Our own fairytale, kapitel 25


Jag, Emely, Evelyn och Niall träffades och snackade i ett dressingroom innan det var dags att gå upp på scenen.
Jag och Niall stannade kvar bakom scenen medans Emely och Evelyn gick upp på scenen tillsammas.
Programledaren öppnade ett kuvert.
Kuvertets innehåll förändrade en av tjejernas framtid.
- Och vinnaren av 2012 års ”I’m a star” är….


Liams perspektiv:
Sekunderna innan namnet ropades upp kändes som timmar.
Nervöst kollade jag ut mot scenen och hoppades av hela mitt hjärta att jag skulle få höra Emelys namn.
- Evelyn Hamilton!
Sen hörde jag ett dämpat skrik och Niall rusade förbi mig och upp så scenen.
Jag bara stod där som fast frusen.
Hon var så nära.
Jag såg henne krama om Evelyn och Niall.
Jag måste upp dit, tänkte jag och tog några osäkra steg upp på scenen.
Jag kramade om Emely och kände några varma tårar på min axel.
Men när jag kollade på henne så log hon.
Evelyn tog emot sitt pris och sen gick vi av scenen.
Så fort vi gått av scenen såg jag tårar rinna ner för Emelys kind.
- Vad är det? Frågade jag och kramade om henne.
- Jag är glad för Evelyns skull, jag menar genom tävlingen har hon blivit min bästa vän men ändå, sa Emely snyftande.
- Jag förlorade och jag var så nära.
Jag la min hand på hennes huvud och strök henne över håret.
- Det är okey, viskade jag.
- Du var fantastisk och du hade kul, viskade jag sedan.
- Jag vet och det är det som betyder något men jag ville verkligen vinna, sa Emely ganska tyst.
Hennes tårar fortsatte rinna ifrån hennes ögon ner på min axel.
- Du vann, sa jag.
Hon lyfte hennes huvud ifrån min axel och kollade frågande på mig.
- Du vann mitt hjärta, sa jag och log.
Emely log men tårarna fortsatte rinna.
Försiktigt torkade jag bort dem med min tumme.
Hon kramade om mig.
-Du vann mitt med, sa hon.
Jag log och kramade om henne.
Även fast vi inte vann tävlingen så var jag glad.
- Kom så går vi och gratulerar Evelyn och Niall, sa jag.
Emely nickade och torkade bort de sista tårarna.

Emelys perspektiv:
Nästa dag vaknade jag med en liten huvudvärk.
Igår vann Evelyn över mig och sen hade det varit en stor fest.
Med tanke på att jag bara är 16 och snart 17 år så drack jag inte värst mycket men tillräckligt mycket för att vakna upp med huvudvärk.
Sakta satte jag mig upp i sängen och kollade ut i mitt rum.
Min resväska låg packad på golvet och min handväska låg också packad bredvid.
Idag var det över.
På riktigt.
Idag ska jag åka hem.
Det ska Niall, Liam och Evelyn också.
Jag ska hem till den lilla staden Canterbury som ligger ungefär en och en halv timme ifrån London.
Evelyn skulle hem till Cambridge som också ligger ungefär en och en halv timme ifrån London men åt ett annat håll.
Liam och Niall stannar i London.
Sen åker dom på UK och US turne i ungefär 3-4 månader.
Det kändes som om allt tog slut nu men jag vet att det inte gör det.
Jag kommer aldrig glömma Evelyn.
Vi kommer förbli bra vänner.
Hon flyttar till London inom ett halvår också så jag kan nog flyga dit och hälsa på henne på något lov eller en helg och vi har bytt skype så vi kan snacka riktigt länge.
Jag vet inte hur det går för henne och Niall.
Förhoppningsvis håller dem ihop.
Och det hoppas jag att jag och Liam också gör.
Även fast det verkar ganska hopplöst.
Han hade lovat mig att ringa och smsa så ofta han kunde.
Och jag skulle göra samma.
Men det kändes ändå som om jag bara hängde kvar i en tråd.
Allt jag kunde göra var att hoppas att vårat förhållande överlever allt.



Tack för alla kommentarer! :)


Kommentarer
Postat av: Sanna :D

jätte bra! :D

2012-05-13 @ 12:17:25
URL: http://lifeofonedirection.devote.se/
Postat av: Malin

Meer ! :)

2012-05-13 @ 14:51:14
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Jättebra, i love it!

2012-05-13 @ 16:13:39
Postat av: grace

mer!<3

2012-05-13 @ 16:20:42
Postat av: matilda. c:

jättebra! :D

2012-05-13 @ 18:02:38
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: jessica

Meeeeeeeeeer :]]] <3

2012-05-13 @ 20:10:28
Postat av: lova

Jättebra.

Du är sjukt begåvad.

Meer.

2012-05-13 @ 23:31:02
Postat av: Anonym

Meer! Meeer!!! Mer,

2012-05-14 @ 09:06:21
Postat av: hiilma.

sjukt bra :DD

2012-05-14 @ 21:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback