I wanna be your hero, kapitel 4


Tillsammas sköljde vi av disken innan vi satte in den i diskmaskinen.
Jag gillar att spendera tid med Bella, även om vi diskar eller gör något roligare, tänkte jag för mig skälv.
Hon och jag pratade massor under tiden vi diskade och det kändes som om hon verkligen var lätt att prata med.


Isabellas perspektiv:
Jag låg i min nya säng och Liam satt på sängkanten.
- God natt, sa Liam och pussade mig på pannan.
- God natt och tack för allt, sa jag och log.
- Inga problem syrran, sa Liam och log innan han släckte lampan och gick ut ur mitt rum.
Med många tankar i huvudet lyckades jag somna ganska fort.

Jag vaknade av att jag hörde någon knacka på dörren och sen hörde jag dörren öppnas.
- God morgon, hörde jag någon säga med en vacker men trött röst.
- Bella, sa rösten och jag kände någon sätta sig på min säng.
Jag blundade ännu hårdare.
- Bella, sa rösten och skakade på mig.
Jag slog upp mina ögon och såg rakt in i Harrys  gröna ögon.
Jag sprack genast upp i ett leende och det gjorde han också.
- Frukosten är klar, sa han försiktigt.
Jag satte mig upp i sängen och Harry reste sig och började gå mot dörren.
- Vänta! Sa jag och kollade mot honom.
Han vände sig om och log.
- Okey, sa han och kollade lite frågandes på mig.
Jag klev upp ur sängen i mitt nattlinne och gick in i min walk-in closet.
Någon minut senare kom jag ut igen iklädd ett par ljusa jeans, en ljusblå blus och svarta ballerinor.
Harry sprack upp i ett leende när jag kom ut och det fick mig att känna mig alldeles varm  inombords.
- Sådär, sa jag med ett leende och gick fram till honom.
Tillsammans gick vi ner mot köket för att äta frukost.

Liams perspektiv:

 - Du fick henne att kliva upp ändå Harry, sa jag när Bella och Harry kom in i köket.
- Ja de var inte så svårt faktiskt, sa Harry och skrattade.
Jag skrattade och sen gick Bella och Harry och hämtade lite pannkakor som jag lagat till frukost.
- Redo för att shoppa då syrran? Frågade jag med ett leende.
- Såklart, sa hon och log större.
Nöjt stoppade jag en bit pannkaka i munnen.

- Hejdå! Ropade jag till alla när jag, Bella och Harry gick ut genom dörren.
- Hejdå! Ropade dom i kör och sen stängde jag dörren.
Harry hade sagt att han kunde köra oss för han skulle ändå möta upp en vän som hette Matt inne i stan.
Jag öppnade dörren för Bella och med ett leende klev hon in i baksätet.
- Tack, sa hon och jag log innan jag stängde dörren och satte mig där fram med Harry.
Bilen rullade ut från parkeringen och jag var glad att jag skulle få spendera lite tid med min syrra.
- Ska jag hämta er sen? Frågade Harry med ett leende på läpparna.
- Ja visst, svarade jag.
- Okey messa eller ring när ni vill bli hämtade, sa Harry sen och log.
- Okey, svarade jag och sen tackade jag honom för att han ställde upp på att köra.
När vi kommit fram och Harry hade parkerat så klev vi alla ur bilen.
Jag och Bella började gå åt ett håll och Harry ett annat.
- Hejdå vi ses sen! Ropade jag till Harry och han vände sig om och log.
- Ja hejdå! Ropade han sen och vände sig och om fortsatte gå.
Jag kollade lite snabbt på Isabella och hon log.
Vi gick längst en shoppinggata och jag tror att vi gick in i var ända butik.
Jag hatar egentligen att vara ute och shoppa men jag gör det så gärna för min lillasyrra.
- Åh vad söt topp, hörde jag henne säga till en topp i ett skyltfönster.
 Jag log för mig själv.
- Kan vi gå in här? Frågade hon mig sedan.
- Såklart, svarade jag och vi gick in i affären där Bella sett toppen.
Hon gick fram till den och höll upp den.
- Prova den, sa jag och hon log mot mig och gick mot en provhytt.
Jag följde henne och väntade utanför.
Hon kom ut ur provhytten och snurrade runt lite.
- Du är jättefin, sa jag och hon log.
- Vill du ha den? Frågade jag sen.
- Om jag får, sa hon blygt.
- Såklart, allt för syrran vet du, svarade jag och log.
Vi bestämde oss för att köpa toppen och lite andra kläder.
 Tack brorsan, du är bäst! Sa hon glatt när jag hade betalat och vi var på väg ut ur affären.

Harrys perspektiv:

Matt hade nyss ringt och sagt att han inte kunde komma så jag satt ensam på ett café med en läsk.
Klockan var runt 4 och jag satt och funderade för mig själv hur jag skulle säga till Bella att jag gillar henne.
Jag kanske skulle låta det komma naturligt?
Jag menar att det lär ju komma ut när det kommer ut, hon lär ju fatta snart.
Jag måste bara vänta och se vad som händer, intalade jag mig själv och tog en klunk av min läsk.
Eller skulle….
Mina tankar avbröts av att mobilen ringde.
Jag tog up mobilen och kollade på skärmen, där stod det något nummer jag inte kände igen. Numret fanns inte i min kontaktlista.
- Aa hej, svarade jag lite förvirrat.
- Hej det är Bella, sa rösten på andra sidan och jag sken upp.
- Jo Liam gav mig ditt nummer eftersom han bara hade 6% batteri kvar på hans mobil, började hon.
- Och det var nog smart eftersom hans mobil är död nu, sa hon sen och skrattade.
- Okey, har ni shoppat klart? Frågade jag med ett leende, även fast hon inte kunde se leendet.
- Japp, sa hon och vi pratade en stund till innan vi bestämde oss för att träffas vid parkeringen och åka hemåt.

Isabellas perspektiv:
- Tack för maten, sa jag med ett leende efter jag och killarna hade ätit upp middagen.
Louis och Liam gick och diskade, Niall gick upp till sitt rum för att lägga sig eftersom han hade väldigt ont i huvudet och jag, Harry och Zayn gick ut till vardagsrummet och slog på tv:en.
- Ska vi kolla en film? Frågade Harry och både jag och Zayn sa att det var ett bra förslag.
Zayn tog fram en boxarfilm och filmen Love Actually och höll fram dom.
- Vilk… började han men innan han hann prata klart så nästan skrek Harry Love Actually.
Jag och Zayn skrattade och sedan stoppade Zayn in filmen och satte sig i sackosäcken. Jag satt bredvid Harry i soffan och jag såg hur han kollade på mig och log då och då.
Jag log tillbaka varje gång och efter några minuter så kom Louis och Liam in i vardagsrummet.
- Love Actually? Frågade Louis och han lät inte alls förvånad.
- Jajamän, svarade Harry glatt och Louis sa att han nog skulle gå och lägga sig eftersom han var trött.
Liam satte sig bredvid mig i soffan och vi började kolla på filmen, efter halva filmen så reste sig Liam.
- Det har vart en lång och rolig dag så jag är sjukt trött, sa han.
- Jag går och lägger mig, sa han sen och pussade mig god natt på pannan.
- God natt, sa han sedan tyst till mig.
Jag log.
- God natt brorsan, tack för allt.
- Inga problem, sa han glatt och började gå från vardagsrummet.
Innan han kommit ut ropade han god natt till killarna.
- God natt Liam! Ropade Zayn och Harry i kör och sen gick Liam upp mot hans sovrum.
Efter ett tag så gick Zayn och la sig och innan filmen ens slutat så satt bara jag och Harry kvar och kollade.
Fast Harry verkade mer kolla på mig än filmen.
Jag log mot honom och kollade sedan vidare på filmen innan  jag kände Harrys hand på min hand.
- Du Bella, du är väldigt fin, sa Harry och rodnade.
Jag vände mig mot honom.
- Tack, sa jag och log.
- Desamma Harry, fick jag sedan fram och rodnade minst lika mycket som honom.
Han flyttade sig närmare mig och ingen av oss brydde sig om att kolla på filmen längre.
Harry flyttade sig närmare och närmare mig tills jag kände hans läppar mot mina.  



Tack för kommentarerna!
Jag fortsätter skriva om jag får minst 4 kommentarer :)


Kommentarer
Postat av: sandra

har precis börjat läsa din fanfic och läst igenom alla kapitel som jag missat :) Sjuktbra du är!! :D

2012-02-21 @ 17:42:15
Postat av: Lena!

MEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!! Hah...

2012-02-21 @ 18:09:25
Postat av: Emelie

Meeer!! <3 ;P

2012-02-21 @ 18:23:07
Postat av: Anonym

mer!:D

2012-02-22 @ 15:32:37
Postat av: Eveline

Asbra:D

2012-02-22 @ 15:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback