops, undra vad som händer nu?;)
Jag tänkte tacka för kommentarerna och fråga om jag skulle kunna få över 10 kommentarer nu? :)
Glöm inte att fråga frågor i frågelådan! :)


Kommentarer
Postat av: matilda. c:

woopwoop. När kommer nästa kap.? vill verkligen veta deras reaktioner! <3

2012-05-18 @ 11:36:49
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: annie

mer , vill veta vad som händeer! c:

2012-05-18 @ 12:03:31
Postat av: Hanna

MER:D

2012-05-18 @ 12:06:59
Postat av: jessica

MEEEEEER !!! :DDD

2012-05-18 @ 12:27:48
Postat av: Anonym

kungligt! SKRIV NUUUU! :D

2012-05-18 @ 13:30:03
Postat av: Sanna :D

as braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :D

2012-05-18 @ 14:15:31
URL: http://lifeofonedirection.devote.se
Postat av: IKA

sjuukt bra mer nu snällaaa

2012-05-18 @ 14:57:55
URL: http://baramunthernovell.blogg.se/
Postat av: grace

meeeeeeeer!!!!

2012-05-18 @ 16:01:37
Postat av: amanda

så sjukt bra meer!

2012-05-18 @ 16:16:02
URL: http://onediirectionstories.blogg.se/
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

omgomgomg, jag måste ha mera! <3

2012-05-18 @ 16:16:47
Postat av: Ebba

Fortsätt!!! Lägg ut nästa kapitel!! Måste få veta vad som händer!!

:D

2012-05-18 @ 18:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback