I wanna be your hero, kapitel 3


- Va bra, trivs du här då? Frågade jag sen och log.
- Jajamän, svarade hon och vände sig mot mig med ett leende.
- Va bra, jag lovar att du kommer älska London, sa jag och log nervöst tillbaka.
Hennes leende gjorde hela mig varm, jag vet inte riktigt varför.
Vi fortsatte småprata medans hon hängde upp hennes kläder och ställde upp lite skor.


Isabellas perspektiv:
Jag gick ut ur walk-in garderoben och Harry följde mig med blicken.
Han log och jag kunde inte låta bli att le.
Jag gick fram till min rosa addidas väska och tog upp min svarta Ipod med ett rosa och silverglittrigt skal och gick mot mitt nya skrivbord.
På skrivbordet stod det ett par Ipod högtalare och jag pluggade in Ipoden och satte på lite musik.

I tried playing it cool
Girl when I'm looking at you
I can't ever be brave
Cause you make my heart race

Harry log stort mot mig och började sjunga när han del kom.

Shot me out of the sky
You're my kryptonite
You keep making me weak
Yeah, frozen and can't breathe


Efter Harrys del slutade han sjunga och musiken fortsatte spelas på min Ipod.
Harry stod bara där och log och jag kunde inte låta bli att le tillbaka, hans leende var bara för sött.
Under hela låten stod han bara där och log och hans ögon glittrade.
Nästa låt började spelas.

It feels like we been living in fast-forward
Another moment passing by
The party's ending but it's now or never
Nobody's going home tonight

Jag log lite mot Harry och sen började jag dansa.
Dans var något av de bästa jag vet.
Harry hoppade runt lite och sjöng med musiken när hans del kom.

Katy perry is on replay,
She's on replay
DJ got the floor to shake

The floor to shake
People going all the way
Yeah, all the way
I'm still wide awake

Jag och Harry hoppade runt och dansade runt i rummet.
- Maten är klar! Hörde jag Louis ropa.
- Skynda er innan Niall äter upp allt! Ropade Liam sedan.
Jag stängde av musiken och sen gick jag och Harry skrattandes ner för trappan.

Harrys perspektiv:
Nu visste jag, så fort jag hört One Thing och sett henne så visste jag.
Även fast jag inte ville tro det så var det sant.
Jag var helt enkelt kär i Isabella Payne.
- Vart går du i skolan då? Hörde jag Louis fråga.
Jag slets från mina tankar ock började lyssna på Bellas och killarnas samtal.
- Jag går i St Peters School i Wolverhampton, svarade hon.
- Min gamla skola, sa Liam och log.
- Jajamän, svarade hon och skrattade.
- Wolverhampton alltså, jag gissar att du spelar fotboll? Sa Louis lite skämtsamt.
- Jajamän, fast inte för skollaget utan bara på min fritid, svarade hon.
- Jag spelar i ett lag för tjejer i min ålder, sa hon sedan.
- Intressant, svarade Louis och log.
- Vad gör du mer på fritiden då? Frågade Zayn.
- Jag är cheerleader för skolans fotbollslag, jag dansar, spelar gitarr och spelar fotboll, svarade hon.
- Hon är huvudcheerleader, alltså så är hon ledaren, sa Liam stolt och kramade om henne lätt med ena armen.
- Wow, sa Zayn och skrattade.
- Förresten, du måste träffa Danielle snart, sa Liam.
- Ja det var ju ett tag sen, hon var riktigt schysst! Sa Bella och log.
- Ja hon är ju dansare också, hon kanske kan hjälpa dig lyckas med en danskarriär, sa Liam och log mot henne.
Hon skrattade.
Sedan började hon och Niall prata lite om gitarrspelandet.
- Riktig god mat, sa jag och log.
- Kyckling är min specialitet, sa Zayn och log.
- Men killar kan inte ni berätta om er själva? Frågade Bella och kollade på oss.
Vi bestämde oss för att alla skulle i tur och ordning skulle svara på 10 frågor.
Ålder, födelsedatum, fullständigt namn, hemstad, hobbys, längd, skostorlek, hemlig talang, dålig vana och något de andra inte visste om en.
Jag började.
- Jo jag heter Harold Harry Edward Milward Styles och jag är född den 1 februari 1994 i Evesham så jag är alltså 18 år, sa jag och sedan fortsatte jag.
- Jag flyttade till Holmes Chapel när jag var 3-5 år, jag är runt 178 cm lång och har skostorleken 45.
- Vilka hobbys har du? Frågade Bella och log.
Jag log tillbaka och svarade på frågan.
- Sjunga såklart, spela badminton och tennis och att hänga med kompisar.
- Min hemliga talang är jonglering, jag har en dålig vana av att gå runt naken och de ni inte visste om mig är att jag verkligen inte gillar berg och dal banor, sa jag sedan och skrattade.
Bella log mot mig och sen var det Zayns tur.
- Jag heter Zayn Jawaad Malik och är född den 12 Januari 1993 i Bradford, sa Zayn.
- Jag är alltså 19 år, jag vet inte exakt hur lång jag är men mellan 175-185 skulle jag gissa och min skostorlek är 40-41, sa han sedan.
- Jag har en dålig vana av att bita mig i läppen och sticka ut min tunga ofta, sa han och skrattade.
Louis skrattade också och sa att han brukar göra det när han twittrar och det ser sjukt kul ut.
Då började vi alla skratta.
- Hur som helst så är mina hobbys sjunga och rita och saker ni inte viste om mig är att jag är halv engelsk och halv pakistansk och därför är jag alltså muslim så jag äter inte griskött och mitt födelsenamn stavas Zain men jag har ändrat till Zayn , sa han efter han hade hämtat sig efter skrattet.
- Inte för att jag är en speciellt troende muslim och så, sa han sedan.
- Och Zain betyder vacker, sa Louis sedan och kramade Zayn.
- Ja, sa Zayn gulligt och kramade Louis tillbaka och sen skrattade vi alla lite.
- Och jag vet inte om jag har någon dold talang direkt, sa Zayn sedan.
- Du är faktiskt bra på att dansa, sa Liam och log.

Isabellas perspektiv:
Turen fortsatte till Louis, Niall och sen Liam.
Efter ett tag var det min tur.
- Okey jag heter Isabella Emely Annie Payne, jag är 16 år och jag är född den 15 Juli 1995 i Wolverhampton, sa jag.
- Jag fyller 17 år snart, jag är 168 cm lång och har skostorleken 38, sa jag sen.
- Mina hobbys är cheerleading, fotboll, dans och spela gitarr och jag har en dålig vana av att dansa hela tiden och överallt och min hemliga talang är att jag kan gå ner i split, spagat och sånt, sa jag sedan.
- Hon dansar seriöst överallt, hon kan ställa sig och börja dansa i en mataffär tillexempel, sa Liam och skrattade.
Alla skrattade, till och med jag.
- Och vad vet vi inte om dig? Frågade Zayn och log.
- Jo de ni inte visste om mig är…
Jag vart tyst en stund och killarna kollade på mig.
- Ehm jo jag älskar rosa, sa jag sedan och log lite.
- De har jag märkt, sa Harry och jag skrattade.
- Nått annat? Frågade han sedan.
Jag kollade fundersamt ner mot min tallrik.
- Jag gillar att fota och jag har en systemkamera, sa jag och log.
- Okey, sa Harry och log mot mig.

Liams perspektiv:
Jag såg på Isabella att hon tänkte på något, inte som om hon funderade på vad hon skulle säga utan som om något var fel.
Men hon skrattade och åt så jag skakade av min tanken ganska fort.
Hon var nog okey, men jag tänkte fråga sen ändå.

Harrys perspektiv:
- Tack för maten, sa jag och tog min tallrik och gick mot köket.
- Harry du ska diska idag! Ropade Niall.
- Okey då, sa jag och suckade.
Ledsamt gick jag tillbaka till bordet för att plocka upp allas disk och gå och diska den.
- Jag kan hjälpa dig, sa Bella.
- Alltså om du vill, tillade hon sedan.
- Du är gäst du behöv… började jag men blev avbruten av henne.
- Men jag vill, det är det minsta jag kan göra som tack för allt ni gör för mig.
Jag sken upp och dom andra killarna log.
Hon reste sig och de gjorde killarna också.
Niall, Louis och Zayn gick mot vardagsrummet och Isabella började plocka upp disk.
Jag tog upp lite mer disk och sen gick jag mot köket.
Isabella var påväg att göra samma sak när Liam stoppade henne.
- Hur är det? Mår du bra? Hörde jag honom fråga henne.
Jag stannade upp och lyssnade.
- Det är bra Liam, jag mår jättebra, svarade hon.
- Säker? Frågade han.
- Ja, vadårå? Frågade Bella.
- Inget speciellt jag tänkte bara höra efter, sa Liam och sen gick han mot vardagsrummet till dom andra killarna.
Jag hörde Bella komma och därför började jag gå mot köket igen och låtas som om jag inte hört något.
Även fast det inte var något hemligt eller sånt så verkade det vara något mellan dom.
Vad det var visste jag inte, jag hoppades bara inte det var något dåligt.
Jag kom in i köket och satte på vattnet och sen kom Bella in.
Tillsammas sköljde vi av disken innan vi satte in den i diskmaskinen.
Jag gillar att spendera tid med Bella, även om vi diskar eller gör något roligare, tänkte jag för mig skälv.
Hon och jag pratade massor under tiden vi diskade och det kändes som om hon verkligen var lätt att prata med.

 


 

Tack för kommentarerna, keep it up!
Fortsätt med kommentarerna så skriver jag mer!:)

 


Kommentarer
Postat av: Klara Hammar

Älskar den! :)

Vill läsa nästa del nu :)

Och ifall du funderar på att skaffa en tjej till någon av dom andra killarna så kan du använda mig eller hur man ska säga ;)

2012-02-20 @ 16:19:19
Postat av: emma

meeeeeer! :)

2012-02-21 @ 16:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback