Our own fairytale, kapitel 23


Jag hade lyssnat och kom att tänka på när jag var lika liten som Annie och brukade lyssna på mammas sagor.
Tanken fick mig att le.
Jag tänkte på sagan när jag plötsligt kom på det.
- Du Liam? Frågade jag.
- Ja? Svarade han.
Jag log emot honom och frågade min fråga.
- Jag är prinsessan och du är prinsen eller hur?


Emelys perspektiv:
Liam nickade och log.
- Japp, fast vi kommer nog inte få nån prins och prinsessa som heter Johnatan och Annie, sa han.
Jag skrattade.
- Så vi kommer gifta oss eller? Frågade jag och log.
- Hoppas det, sa Liam och blinkade med ena ögat.
Jag skrattade och la mig ner i soffan.
Jag la mitt huvud i hans knä och han böjde sig ner och pussade mig på munnen.
Sen så började filmen.

Liams perspektiv:
The way you move is like a full on rainstorm
And I'm a house of cards
You're the kind of reckless
That should send me runnin'
But I kinda know that I won't get far
And you stood there in front of me
Just close enough to touch
Close enough to hope you couldn't see
What I was thinking of

 Drop everything now
Meet me in the pouring rain
Kiss me on the sidewalk
Take away the pain
'Cause I see sparks fly whenever you smile
Get me with those green eyes, baby, as the lights go down
Give me something that'll haunt me when you're not around
'Cause I see sparks fly whenever you smile

My mind forgets to remind me
You're a bad idea
You touch me once and it's really something,
You find I'm even better than you imagined I would be.
I'm on my guard for the rest of the world
But with you I know it's no good
And I could wait patiently but I really wish you would...

Drop everything now
Meet me in the pouring rain
Kiss me on the sidewalk
Take away the pain
'Cause I see sparks fly whenever you smile
Get me with those green eyes, baby, as the lights go down


Jag stod bakom scenen och kollade och lyssnade när Emely sjöng Sparks fly av Taylor Swift.
Hon sjöng fantastiskt.
Hon är menad att vinna.
När hon sjöng “my mind forgets to remind me, you’re a bad idea” började jag tänka.
Jag vet att det skulle bli svårt.
Tävlingen skulle ta slut och Emely skulle åka hem.
Beroende på om hon vann eller inte så skulle hon komma hit till London.
Om hon vinner vinsten som är ett skivkontrakt så vinner hon även massa pengar och ett stort hus i London och därför så flyttar hon hit och startar sin karriär.
Men om hon inte vinner så åker hon hem och stannar där.
Förhoppningsvis så tar hon tag i sin karriär på egen hand och sen kanske hon kommer till London.
Jag hoppas verkligen att hon vinner, men hur det än blir så blir det svårt.
Lång distans förhållande.
Sånt är alltid svårt.
Jag reser och spelar och hon kanske gör samma sak snart.
Jag vet inte vart det leder oss men jag vet att det inte kommer skilja oss ifrån varandra.
Det är vi förevigt.




Drop everything now,
 Meet me in the pouring rain,
Kiss me on the sidewalk,
Take away the pain
 'Cause I see sparks fly whenever you smile.
Get me with those green eyes, baby, as the lights go down
 Give me something that'll haunt me when you're not around
'Cause I see sparks fly whenever you smile

The sparks fly...
 Oh, baby, smile...
The sparks fly...

Hon sjöng det sista av låten och publiken applåderade.
Sen var det dags för Evelyn.
Jag kramade om Emely när hon kom av scenen och vi lyssnade en stund på Evelyn som sjöng Avril Lavignes I love You.
Hon är riktigt bra.
Men det är Emely också.
Vi lyssnade en stund innan vi gick och gjorde oss redo för nästa uppträdande.
Våran duett.


Tack för kommentarerna och tipsen på klänningen! :)
Ikväll ska jag iväg på utomhusbio och se ett band spela så uppdateringen kan bli dålig...
Älskar er eftersom ni förstår;)
Förresten, lämna gärna en fråga eller två i frågelådan! :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Jättebra ! :)))))

2012-05-11 @ 15:41:59
Postat av: anonym

bra

2012-05-11 @ 18:53:15
Postat av: amanda! :)

så sjukt bra!

2012-05-11 @ 20:15:23
URL: http://onediirectionstories.blogg.se/
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Fett bra, me love it! <3

2012-05-11 @ 21:36:13
Postat av: jessica

mer<33

2012-05-11 @ 22:52:39
Postat av: grace

mer!;)>3

2012-05-12 @ 11:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback