Our own fairytale, kapitel 10


Det är hennes liv och hon får smsa vem hon vill men en del av mig ville inte att hon skulle smsa med honom.
Det kändes fel och konstigt.
- Därför att han är en av hennes motståndare i tävlingen, svarade jag sedan.
Zayn nickade bara.
Sen fortsatte vi gå tysta en stund.
- Vet du vad Liam? Frågade han plötsligt.
Jag skakade lätt på huvudet.
- Du gillar Emely.


Liams perspektiv:
- Det gör jag inte alls! Utbrast jag.
- Jo Liam, jag ser det i dina ögon när du kollar på henne, sa Zayn.
Jag bara skakade på huvudet.
- Varför är det så fel att hon smsar hjärtan med andra då?
- Jag bara… började jag.
Jag och Zayn satte oss ner på en bänk och jag tog ett djupt andetag.
- Jag är inte kär i henne, jag bara vill inte att hon ska bli sårad, sa jag.
- Liam du kanske inte vill erkänna det för dig själv men du gillar henne och vi som känner dig ser det på dig, sa Zayn.
Jag bara nickade lite.
Varje gång jag såg henne så fick jag några fjärilar i magen och varje gång hon ler så får hon mig att också le.
- Okey jag kanske gillar henne lite, erkände jag.
- Men det är ändå över, sa jag sedan.
- Det är aldrig över, sa Zayn och log.
Jag fattar inte hur han lyckas vara så lugn hela tiden.
Helt ärligt så mådde jag skit just nu.
Jag gillar Emely riktigt mycket och det har jag gjort sedan första dagen jag träffade henne.
Och ända sedan jag mötte hennes blick på hennes audition så har jag älskat hennes ögon.
Det ända jag vill är att hon ska lyckas inom musiken och inte bli sårad.
Och jag känner på mig att hon kommer bli det.
På något sätt.
- Kom, jag bjuder på glass, sa Zayn och reste sig ifrån bänken.
Sakta reste jag mig ifrån bänken och följde med Zayn.
- Allt kommer ordna sig, jag hoppas du vet det, sa Zayn efter ett tag.
- Mm kanske det, sa jag ganska tyst.
- Jag fattar, ditt hjärta är krossat och du mår skit just nu, men det betyder inte att hon aldrig kommer falla för dig, sa Zayn.
- Du har nog rätt, sa jag och klämde fram ett litet leende.
- Jag vet, sa Zayn och skrattade lite innan han kramade mig lite lätt med ena armen.
- Allt kommer bli bra i slutet, precis som i alla sagor, ni lever lyckliga i alla era dagar, sa Zayn och skrattade.
- I alla fall om jag fick bestämma så skulle det vara så, sa han sen.
Jag skrattade lite åt honom.
- Bara hon lever lycklig i alla hennes dagar så är jag nöjd, sa jag och log.

Emelys perspektiv:
Jag satt i soffan och kollade på tv.
Mest tidsfördrivande tittande om jag ska vara ärlig.
Inget roligt gick så jag satt och kollade på nån gammal talkshow när det ringde på dörren.
Jag reste mig ifrån soffan och gick fram till dörren och öppnade.
- Hej, sa jag förvånat när jag såg Kieran stå i dörröppningen.
- Hej, jag tänkte fråga om du vill gå och se nån film på bion med mig? Frågade han.
- Ehm… Visst, svarade jag.
- Vänta lite bara, sa jag och gick in i lägenheten igen och stängde av tv:n, tog lite pengar och min mobil och la ner i min väska.
Jag skrev en lapp till Liam också så att han skulle veta vart jag gått.
Sen gick jag ut i hallen och tog på mig mina skor och min jacka och följde med Kieran till bion.

Liams perspektiv:
Jag sa hejdå till Zayn och tackade för glassen innan jag la handen på dörrhandtaget till min och Emelys lägenhet.
Jag tog ett djupt andetag och samlade mig innan jag tryckte ner handtaget.
Låst.
Jag suckade och ringde på.
Emely kom aldrig och öppnade.
Vart har hon gått? Frågade jag mig själv när jag låste upp dörren.
Mitt svar fick jag när jag kom in i köket.
På bordet låg det en lapp.
Hej Liam, jag och Kieran är på bio och jag är hemma ikväll.
Jag tänkte bara skriva så att du vet.
Xoxo Emely
Jag suckade och knövlade ihop papperslappen och kastade den i soptunnan.
Tårarna brände bakom ögonlocken när mobilen ringde.
Jag såg Nialls namn på skärmen och jag tryckte jag på svara även fast jag inte hade lust att snacka med nån just nu.
- Hej Liam här, svarade jag.
- Tjena, sa Niall.
- Du jag måste snacka med dig, sa han sedan och lät mer allvarlig.
- Okey, om vad? Frågade jag.
- Ehm… jag måste berätta en sak.



Tack för kommentarerna!:)


Kommentarer
Postat av: Vanessa

MER OMG

2012-04-25 @ 19:30:48
Postat av: grace

mer!:DDDDDDDDDDDDDD<3

2012-04-25 @ 19:31:22
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Jättebra! <3

2012-04-25 @ 19:34:27
Postat av: Sara

Superbra!!:)

2012-04-25 @ 19:43:23
Postat av: directioneryouknow

super :D <3

2012-04-25 @ 20:54:09
Postat av: Emma

Jättebra! :)

2012-04-25 @ 21:01:55
Postat av: Anonym

Mer

2012-04-25 @ 21:17:42
Postat av: Moa

Grymt bra vill bara ha mer! :D ♥

2012-04-25 @ 22:26:09
Postat av: Malin

Meeer ! :)

2012-04-26 @ 08:27:13
Postat av: jessica

Meeeeeer majaa !! :D

2012-04-26 @ 09:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback