I wanna be your hero, kapitel 6


Zayn stod i dörröppningen och kollade oroligt på mig.
Han gick fram och hjälpte mig upp och frågade mig hur jag mådde.
- Jag mår bra, fick bara lite ont i magen, svarade jag och fick fram ett leende.
Zayn nickade mot mig och jag gick ut ur köket och upp på mitt rum.
Jag slog på min rosa apple dator, som jag fått av Liam, och googlade lite på mina magsmärtor.
Det första som kom upp fick mig att frysa till.



Isabellas perspektiv:
Jag kände mitt hjärta banka och det vart svårt att andas.
Jag stängde ner datorn och gick in i mitt badrum.
Men skakade händer sökte jag igenom min necessär till jag hittade ett graviditets test.

Harrys perspektiv:
Jag satt och kollade på tv med alla killarna när min mobil plingade till.
Jag tog upp den och såg Isabellas namn.
Jag tryckte snabbt av skärmen för att inte någon skulle se och sen reste jag mig upp.
- Jag kommer snart, jag ska bara ringa ett samtal, sa jag och gick mot köket.
Jag slog på skärmen igen och kollade mitt sms.
”kom till mitt rum nu”
Oroligt gick jag upp mot Bellas rum.
Jag kände på dörrhandtaget med det var låst.
- Öppna det är Harry, sa jag men hon öppnade inte.
- Öppna, sa jag igen med en orolig röst.

Isabellas perspektiv:
Så fort jag skickat sms:et så hade jag ångrat mig.
Jag visste inte vad jag skulle ta mig till och nu stod Harry utanför min dörr.
Jag kunde inte bara låta honom stå där.
Jag samlade mig och gick fram till dörren.

Harrys perspektiv:
Isabella öppnade dörren med rödgråtna ögon.
Så fort jag såg att hon hade gråtit så kände jag mina tårar bränna bakom ögonlocken.
- Bella, fick jag fram med en svag röst.
Jag gick in och stängde dörren efter mig.
Hennes röda ögon började sakta försvinna och hon tog flera djupa andertag.
- Harry, började hon och kollade ner i golvet.
Jag tog hennes hand och vi satte oss på hennes säng.
- Vad är det gumman? Frågade jag.
- J-Jag… sa hon med en svag röst.
- Jag vet inte hur jag ska säga det, du kommer bli arg, sa hon och jag kände hennes hand skaka.
Jag höll om den hårdare.
-Jag skulle aldrig kunna bli arg på dig älskling, sa jag och kollade på henne.
Hon tog ett djupt andertag.
- Jag är gravid, sa hon och andades ut.
När hon sa det var det som om någon högg mig i hjärtat.
Både av lycka och skräck.
Jag försökte säga nått men inga ord kom fram.
Hon började kolla på mig och såg orolig ut.
- Är det mitt? Fick jag fram.
Hon nickade.
- Ungefär två veckor gånget, sa hon med en nevös röst.
Jag kände tårarna komma och jag kunde inte hålla emot.
Jag kände tårarna rulla ner för kinderna.
- Jag visste att du skulle bli arg eller ledse… började hon men jag avbröt henne.
- Glädjetårar, sa jag och kramade om henne.
- Det är ju fantastiskt, viskade jag i hennes öra.
Hon log.
Jag låt tårarna torka och jag satt och höll hennes hand länge.
Sen flyttade jag mig närmare henne och kysste henne passionerat.
Några sekunder senare hörde jag dörren öppnas och Bella drog sig undan.
Jag vände mig om och i dörröppningen stod Liam.



Väldigt kort kapitel, men jag hoppas ni gillar det!:)
Nu börjar det hända saker:)
Tack för kommentarerna!
Jag blir så glad och peppad på att skriva, snälla fortsätt kommentera!:)


Kommentarer
Postat av: Nicoline

OMG vad spännande skriv merr tack !! :))

2012-02-22 @ 00:16:44
Postat av: Anonym

MERAA!! :D (absolut inte beroende.. hehe) ;))

2012-02-22 @ 00:39:40
Postat av: Isabelle

Mera mera mera!

2012-02-22 @ 11:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback