Freedom comes when you learn to let go, kapitel 7


 Så fort jag var utom synhåll för Michel, Marvel och Niall föll jag ner på knä.
Niall får inte vara kär i mig, han bara får inte.
Det är inte rättvist emot honom!
Och det sista jag vill är att få hans ömtåliga och glada hjärta att brista.
Nä han förtjänar någon som kan vara med honom.
Föralltid.

Nialls perspektiv:
- Mary come on, open up! Sa jag medans jag knackade på hennes sovrumsdörr.
- Mary seriously I need to talk to you!
- About? Frågade hon utan att öppna dörren.
- About things, sa jag och fortsatte knacka.
- What kind of things Niall?
- Ehm… feelings, sa jag.
- So open up? Föreslog jag sedan.
- Well let’s see… No!
Jag suckade högt och bankade hårdare på dörren.
- Go away Niall, sa hon och lät ointresserad och stressad på samma gång.
- Well let’s see… No! Härmade jag.
Jag hörde ett dämpat skratt.
- I’m opening up if you go away, sa hon.
-  Deal?
Frågade hon sedan.
- No, no that’s not a deal, not at all! Svarade jag.
Nu var det Marys tur att sucka.
- Please Mary open the door, sa jag och bankade mer.
- No, I don’t want you to come in and tell me you love me, I can’t hear that kind of words, sa hon.
- I’m not gonna tell you that I love you, I’m just gonna clear some stuff up, svarade jag.
- Then you have to clear it up outside my room cause I’m not letting you inside, sa Mary.
- Then I’ll sit outside until you open, sa jag.
Mary vart tyst och jag sjönk ner längst väggen bredvid hennes dörr.
Efter några minuter hörde ett klickande ljud och Mary öppnade dörren och kollade ner på mig där jag satt på golvet.
- You’re just impossible, mumlade hon och gick tillbaka in på hennes rum.
Hon lämnade dörren öppen så jag reste på mig och gick in.
Hon satt på skrivbordsstolen och kollade ut igenom fönstret.
Jag satte mig ner på hennes säng.
Vi satt tysta en stund, hon hade hennes blick fäst ut igenom fönstret och jag hade min blick fäst på henne.
Hennes välborstade vågiga hår och vackra figur.
Tystnaden var ganska jobbig så jag bestämde mig för att bryta den.
- Why are you upset?
Hon vände sakta sin blick emot mig.
- I’m not upset Niall, I’m just caring, svarade hon.
Hennes blick var inte fäst på mig utan på sängen.
- What are you caring about? Frågade jag.
- You, I just want the best for you, svarade hon och hennes ögon mötte mina i några sekunder innan hon vände bort blicken igen.
- And the best for me is to run away when I say I love you? Frågade jag med en lite sarkastisk röst.
- I just…
Maybe it wasn’t so smart to just run away and I understand if you’re hurt because of it but I didn’t know what to do, svarade hon.
- I’m not hurt I just want to know why you ran away, sa jag.
- I panicked.
Marys blick vandrade över rummet.
- Why? Frågade jag.
- Cause I don’t want to hurt you.
Jag fattade inget, allvarligt inget.
- Just tell me what all this is about! Sa jag och försökte möta henne ögon.
Hennes mörkblå stora ögon mötte mina men sen vände hon snabbt bort blicken.
Då förstod jag.
Tror jag?
- Aha, you have a boyfriend right?
Frågan fick henne att kolla på mig.
- I should have known, somebody as gorgeous as you must have I boyfriend, I’m sorry.
- No no Niall you got it wrong, I don’t have a boyfriend, you just can’t love me cause in the end it will break your precious heart.
Och med dem orden reste hon sig upp och lämnade mig helt ensam med mina förvirrade tankar.

Tack för alla kommentarer, 18 stycken! :)
Och förlåt för att jag inte uppdaterade igår, jag hann inte för jag jobbade, var inne i stan med mamma och hade träning och sen åkte jag iväg för att fixa lite mer med jobbet så jag var hemma sent.
Men nu har jag iallafall uppdaterat men tyvärr kommer jag inte kunna uppdatera mer för ens nästa vecka:(
Ska förklara varför i ett inlägg snart!
Men tills dess kan ni väl ge mig 20+ kommentarer så skulle jag bli sjukt glad! :D

 


Kommentarer
Postat av: emelie

Meer.(: Kan du inte ställa in tidsinställda inlägg med jämna mellanrum, istället?:)<3

2012-06-26 @ 18:47:21
URL: http://mmelie.blogg.se/
Postat av: grace

mer!!:):):)

2012-06-26 @ 19:20:08
Postat av: moa

Mer :)

Postat av: Hanna

skit bra!! stackars Niall ;(

2012-06-26 @ 21:00:00
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Stackars Niall! D:
Mera. <3

2012-06-26 @ 21:05:26
Postat av: Elin

Jätte bra! :)

2012-06-26 @ 21:10:36
Postat av: Josefine

Grymt bra! meeer! :]

2012-06-26 @ 21:10:46
Postat av: camilla

mer!! stackars Niall :(<33

2012-06-26 @ 22:25:36
Postat av: Hanniz :D

Jätte bra!!!!!

2012-06-26 @ 22:42:42
Postat av: manda

Fett jobbigt att du ska åka bort! D8 Men älskar detta kapitlet såå mycket, så får väl bara vänta till det kommer ut ett nytt nu då! :D <3

2012-06-26 @ 22:55:22
Postat av: jessica

LOVE IT :) <3

2012-06-26 @ 23:10:08
Postat av: Anonym

meeeeeer

2012-06-27 @ 18:46:15
Postat av: sofia

meer

2012-07-02 @ 18:29:52
Postat av: sofia

mer

2012-07-02 @ 18:30:06
Postat av: saga

MER

2012-07-02 @ 18:30:23
Postat av: Anna

mer

2012-07-02 @ 18:30:37
Postat av: Anonym

mer

2012-07-02 @ 18:30:50
Postat av: Anonym

meeeeeeeeer

2012-07-02 @ 18:31:03
Postat av: Anonym

mer

2012-07-02 @ 18:31:12
Postat av: Anonym

mer

2012-07-02 @ 18:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback