I wanna be your hero, kapitel 2



Jag, Liam och Isabella kom skrattandes fram till bilen och jag satte mig på förarplatsen, Liam satte sig där fram och Isabella satte sig i baksätet.
Jag backade ut från parkeringsplatsen med ett leende på läpparna.


Zayns perspektiv:

- Nu du Niall, sorry bro men jag vinner! Sa jag skrattandes till Niall medans vi satt och spelade fifa på mitt och killarnas Xbox.
- Glöm det! Sa Niall och skrattade.
Niall gjorde ett mål och sen började jag tokskratta.
Mitt skratt smittade av sig och några sekunder senare låg både jag och Niall på golvet och tokskrattade.
- Ehm… Hej! Sa Louis när han kom in i vardagsrummet.
Vi svarade inte utan vi skrattade och skrattade och vi visste egentligen inte varför.
Louis kollade konstigt på oss och skrattade innan han gick in i köket och tog ett glas vatten.
Efter ett tag hade vi lugnat ner oss och vi var fullt koncentrerade på spelet.
Efter en kvart så vann Niall.
- Yes! Skrek han och hoppade upp.
Jag skrattade lite åt honom och vi skulle precis köra igång en match till när vi hörde dörren öppnas.
- Hallå? Hörde jag Liam ropa och några sekunder senare hörde jag Louis springa mot dörren.
- Hej! Skrek han medans han sprang.
Jag reste på mig och det gjorde Niall också, tillsammans gick vi glatt ut till hallen.
Louis och Niall kramade alla och jag gjorde samma sak.
Sist kramade jag om Liams söta lillasyster.
- Hej Isabelle? Sa Niall frågande.
- Isabella, rättade Liam.
- Hej Isabella, jag är Niall Horan! Sa Niall och tog henne i handen.
- Hej Niall, jag är Isabella Payne, svarade hon skrattandes.
Louis och jag presenterade oss och sen fick vi reda på att hon brukar bli kallad Bella istället för Isabella.
Liam, Harry och Bella tog av sig sina skor och sen gick vi glada in till vardagsrummet.

Louis perspektiv:
Det var verkligen kul att träffa Isabella, hon och Liam är verkligen lika!
Jag kollade snabbt på klockan på min mobil som visade 17.13.
- Klockan är redan strax efter fem, sa jag och kollade på Zayn.
- Jag ska väl börja laga mat då, det blir kyckling! Sa Zayn glatt.
- Om ni inte har något emot de förstås? Frågade han sedan och det var det ingen som hade så jag, Zayn och Niall gick in i köket för att börja laga mat.
- Kom jag ska visa dig en sak! Hörde jag Liam säga och sen hörde jag fotsteg i trappen.
Jag log för mig själv, Liam var verkligen glad att ha sin lillasyrra här.

Liams perspektiv:
Jag och killarna bor tillsammans i ett riktigt stort hus på en mysig och finare gata här i London, på övervåningen har alla sitt egna sovrum och sitt egna badrum som sitter ihop med sovrummet.
Jag gick fram till min sovrumsdörr och på dörren stod det Liam.
Rummet bredvid mitt sovrum hade stått tomt sen vi flyttade hit men så fort jag fick veta att Isabella skulle komma så renoverade vi rummet.
- Ser du? Frågade jag Bella som stod bredvid Harry.
Harry log stort och hon gick fram till den stängda dörren som ledde in till det förut tomma rummet.
- Ja det står Isabella på dörren, sa hon undrande med ett leende på läpparna.
- Jajamän, öppna dörren! Sa jag och log.
Hon tryckte försiktigt ner dörrhandtaget och dörren öppnades.
Men händerna för munnen gick hon chockat in i rummet.
Hon kollade sig runt med stora ögon.
Väggarna var ljusrosa och golvet var av äkta ljust trä. Rummet var inrett med en stor vit säng med rosa Victoria’s secret beddsätt, en vit bokhylla, skrivbord, stor och mysig skrivbords stol, en stor rosa matta, platt tv, liten rosa soffa, stor spegel och lite annat.
Rummet hade också ett eget stort badrum och en walk-in closet.
Isabella vände sig om till mig och Harry.
- Har ni gjort de här? Frågade hon chockat.
- Det var mest Liams idé men vi alla var med på det, sa Harry och log.
- Allt är ditt syrran, sa jag och log ännu större.
Hon kramade oss båda och sprang runt lite i de stora rummet innan hon sprang in  till badrummet och hennes walk-in closet.
- Jag älskar det, tack så jättemycket! Sa hon överlyckligt och kramade oss.
Hon gick fram till skrivbordet och vände sig sedan om och kollade på mig.
- En rosa Imac!? Utbrast hon frågande.
- Jajamän, du gillar ju rosa och du behöver en ny dator, sa jag och log.
Hon kramade mig och tackade mig om och om igen.
Jag log och kände mig lycklig, det fanns inget jag inte gjorde för min lillasyrra.
- Det var de minsta jag kunde göra för att du skulle trivas här, sa jag till henne och hon log och tackade igen.
- Jag tänkte att din garderob nog ser lite tom ut även fast du hänger upp dina kläder så vad sägs om att gå ut och shoppa imorgon? Sa jag till henne när hon var på väg med sin resväska till garderoben och jag visste redan svaret.
- Ja! Ropade hon glatt och tackade mig igen.
Hon log och sen gick hon in i garderoben för att hänga upp sina kläder.
- Bella jag går ner! Ropade jag.
- Okey tack för allt! Ropade hon tillbaka och jag gick ut ur rummet och ner för trappan med ett leende på läpparna.
- Det luktar gott, sa jag när jag kom in i köket och sen började jag hjälpa Niall att duka.

Nialls perspektiv:
- Har du visat henne rummet? Frågade jag Liam och log.
- Jajamän, svarade han.
- Hon älskade det, sa han sen och log.
- Jag visste att hon skulle göra det, sa jag och klappade Liam på axeln innan jag gick in i köket för att hämta några glas.

Harrys perspektiv:
Gillar du det? Frågade jag Isabella medans jag ställde mig i dörröppningen till hennes garderob.
- Jag älskar det! Sa hon och log.
- Va bra, trivs du här då? Frågade jag sen och log.
- Jajamän, svarade hon och vände sig mot mig med ett leende.
- Va bra, jag lovar att du kommer älska London, sa jag och log nervöst tillbaka.
Hennes leende gjorde hela mig varm, jag vet inte riktigt varför.
Vi fortsatte småprata medans hon hängde upp hennes kläder och ställde upp lite skor. 


 Hej, detta kapitel blev ur lite många olika perspektiv och det är för att jag vill hinna på med alla lite i början.
Jag vill också säga tack för kommentarerna på första kapitlet! :)
Om jag får mer än 3 kommentarer så skriver jag kapitel 3! :)

Kapitel 3 kommer, om jag får minst 3 kommentarer, senare idag eller i helgen :)


Kommentarer
Postat av: En tjej :D

Hej, du känner inte mej, o jag inte dej, men ja har precis läst båda kapitelna.

dom va grymma, o de skulle va kul om du kunde skriva mer ! :D // en tjej

2012-02-17 @ 20:02:00
Postat av: One direction fan :)

Asbra, meeeer!!!!! :D

2012-02-17 @ 21:18:05
Postat av: Nelly

Hej du skriver bra!

Skriv mer:)

2012-02-17 @ 21:20:57
Postat av: Anonym

Den var jättebra, ja älskar att läsa och om de e om 1D blir de bara bättre :)

2012-02-17 @ 23:21:33
Postat av: Emelie

Bra :)

2012-02-18 @ 21:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback