Our own fairytale, kapitel 29


Du Sarah ville du färga håret? Därför att jag ska färga min utväxt svart ikväll så då kan jag ju färga ditt hår då, sa Gloria.
Jassie hade verkligen blont hår, Gloria färgade sitt svart och Rubys var rosa.
Sarah skulle färga sitt hår svart nu också.
- Du Gloria kommer du ha färg kvar? Frågade jag.
Hon nickade.
- Jag kan färga ditt hår om du vill, kom till mig ikväll, sa hon.
Jag nickade och sen kom Ruby in genom toalettsdörren.
- Här är grejerna, sa hon och tog fram en nål.


Emelys perspektiv:
När jag kom hem för att äta middag hade mamma blivit arg.
Eller inte direkt arg, mer irriterad.
- Vad har du gjort? Var det första hon frågade mig när jag kom innanför dörren.
- Piercat mig, vadårå? Svarade jag spydigt.
- Vem gjorde det? Frågade mamma.
- Jag gjorde det på en salong, ljög jag.
Mamma kollade på mig.
- Samma salong där Sarah gjorde det, det är lugnt mamma, ljög jag igen.
Jag visste att mamma hade haft en piercing i näsan som hon gjort själv när hon var ung så hon borde inte bry sig.
- Du kan inte bara gå och ta hål i läppen utan att jag vet om det, sa mamma irriterat.
- Jag är ingen bebis längre, sa jag och gick förbi henne in i köket.
Mamma höll på att laga lax.
- Är du seriös, jag äter inte det där! Utbrast jag.
- Du äter det du blir serverad, sa mamma när hon kom in i köket.
- Emely vad fick dig att tro att du kunde pierca dig bara sådär? Frågade mamma.
- Du gjorde det när du var ung, jag har sätt bilder och du har berättat, sa jag en aning kaxigt.
- Och som jag sa så är den gjord av nån proffsig, ljög jag.
- Varför gjorde du det? Frågade mamma.
- Jag kanske tycker att det är snyggt!
- Du frågar mig nästa gång okey! Sa mamma bestämt.
- Vi får se, svarade jag.
- Emely du kan lika gärna ta ut piercingen! Sa mamma lite argare.
- Glöm det, jag drar! Sa jag och gick mot ytterdörren.
Jag tog på mig mina skor och min jacka och öppnade dörren.
- Emely du ska lyss… hörde jag mamma nästan skrika innan jag smällde igen ytterdörren.

Liams perspektiv:
Efter en och en halv månad var turnen i US över och imorgon åker vi emot UK igen.
Ganska skönt faktiskt.
Jag kände skuldkänslor över att jag hade varit så dålig på att ringa och smsa Emely men jag hade både ringt och smsat för någon dag sedan och hon hade inte svarat.
Jag undrar var hon är och vad hon gör?

Emelys perspektiv:
Vecka för vecka gick förbi.
Nu har det gått ungefär 9 veckor sedan jag såg Liam senast.
Om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket längre.
Eller det är i alla fall det jag låtsas om.
Egentligen så poppar han upp i mitt huvud varenda gång jag är ensam.
Jag saknar honom.
Men jag vet att det är över.
Jag vet att han inte bryr sig.
Så varför måste jag behöva göra det?
Mamma hade tagit min mobil och min dator ifrån mig eftersom jag inte hade lyssnat på henne.
Två piercingar i läppen, svart hår och korta svarta naglar.
Jag satt i klassrummet och skrapade bort lite nagellack från tummen med hjälp av en nagel.
Matteläraren pratade på om något som jag inte bryr mig om.
Mina betyg har sjunkit och jag har ganska mycket frånvaro.
Lektionen slutade äntligen.
Jag tog mina böcker och trängde mig förbi alla på väg ut från klassrummet.
Jag öppnade mitt skåp, slängde in böckerna och smällde igen skåpet.
- Emely vad har du för lektion nu? Frågade Sarah och kom gående emot mig.
Vi båda är förändrade.
Svart hår, svart klädstil, piercingar, svart nagellack och massa mörkt smink.
Jag kände knappt igen Sarah längre.
Fast jag kände knappt igen mig själv längre heller.
Gått ner i vikt hade jag gjort.
Och förändrats.
Men jag antar att det är så man växer upp.
Våga prova nya saker.
Jag öppnade mitt skåp och kollade på mitt schema.
Historia.
Jag suckade.
- Historia, du då? Svarade jag på Sarahs fråga.
- Geografi, pallar inte va med så jag ska dra ner på stan och träffa Ruby och hennes kille, sa Sarah.
- Hänkar du? Frågade hon.
- Mhm, svarade jag och tog min jacka och min väska och gick med Sarah ut ur skolan och ner på stan.
- Em!
- Sarah!
Ruby stod med en lång kille med grönt hår och rökte.
Hon gav mig cigarettpaketet.
Jag tog upp en cigarett och gav paketet till Sarah som gjorde samma sak.
Killen tände sin tändare och gav oss lite eld.
Jag drog in röken och sen blåste jag ut den. 



Tack för kommentarerna!
Undra hur det kommer gå för Emely och Liam...;)


Kommentarer
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

jättebra. <3

2012-05-16 @ 17:38:09
Postat av: Lo. :)

Jättebra, verkligen. <3

Super. :)

2012-05-16 @ 17:51:01
Postat av: grace

mer!!!:D<3

2012-05-16 @ 18:41:09
Postat av: Anonym

skitbra!:D hoppas hon blir normal igen :s

2012-05-16 @ 19:55:15
Postat av: Anonym

skitbra!:D hoppas hon blir normal igen :s

2012-05-16 @ 19:56:13
Postat av: Sanna :D

vill att det ska bli den vanliga emely igen, men annars är det skit bra! :D

2012-05-16 @ 20:04:15
URL: http://lifeofonedirection.devote.se/
Postat av: jessica

Vill att emely ska bli sig själv igen och att det blir dom två tillsammans , men som vanligt e allt svin bra :)

2012-05-16 @ 20:39:57
Postat av: Anonym

jättebra!:P gillar att det blir mer spännande typ!!:)

2012-05-16 @ 21:29:11
Postat av: Anonym

meeeer, äntligen mer drama!:D

2012-05-16 @ 21:32:06
Postat av: sandra

OM1D! Gick in på fin blogg och har nyss läst 3 skitbra kapitel!!! Du är grymt duktig! :D

2012-05-16 @ 23:45:14
Postat av: anonym

bra!! drama ;)

2012-05-17 @ 09:56:21
Postat av: IKA

sjuutk braa

2012-05-17 @ 12:21:11
URL: http://baramunthernovell.blogg.se/
Postat av: Nattie

Skriv mera!! Älskar novellen!!!

2012-05-17 @ 13:35:41
URL: http://nattienight.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback