I wanna be your hero, kapitel 5


Jag vände mig mot honom.
- Tack, sa jag och log.
- Desamma Harry, fick jag sedan fram och rodnade minst lika mycket som honom.
Han flyttade sig närmare mig och ingen av oss brydde sig om att kolla på filmen längre.
Harry flyttade sig närmare och närmare mig tills jag kände hans läppar mot mina.



Harrys perspektiv:
Äntligen! Tänkte jag när Bella besvarade min kyss.
Nån sekund senare så ångrade jag mig.
Bella drog sig tillbaka och jag kollade oroligt på henne.
Fan! Ekade det i mitt huvud.
Nu har jag förstört allt, tänkte jag.
- Harry de funkar inte, Liam kommer inte gilla det och dina fans… började hon men jag avbröt henne.
- Men du då? Vad vill du? Vad känner du? Frågade jag.
- Jag gillar dig, du är söt, rolig och så men det kommer inte funka, sa hon.
- Men jag lovar dig att Liam kommer fatta, han är din bror och han vill att du ska vara glad och jag hoppas att du är det när du är med mig och fansen behöver du inte bry dig o… började jag men hon avbröt mig.
- Harry det kommer inte funka! Sa hon bestämt.
 - Om mina fans verkligen är fans så förstår dom att du gör mig glad och Liam kommer förstå, jag lovar! Sa jag försiktigt.
- Men Harry du…
- Vi kan hålla det hemligt? En hemlighet som bara du och jag vet om? Föreslog jag och hon log.
Isabella satt tyst en stund och sen log hon mot mig igen.
- Okey då, svarade hon och jag lutade mig fram för att kyssa henne igen och den här gången besvarade hon kyssen utan att dra sig undan.

Isabellas perspektiv:
- God natt sötnos, sa Harry och gav mig en lätt puss på munnen innan han bäddade ner mig i min säng, släckte lampan och gick mot hans rum.
Jag somnade överlyckligt.

Liams perspektiv:
Det hade gått ungefär 2 veckor sedan Isabella kommit hit, jag var så glad över att få spändera lite tid med min syrra.
Fast bara efter att hon varit här 5 dagar så var det lite konstigt.
Jag, Niall, Zayn och Louis hade suttit och kollat på tv medans hon och Harry hade varit uppe på sina rum.
Hon hade sagt att hon var trött och skulle sova och någon sekund senare hade Harry sagt samma sak.
Jag skulle gå upp och låna lite filmer av Harry men han var inte i sitt rum så jag gick mot Bellas rum men dörren var låst.
Jag hade inte tänkt på det så mycket då men nu kom jag att tänka på det.
Det kändes som…
- Liam!
Mina tankar avbröts av att Niall ropade på mig.
- Har du hört nått av det vi pratat om? Frågade Zayn.
- Va? Nä, svarade jag och log åt mig själv.
Alla skrattade.
Jag, killarna och Bella satt i soffan och plötsligt reste sig Bella upp och höll för munnen och gick ut ur rummet.
Jag kollade undrande på henne och både jag och Harry reste oss upp samtidigt.
Jag kollade lika undrande på Harry och han kollade bort och satte sig ner.
Sen gick jag ut ur vardagsrummet och ropade på henne.
Jag såg att dörren till badrummet på undervåningen var öppen och jag gick in.
Där satt hon böjd över toaletten.
Jag gick oroligt fram till henne.
- Hur mår du? Frågade jag med en orolig röst.
Sen såg jag att hon hade spytt och jag satte mig ner bredvid henne.
- Isabella? Frågade jag oroligt och hon bara kollade på mig innan hon spydde igen.
Jag strök henne på ryggen medans hon fortsatte spy.
Efter ett tag reste jag mig och hämtade en handduk och ett glas vatten.
- Tack, sa hon med en svag röst.
- Inga problem, sa jag oroligt.
- Är det något med njurarna? Frågade jag allvarligt.
- Nä jag mår bara inte så bra, sa hon försiktigt.
- Okey men jag kan ringa en läkare och hör… började jag men hon sa att det inte behövdes eftersom hon bara hade jetlag.
Så jag följde med henne upp till hennes rum och bäddade ner henne.
Sen gick jag ner igen med en orolig blick.
Jag skakade av mig blicken och gick in i vardagsrummet och kände hur alla kollade på mig.

Harrys perspektiv:
- Vad här hänt? Frågade jag oroligt.
Liam kollade ner i golvet innan han svarade att hon bara mådde dåligt.
Jag ville mer än allt resa mig upp, springa till henne, hålla om henne och säga att allt skulle bli bra men jag visste att det skulle väcka misstankar så jag satt kvar.
Jag kände hur Liam kollade konstigt på mig då och då och när filmen som vi kollade på äntligen var slut så gick jag upp på mitt rum.
Jag låg och vred och vände mig och jag hörde de andra killarna komma upp och gå in i sina rum.
Jag tog upp mobilen som låg på skrivbordet och klickade på twitterikonen.
Jag visste inte vad jag skulle twittra om så jag började läsa mentions istället.
I dom flest stod det saker i stil med ”jag älskar dig, snälla följ mig!”.
Jag klickade ner twitter och skulle precis lägga ner mobilen när jag kom på att jag kunde sms:a Bella och fråga vad som hänt.
Jag skrev ”Hej älskling, vad har hänt? Mår du illa? Önskar jag kunde komma och hålla om dig! x” och sen klickade jag på skicka.
Jag väntade i flera minuter på svar men inget kom och efter 10 minuter så hade jag fortfarande inte fått något svar.
Jag antar att hon sover, tänkte jag för mig själv och försökte somna.
Men det gick inte, jag kunde inte sluta tänka på Bella.
Hon var min, det var bara det att ingen visste om det.
Jag vet hur Liam är, han är väldigt beskyddande när det kommer till Isabella och jag låg länge och funderade om han skulle bli arg om han fick reda på allt.
Inte bara på att jag kysst henne några gånger utan också att vi hade gjort det och hållit allt hemligt.
Det kändes lite konstigt att hemlighålla allt för killarna men det var bäst såhär.
Efter några timmar så lyckades jag somna med en konstig känsla i magen.

Isabellas perspektiv:
Jag vaknade ganska tidigt på morgonen av att min mage gjorde ont.
Men bortsätt från det så mådde jag ganska bra.
Jag bestämde mig för att ta en dusch så jag gick in i mitt badrum.
Jag satte igång vattnet och tog av mig mitt nattlinne.
Det var då jag såg det.
Min mage var inte lika platt som vanligt, den var lite uppsvälld.
Oroligt klev jag in i den varma duschen.

Zayns perspektiv:
Jag kom ner till vardagsrummet och hittade Harry i soffan.
Han såg inte speciellt glad ut, mer orolig.
- Tjena Harry, hur är det? Frågade jag när jag satte mig bredvid honom i soffan.
- Bra, hur är de själv? Svarade han med en orolig ton i rösten.
- Jo jag är helt okey, men jag hör på dig att du inte mår bra, sa jag allvarligt.
- Jag är okey Zayn! Sa han irriterat och reste sig upp för att gå upp.
Jag fattade inte vad det var med honom.
Undrandes gick jag in i köket och fixade lite frukost till mig själv.

Isabellas perspektiv:
Jag kom ut ur min walk-in closet med ett par vita tygskor, ett par mörka jeans och en vit T-shirt med tryck på.
Jag gick fram till spegeln för att fixa håret men stannade genast upp.
Det syntes väldigt noga genom T-shirten att min mage var uppsvälld.
Jag drog upp T-shirten och granskade min mage.
Då öppnades min dörr.
Jag drog snabbt ner T-shirten och så Harry komma mot mig.
- Du svarade inte på mitt sms igår, sa han irriterat.
- Förlåt jag har inte kollat mobilen sen igår eftermiddag, svarade jag snabbt och gick och kollade den.
- Okey men de är lugnt, hur mår du? Frågade han med en orolig rös.
- Jag är okey, sa jag och tittade ner på golvet.
Han gick fram till mig och kramade om mig.
- Säker?
- Ja, svarade jag.
Jag drog mig ur hans grepp och gick mot min garderob.
- Jag ska bara byta tröja, sa jag snabbt.
- Vad är det för fel med den du har på dig? Frågade han.
- Ehm… Jag känner bara inte för att ha den nu, svarade jag snabbt och gick in i garderoben.
När jag kom ut i en hoodie så var inte Harry kvar.
Jag suckade och gick ner till köket.
- God morgon! Sa Zayn när jag kom ner.
- God morgon, svarade jag och log.
Zayn satt i soffan och åt en smörgås.
Jag kände på en gång att jag inte alls var sugen på mat och gick därför inte och hämtade någon frukost.
Jag drack ett glas vatten istället och sen kände jag hur hela min mage dunkade.
Jag satte mig ner på köksgolvet av smärta.
Jag kände för att skrika högt men jag lät bli.
- Isabella? Hörde jag någon säga oroligt.
Jag tog ett djupt andertag och kollade upp.
Zayn stod i dörröppningen och kollade oroligt på mig.
Han gick fram och hjälpte mig upp och frågade mig hur jag mådde.
- Jag mår bra, fick bara lite ont i magen, svarade jag och fick fram ett leende.
Zayn nickade mot mig och jag gick ut ur köket och upp på mitt rum.
Jag slog på min rosa apple dator, som jag fått av Liam, och googlade lite på mina magsmärtor.
Det första som kom upp fick mig att frysa till.


Hej, tack för alla kommentarer!:)
Keep it up! :)


Kommentarer
Postat av: sandra

mer, mer MERA :D

2012-02-21 @ 21:35:48
Postat av: Saga

MEER ;;D älskar det <3

2012-02-21 @ 21:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback