Our own fairytale, kapitel 13


Vi stod med våra drickor och kollade ut över dansgolvet.
Många dansade till den höga musiken och många såg ganska fulla ut.
Själv så planerade jag inte att bli full, jag har ju liksom bara en njure så det är inte det smartaste att drick så mycket, tänkte jag och fortsatte kolla ut över dansgolvet.
Då såg jag något som jag verkligen inte ville se.


Liams perspektiv:
Musiken dunkade högt och det gjorde ont inom mig när jag såg Kieran och Emely kyssas.
Jag vände mig om och började gå och sen kände jag en hand på min axel.
Jag vände mig om och där stod Zayn.
- Vart ska du? Frågade han.
- Hem, svarade jag bestämt.
- Men kom igen, låt inte det där förstöra din kväll! Sa Zayn och drog med mig in i lokalen igen.
Jag suckade först men sen bestämde jag mig för att ha kul.
Men jag kunde inte låta bli att kolla på Emely då och då.
Hon stod alltid med Kieran och han började se ganska så full ut vid det här laget.
Jag kände hur arg jag blev varje gång han kysste eller rörde henne.
Jag vet att hon kommer bli sårad förr eller senare och jag vill helt enkelt inte att det ska hända.
Zayn och jag träffade Harry och några andra och sen stod vi och snackade ett tag.
Jag kunde fortfarande inte låta bli att kasta några blickar på Emely då och då.
Kieran höll ett stadigt grepp om hennes arm.
- Släpp mig, hörde jag henne säga och sen såg jag henne försöka ta sig loss ur greppet.
Kieran släppte henne inte, han bara tryckte henne närmare sig och jag såg henne streta emot.
- Ge dig Kieran, sa hon irriterat.
Han sa inget, han bara försökte kyssa henne men hon drog sig undan.
Kieran släppte henne och jag kollade tillbaka mot Zayn och dom andra.
Louis kom och började snacka med oss.
I bakgrunden kunde jag höra Emely.
- Kieran sluta.
Jag vände min blick mot Emely och Kieran igen och såg att han höll hennes händer och försökte kyssa henne på nacken och halsen.
Emely försökte backa undan men han höll fast henne.
- Kieran allvarligt sluta! Sa hon lite argt och drog sig undan.
- Vad är det? Frågade Kieran med en ganska konstig röst.
- Kan du bara sluta hålla på så där, jag är inte på humör nu, sa hon.
- Vad? Frågade han och började kyssa henne på nacken och halsen igen.
- Allvarligt! Sa hon irriterat och backade undan.
Han mumlade något och la en av hans händer på hennes mage och förde den uppåt.
- Ge dig! nästan skrek hon och tog bort hans hand.
Han försökte kyssa henne men hon drog sig undan.
- Kom med hem till min lägenhet, sa han och försökte dra med sig henne.
Jag kände mig illamående inombords.
- Nej, ge dig! skrek hon.
- Kom bara! Skrek han.
- Nej! Skrek hon tillbaka och han höll henne i ett hårdare grepp.
Hon försökte dra sig ur greppet men det gick inte bra.
- Släpp! Skrek hon.
Jag kunde inte bara stå och se på längre.
Med bestämda och arga steg gick jag fram till dem och knuffade till Kieran så att han släppte taget om Emely.
- Hon har sagt nej, låt henne vara! Sa jag argt.

Emelys perspektiv:
Kieran reste sig upp och Liam föste mig bakom honom.
Kieran höjde hans hand men Liam knuffade till honom igen.
Den här gången ramlade han inte.
- Hon är min flickvän inte din så dra, sa Kieran argt.
- Jag bryr mig inte, hon är min vän och hon har sagt nej så du kan dra, sa Liam bestämt.
- Glöm det, sa Kieran och tog ett steg mot Liams vänstra sida för att ta tag i mig men Liam ställde sig i vägen.
- Låt henne vara, sa han argt.
Jag kände mitt hjärta slå snabbare och snabbare.
Helt ärligt så var jag rädd.
Kieran höjde hans hand och nästa sak jag såg var att han slog till Liam vid ena ögat.
Liam backade lite av slaget och jag la chockat mina händer för min munn.
- Låt honom vara Kieran! Utbrast jag och tog tag i hans armar.
- Kom, fräste han.
- Nej jag vill inte, jag har ju sagt det, svarade jag och kände han ta ett hårt grepp om mina armar.
- Släpp, sa jag bestämt men det gjorde han inte.
- Kom, sa han igen.
- Lugna ner dig, jag tänker inte komma nu, sa jag och försökte dra mig loss.
Det gick inte.
- Släpp henne, hörde jag Liam plötsligt säga och sen knuffade Liam bort Kieran och ställde sig framför mig.
Kieran slängde sig argt mot Liam och Liam var redo att slå till honom när plötsligt ett par armar tog tag i dem båda.
Anthony, Matthew och Evan drog tillbaka Kieran och Zayn, Louis och Harry drog tillbaka Liam.
Jag kände mitt hjärta banka snabbare och snabbare.
- Jag ska döda dig! skrek Kieran åt Liam i ren frustration.
Liam försökte slita sig loss ifrån killarnas grepp för att slå till Kieran men han lyckades inte.
Jag kände plötsligt en tår rinna ner för min kind.
Och en till.
Och ännu en.
Sen kände jag Zayn varma famn.
- Ta det lugnt, viskade han lugnande i mitt öra och hans armar omfamnade mig.
Jag la mitt huvud på hans bröstkorg och kramade om honom lätt.
Jag kände mig så förvirrad.



Tack för kommentarerna!
Dam dam daaam, slagsmål och drama;)
Hoppas ni gillar det! :)

Jag fick en fråga i kommentarerna av Malin.
Hon frågade om hon fick tipsa om min blogg på hennes blogg och svaret är såklart ja! :)
Jättekul att du vill göra det Malin! :)
Länka gärna blogginlägget sen så jag får se:)
Sjukt kul, blir så glad! :D


Kommentarer
Postat av: grace

mer!!:DDDDDDD<3

2012-04-27 @ 16:25:37
Postat av: jessica

MEEEEEEEEEEEEEEEERRR!! :DD <3

2012-04-27 @ 16:28:47
Postat av: Tanja

åååå ! älskar den här delen! verkligen bäst!! :D meer!

2012-04-27 @ 16:29:22
URL: http://twitter.com/Zayniiee_Torres
Postat av: Vanessa

meer

2012-04-27 @ 16:54:19
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Måste ha mera, helt besatt! <3

2012-04-27 @ 17:21:27
Postat av: Anonym

guuud! det mest spännade kapitlet so far. ;) :D

2012-04-27 @ 18:15:41
Postat av: sandra

more! skitbra! :DD

2012-04-27 @ 20:20:21
Postat av: Johanna

AMG!!! SÅÅÅÅ himla braaa! :D

2012-04-27 @ 20:23:11
Postat av: Malin

Jättebra :)<3

Jag vill verkligen tipsa alla, för din novell är så sjuktbra ! :)

2012-04-27 @ 20:23:26
Postat av: Moa

snälla maja, ett till kapitel idag? BlinkBlink ;)♥

2012-04-27 @ 20:34:23
Postat av: anonym

skiiit bra! :D älskar drama!

2012-04-27 @ 23:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback