I wanna be your hero, kapitel 10


Jag såg att han började blinka för att hålla tillbaka sina tårar.
Jag kollade oroligt på honom och nästa sekund såg jag tårarna rulla ner för hans kinder.
Jag kramade om honom och jag kände hans tårar rinna ner på min axel.
- Jag vet inte vad jag ska göra, fick han snyftande fram och sen fortsatte han.
- Jag är så jävla rädd!


Harrys perspektiv:

Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna.
Jag var så himla förvirrad och det kändes bra att Liam litade på mig igen.
- Vad är du rädd för Harry? Frågade Liam lugnande.
- Bella och bebisen, sa jag.
Jag och Liam gick in på mitt rum och satte oss i min lilla soffa.
-Du Harry du behöver inte oroa dig än, hon är bara i andra veckan, sa jag lugnt.
- Ja men ändå, jag vet inte vad jag ska göra, sa jag.
- Har hon bestämt vad hon tänker göra med bebisen? Frågade Liam.
Jag bara skakade på huvudet.
Liam såg lika bekymrad ut som jag.

Zayns perspektiv:
- Zayn? Hörde jag någon ropa.
Jag kollade mig runt men ingen var där.
- Ja? Ropade jag tillbaka.
Då kom Isabella in i vardagsrummet.
- Zayn? Frågade hon.
- Ja? Svarade jag.
- Har du lust att spela xbox eller nått? Frågade hon och jag log.
- Visst, svarade jag.
- Blir fifa bra? Frågade jag sedan.
- Jarå, svarade hon och satte sig i soffan.
Jag satte i spelet och gav henne en kontroll.
Några minuter senare satt vi och skrattade och skrek åt varandra.
Hon var ganska bra på fifa, det stod ungefär lika hela tiden.

Harrys perspektiv:

Jag kom in i vardagsrummet och såg Zayn och Bella sitta och spela fifa.
Dom båda var väldigt inne i spelet.
Jag skrattade för mig själv och gick fram och pussade Bella på kinden innan jag satte mig bredvid henne i soffan.
Det var så här jag ville ha det, kunna pussa Bella när jag vill utan att behöva hemlighålla det.
Hon log.
- Heja Bella! Ropade jag och hon skrattade.
- Harry senast jag kollade så var det Bella som var en cheerleader och inte du, sa Zayn utan att slita blicken från spelet.
Jag skrattade.
Jag kollade på när Zayn och Bella spelade.
Efter några minuter hade Zayn vunnit, fast han vann bara med 2 mål.
- Bra spelat Isabella, sa han och skrattade.
- Desamma Zayn, sa hon med ett leende.
Jag la min arm runt henne och hon kollade på mig och log.
Liam kom in i vardagsrummet och sa att han skulle beställa pizza.
- Vad vill alla ha? Frågade han och alla svarade och sen gick han iväg och beställde.
- Den kommer om en kvart, sa han.
Jag och Bella reste oss upp och gick in i köket och dukade.

Louis perspektiv:
Det ringde på dörren och Liam gick och öppnade.
Nån minut senare kom han in i köket.
- Pizza! Ropade han och skrattade.
Vi alla sprang mot kartongerna och tog lite pizza.
- Förresten Paul ringde för nån timme sedan, vi ska till Paris om några dagar, sa jag.
- Juste, sa Liam och kollade mot Harry och Bella.
Sen tog han upp mobilen och knappade lite på den.

Liams perspektiv:

Jag knappade in Pauls nummer och ringde.
- Tjena Liam, hörde jag Paul svara.
- Tjena, du jag tänkte höra lite om Paris, sa jag.
- Okey, sa Paul.
- Du vet ju att jag har min lillasyrra här, hon kan följa med till Paris va? Frågade jag lite oroligt.
- Självklart, svarade Paul.
- Okey va bra, sa jag och log.
Jag pratade med Paul en stund innan vi sa hejdå och jag la på.
- Isabella du kan följa med till Paris! Sa jag glatt och hon sprack upp i ett stort leende.
- Yes! Skrek Harry och kramade om henne och pussade henne på kinden.
Alla skrattade, till och med Harry.

4 dagar senare

Isabellas perspektiv:
Harry öppnade dörren till mitt rum och kom in.
- Kommer du eller? Frågade han mig retsamt.
- Ja vänta, sa jag och sprang runt i mitt rum.
Harry stoppade mig, drog mig tätt intill honom och sen möttes våra läppar.
Plötsligt så öppnades dörren igen.
- Förlåt om jag stör ert gullande men vi måste åka, sa Zayn och skrattade.
- Okey, sa jag och drog mig ifrån Harrys varma famn.
Jag tog min rosa resväska, min handväska och min datorväska och sen gick jag, Harry och Zayn ut ur mitt rum.
Jag stängde dörren och sen gick vi ner och tog på oss våra skor.
Vi gick ut ur huset och Zayn låste.
Det stod en stor taxi och väntade på oss.
Liam, Niall och Louis satt redan inuti den minibuss liknande taxin och Paul stod utanför.
- Hej jag är Paul, killarnas maneger, sa Paul och skakade hand med mig.
- Jag är Isabella Payne, svarade jag och log.
- Kul att äntligen få träffa dig Isabella, sa Paul och log innan han öppnade dörren till framsätet och klev in.
Jag kollade mig omkring och såg att Harry packade in mig bagage och att Zayn hade hoppat in i taxin.
Jag hoppade in och satte mig bredvid Zayn och sen hoppade Harry in och stängde dörren efter sig.
Mitt emot oss satt Liam, Niall och Louis.
- Redo killar? Frågade Paul.
- Och Isabella? La han snabbt till.
- Redo! Skrek killarna och jag och sen började Taxin rulla iväg.
- Ett steg närmare Paris, kärlekens stad, tänkte jag lyckligt för mig själv.


Stort tack till alla kommentarer och sånt, jag blir så sjukt glad!:)

Om jag får minst 5 kommentarer så kommer kapitel 11 ut idag, imorgon eller på fredag:)
Kom igen, I know you can do it! :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fortsääätt!



Älskar din novell!

den är gryym!<3

2012-02-22 @ 20:07:26
Postat av: Ellinor

meeeeera! :)

2012-02-22 @ 20:12:15
Postat av: Anonym

Mera nu! :)

2012-02-22 @ 20:21:37
Postat av: Malin

Du är jätteduktig ! :D



MER TACK ! :)

2012-02-22 @ 20:33:19
Postat av: Isabelle

Asså denna novell är ju bäst i världen! Bäst bäst bäst!!!!!<3

2012-02-22 @ 20:36:22
Postat av: jessica

sjukt braa :)) !! <3

2012-02-22 @ 20:45:55
Postat av: Saga

Sjukt BÄST!!! ;D <3

2012-02-22 @ 21:49:36
Postat av: Alva

Helt sjukt bra! ;D

2012-02-22 @ 22:19:23
URL: http://livetsomalva.bloggplatsen.se
Postat av: Nicoline

Meerr!!

2012-02-22 @ 23:15:03
Postat av: Ina

Mera mera mera, älskar den, ropar ja!!! varje gång ett inlägg läggs in :D

2012-02-23 @ 10:16:02
URL: http://liveyourdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback