Our own fairytale, kapitel 24


Jag kramade om Emely när hon kom av scenen och vi lyssnade en stund på Evelyn som sjöng Avril Lavignes I love You.
Hon är riktigt bra.
Men det är Emely också.
Vi lyssnade en stund innan vi gick och gjorde oss redo för nästa uppträdande.
Våran duett.


Emelys perspektiv:
- Du är jättevacker, sa Liam till mig.
Jag log.
Jag kände mig faktiskt vacker.
- Tack, du med snygging, sa jag och pussade honom på kinden.
På mig har jag en söt ljusrosa klänning som slutar precis ovanför knäna och ballerinor i samma färg.
Mitt hår är utsläppt och lite lockigt och mitt smink är naturligt.
Liam har på sig en vit farfarströja och en svart kavaj över det och mörka jeans och vita låga converse.
Hans hår är lika snyggt som vanligt.

Liams perspektiv:
Tell me how I'm supposed to breathe with no air
If I should die before I wake
It's 'cause you took my breath away
Losing you is like living in a world with no air, oh

Emely sjöng första delen av No Air av Jordin Sparks och Chris Brown.
Jag höll min mikrofon mot min mun och fortsatte sjunga på låten.

I'm here alone, didn't wanna leave
My heart won't move, it's incomplete
Wish there was a way that I can make you understand

Emely log emot mig och sen fortsatte hon sjunga.

But how do you expect me
To live alone with just me
'Cause my world revolves around you
It's so hard for me to breathe

Jag höjde mikrofonen till munnen och sjöng med Emely I refrengen.

Tell me how I'm supposed to breathe with no air
Can't live, can't breathe with no air
It's how I feel whenever you ain't there
It's no air, no air
Got me out here in the water so deep
Tell me how you gonna be without me
If you ain't here, I just can't breathe
It's no air, no air
No air, air
No air, air
No air, air
No air, air

Jag såg på Emely när hon sjöng.
Hon ser så glad ut, man ser på henne at thon gör de thon älskar.
Hon är vacker när hon är glad.
I för sig så är hon alltid vacker.
Jag log och började sjunga min del av låten.

I walked, I ran, I jumped, I flew
Right off the ground to float to you
There's no gravity to hold me down for real

Sen kom Emelys del.

But somehow I'm still alive inside
You took my breath, but I survived
I don't know how, but I don't even care

So how do you expect me
To live alone with just me
'Cause my world revolves around you
It's so hard for me to breathe

Det lät bra.
Eller bättre en bra.
Det lät fantastiskt.
Med stort självförtroende sjöng jag med Emely i refrengen.

Tell me how I'm supposed to breathe with no air
Can't live, can't breathe with no air
It's how I feel whenever you ain't there
It's no air, no air
Got me out here in the water so deep
Tell me how you gonna be without me
If you ain't here, I just can't breathe
It's no air, no air
No air, air
No air, air
No air, air
No air, air

No more
It's no air, no air
Oh, oh
Tell me how I'm supposed to breathe with no air
Can't live, can't breathe with no air
It's how I feel whenever you ain't there
It's no air, no air
Got me out here in the water so deep
Tell me how you gonna be without me
If you ain't here, I just can't breathe
It's no air, no air
No air, air
No air, air
No air, air
No air, air

Allt gick bra.
Vi låter faktiskt riktigt bra tillsammans.
Vi log mot varandra och avslutade låten.

Tell me how I'm supposed to breathe with no air
Can't live, can't breathe with no air
It's how I feel whenever you ain't there
It's no air, no air
Got me out here in the water so deep
Tell me how you gonna be without me
If you ain't here, I just can't breathe
It's no air, no air

No air, air
No air, air
No air, air
No air

Emely log emot mig och jag log emot henne.
Sen gick vi av scenen.
Vi gav ifrån oss mikrofonerna och sen hoppade Emely i min famn.
- Vi ägde! Utbrast hon medans hon kramade om mig.
- Ja det gjorde vi verkligen, sa jag och skrattade lite innan jag kramade om henne.
Vi lyssnade på när Evelyn och Niall sjöng deras duett och sen var det dags för omröstning.
Jag, Emely, Evelyn och Niall träffades och snackade i ett dressingroom innan det var dags att gå upp på scenen.
Jag och Niall stannade kvar bakom scenen medans Emely och Evelyn gick upp på scenen tillsammas.
Programledaren öppnade ett kuvert.
Kuvertets innehåll förändrade en av tjejernas framtid.
- Och vinnaren av 2012 års ”I’m a star” är….  


Tack för kommentarerna och förlåt att kapitlet kom upp sent! :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Emely måste vinna :)

Jättebra, xx :)

2012-05-12 @ 22:30:16
Postat av: Emma

Jättebra! :) hoppas att Emely vinner!!!! :)

2012-05-12 @ 23:46:03
Postat av: jessica

AMAZAYYN , hoppas bara att emely vinner <3 :)

2012-05-13 @ 00:18:17
Postat av: grace

hoppas att det kommer en tvist nu!;) mer!:D<3

2012-05-13 @ 08:57:18
Postat av: amanda (:

SjjuukkT BrrA!

MeerrA!!

2012-05-13 @ 09:16:58
URL: http://onediirection.blogg.se/
Postat av: matilda. c:

NEEJ! Det kan ju inte sluta dääär?? :DD

2012-05-13 @ 09:31:48
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Anonym

Oooooo!!!! Varför sluta just där!!! Vem vinner? Hoppas Emely vinner!

2012-05-13 @ 09:45:15
Postat av: Alva

varje gång det kmr en låt, så öppnar jag den på youtube och lyssnar xd skitbra!<3

2012-05-13 @ 11:54:51
URL: http://momentsinmylife.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback