Our own fairytale, kapitel 28


Ruby och Sarah drack lite och sen gav dom flaskan till mig.
Något inom mig sa nej men något sa också ja.
Jag tänkte på Liam, han skulle inte tycka om det.
Fast han kanske inte ens tycker om mig längre?
Isåfall tycker han om den gamla mesiga Emely och inte den nya tonåringen Emely.
Han bryr sig inte helt enkelt, intalade jag mig själv och kände saknaden av honom.
Äh vafan, tänkte jag sen och tog flera djupa klunkar.
Ju fler klunkar jag tog ju mer glömde jag Liam.


Emelys perspektiv:
Klockan var efter tre på natten när jag öppnade ytterdörren och sparkade av mig mina skor.
Mitt huvud dunkade och allt var ganska suddigt.
Med ostadiga steg började jag gå upp för trappan till mitt rum.
Jag tog hjälp av räcket vid trappan.
- Emely Hannah Kathy Collis vart har du varit?
Jag hörde mammas stränga röst.
Jag samlade mig och lyckades svara.
- Ute.
- Vet du vad klockan är? Frågade mamma med en mer orolig ton i rösten.
- Mhm, mumlade jag fram.
- Klockan är halv fyra på natten och du stinker rök och alkohol, sa mamma med en blandning av oro, besvikelse och ilska i rösten.
- Jaja,  vem bryr sig, sa jag och skrattade.
- Vi kommer prata om det här imorgon, sa mamma och pekade mot mitt sovrum några dörrar bort.
- Gå och lägg dig.
Jag fnittrade och mamma stängde hennes sovrumsdörr.
Med lika ostadiga steg tog jag mig bort till mitt rum och föll ner i sängen med kläderna på.
Jag orkade inte byta om till pyjamas utan jag bara somnade som jag var.

Liams perspektiv:
From the moment I met you, everything changed
I knew I had to get you, whatever the pain

Jag sjöng dom två första raderna i Stand Up innan Harry sjöng den tredje raden.
Och Niall sjöng raden efter det.

I had to take you and make you mine
Take you and make you mine

Sen kom tre av mina reder igen innan Harrys rad kom och sen Nialls.

I would walk through the desert
I would walk down the aisle
I would swim all the oceans just to see you smile

Whatever it takes is fine
Whatever it takes is fine

Jag höjde mikrofonen till munnen och sjöng med alla i refrengen.

Oh oh ohh oh
So put your hands up
Oh oh ohh oh
'Cause it’s a stand up
I won’t be leaving ‘til I finish stealing every piece of your heart
Every piece of your heart

Sen sänkte jag mikrofonen och lyssnade på när Louis sjöng sina rader.
Sen sjöng Niall en rad och sen sjön vi alla refrengen två gånger..

I know your heart's been broken
But don’t you give up
I’ll be there, yeah I know it
To fix you with love

It hurts me to think that you’ve ever cried

Oh oh ohh oh
So put your hands up
Oh oh ohh oh
'Cause it’s a stand up
I won’t be leaving ‘til I finish stealing every piece of your heart
Every piece of your heart
Oh oh ohh oh
So put your hands up
Oh oh ohh oh
'Cause it’s a stand up
I won’t be leaving ‘til I finish stealing every piece of your heart

Efter refrengen sjöng Zayn sina rader och sen oh:ade alla igen och sen sjöng Niall refrengen.
Jag kan det här utantill och det kan dom andra också men ändå så sager vår maneger att vi måste öva det om och om igen.
Det känns så drygt bara.
Allt jag vill göra är att få allt jobb överstökat och träffa Emely.

And I will steal us a car
And we will drive to the stars
I will give you the moon
It’s the least I can do if you give me the chance

 Oh oh ohh oh

So put your hands up

Oh oh ohh oh

'Cause it’s a stand up

Jag höjde mikrofonen till munnen och sjöng med alla killarna på en rad och sen sjöng Harry en rad och sen sjön vi alla igen och sen Harry och sen alla och sen Harry igen.
Så som vi alltid sjunger den här låten.

 I’m a thief, I’m a thief

 You can call me a thief

  I’m a thief, I’m a thief

 But you should know your part

 I’m a thief, I’m a thief

 I’m only here

I’m a thief, I’m a thief

 Because you stole my heart

 I’m a thief, I’m a thief

Vi alla sjöng igen och sen sjöng Zayn medans jag och de andra killarna sjöng I’m a thief, I’m a thief.

 So put your hands up
 I’m a thief, I’m a thief
 'Cause it’s a stand up
 I won’t be leaving 'til I finish stealing every piece of your heart

'Cause you stole my heart
 I’m a thief, I’m a thief
 Call me a thief
I’m a thief, I’m a thief
 But you should know your part
I’m a thief, I’m a thief
I’m only here
I’m a thief, I’m a thief
Because you stole my heart

Zayn sjöng sista versen på låten och musiken slutade.
- Bra jobbat killar, ta fem minuters vatten paus! Ropade våran maneger.
Jag suckade, lämnade ifrån mig mikrofonen och gick av scenen.
Bara fem?
Varför kunde vi inte få ledigt en stund bara.

Emelys perspektiv:
Jag vaknade morgonen därpå med huvudvärk.
Jag låg kvar i sängen en stund och försökte minnas gårdagen.
Det var kul.
Mamma var arg det visste jag men ändå.
Jag kan inte vara hennes lilla mesiga barn hela mitt liv.
Jag måste ju få göra saker.
Och alla mina vänner gör det ju?
Värsta dåliga tidpunkten att vara mesig.
Om jag är det så lämnar dom mig.
Det är enkelt.
Jag måste leva lite, växa upp.

En månad senare

Jag hade fått utskällning på utskällning och en veckas utegångsförbud.
Såklart hade jag brutit det.
Jag orkar inte sitta hemma och tråka.
Jag, Sarah, Ruby, Jassie, Gloria och några andra tjejer och killar var på ungdomsgården nere i stan.
- Du Em, du skulle vara skitsnygg i en läppiercing! Utbrast Sarah.
- Du ser den som jag har? Ruby gjorde den, hon kan säkert göra en på dig med, sa Sarah sedan.
- Klart jag kan, sa Ruby och log lite.
- Okey, svarade jag.
Ruby reste sig och sa att hon skulle springa hem och hämta grejer.
Jag nickade.
Sen reste jag mig och gick till spegeln i badrummet.
Sarah, Jassie och Gloria kom efter mig.
Jag kollade mig i spegeln och föreställde mig med en läppiercing.
Det skulle nog bli ganska snyggt.
- Du Sarah ville du färga håret? Därför att jag ska färga min utväxt svart ikväll så då kan jag ju färga ditt hår då, sa Gloria.
Jassie hade verkligen blont hår, Gloria färgade sitt svart och Rubys var rosa.
Sarah skulle färga sitt hår svart nu också.
- Du Gloria kommer du ha färg kvar? Frågade jag.
Hon nickade.
- Jag kan färga ditt hår om du vill, kom till mig ikväll, sa hon.
Jag nickade och sen kom Ruby in genom toalettsdörren.
- Här är grejerna, sa hon och tog fram en nål.


Tack för kommentarerna!
Det verkar inte gå så bra för Emely...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej kan hon inte bara bli som hon var förrut!!!??!!! Mer!!! Jättebra!<3

2012-05-16 @ 13:33:02
Postat av: Sanna :D

jätte bra, fast måste hon göra hål i läppen? för emely verkar inte vara en sådan tjej.. kan hon inte springa in i liam helt plötsligt när han och ladsen är i sverige? vi vill ha tillbaka Emely och Liam! <3

2012-05-16 @ 15:38:14
URL: http://lifeofonedirection.devote.se/
Postat av: grace

mer!:O <3

2012-05-16 @ 15:41:54
Postat av: Vanessa

åh så bra, mer ! :-D

2012-05-16 @ 15:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback