Our own fairytale, kapitel 22


Jag vet, jag skojar bara ser du, sa Niall och log och pussade mig lätt på munnen.
Jag log.
Niall är den sötaste killen jag någonsin träffat.
Lyckligt kastade jag en blick mot Emely och Liam som gick hand i hand.
Jag log för mig själv.
Dom är perfekta för varandra.


Liams perspektiv:
Middagen var rolig och maten var god.
Jag och Emely var hemma vid strax efter tio.
Hon är ganska trött efter allt övande och hon sa att hon ville sova.
- Du Em, jag vet att du ville sova men vi kan ju kolla en film? Föreslog jag.
- Okey, kolla vad som går på tv:n, sa hon och log.
- The notebook går om du vill se den, den börjar om tjugo minuter, sa jag.
- Okey det blir perfekt, svarade hon och log emot mig.
Jag gick in till mitt rum, tog på mig mjukisar och en pösig vit T-shirt och hämtade några filtar.
När jag kom ut hade Emely på sig en vit T-shirt och mjukisshorts ifrån Hollister.
Hon hade även fixat två koppar varm choklad och popcorn.
Jag log emot henne och hon log tillbaka.
Vi satte oss i soffan även fast det var ungefär 15 minuter kvar tills filmen skulle börja.
Vi snackade om allt mellan himmel och jord när Emelys mobil ringde.
Hon tog upp mobilen och svarade.
- Hej mamma.
Hon log ett litet leende.

Emelys perspektiv:
- Hej gumman, hur är det? Frågade mamma.
- Bra, svarade jag och log även fast hon inte kunde se det.
Jag saknar familjen och alla kompisar även fast jag trivs bra här.
- Du jag tänkte fråga en sak, sa mamma.
- Mm okey, svarade jag.
- Annie vaknade ut av en mardröm nyss och hon vill verkligen att just du läser en saga för henne så kan du göra det lite snabbt?
Jag suckade.
- Varför måste just jag? Frågade jag.
- Jag vet inte, hon vill det eftersom hon förmodligen saknar dig.
- Okey, svarade jag och harklade mig.
- Tack, jag ska gå in med telefonen till henne, sa mamma.
Jag satte på högtalare så att jag slapp hålla mobilen vid örat.
- Jag måste berätta en saga för min syster, sa jag och suckade.
- Jag kan göra det om du vill, sa Liam och log.
Jag log tillbaka.
- Gärna.
Liam log och sen hörde jag Annie röst i telefonen.
- Hej!
- Hej, sa jag och log.
- Hej, sa Liam.
- Jag heter Liam, sa han sedan gulligt.
- Är du den som Emely sjunger med? Frågade Annie.
- Ja, svarade Liam och log emot mig.
- Vad heter du? Frågade han sedan.
- Jag heter Annie och jag är Emelys lillasyster, sa Annie nöjt.
- Hon gillar dig, viskade jag till Liam och log.
Han skrattade lite tyst.
- Okey, hej Annie, är det okey om jag berättar en saga för dig? frågade Liam.
- Ja! Utbrast Annie.
- Okey, vad vill du att den ska handla om?
- Prinsar och prinsessor!
Typiskt Annie, tänkte jag och log.
- Okey jag tror jag kan en, sa Liam och började berätta.
- Det var en gång en vacker prinsessa som bodde i ett slott. Hon hade vackert brunt hår och otroligt vackra ögon och hon sjöng som en ängel.
Hennes leende fick alla att bli glada och hennes glada personlighet lyste upp världen.
En dag reste prinsessan iväg för att kunna sjunga med några av skogen djur och då träffade hon en prins.
- Gillade prinsen att sjunga? Frågade Annie.
- Ja, han älskade det, svarade Liam.
- Hur såg han ut? Frågade Annie.
Man hörde på henne att hon verkligen gillade sagan.
- Prinsen hade brunt hår och bruna ögon, sa Liam.
- Berätta mer! Utbrast Annie.
Liam log och fortsatte berätta.
- Prinsen och prinsessan träffades och sjöng tillsammans med alla skogens djur ända tills det bara var dom och en liten flick kanin och pojk kanin kvar.
- Gillade kaninerna att sjunga? Frågade Annie.
- Japp, svarade Liam och sen fortsatte han.
- Prinsen och prinsessan var glada tillsammans så de bestämde sig för att gifta sig. Dom gifte sig och blev kung och drottning och fick en son och en dotter som blev prins och prinsessa.
- Vad hette prinsen och prinsessan? Frågade Annie.
- Johnatan och Annie, svarade Liam.
Jag log.
Han visste att mina syskon hette det och jag viste att det skulle göra Annie mycket glad att få vara med i en saga.
- Jag är en prinsessa och Logan är en prins! Utbrast Annie.
- Ja, svarade Liam och log.
- Berätta slutet, sa Annie glatt.
- Kungen och drottingen levde lyckliga i alla sina dagar, avslutade Liam.
- Åh vad bra, tack för sagan Liam! Utbrast Annie.
Jag log emot honom och han log tillbaka.
- Inga problem Annie, sa Liam.
Sen hörde jag mamma säga åt Annie att det var dags att sova.
- Tack Liam, sa hon sedan glatt.
- Inga problem, sa Liam.
- Hoppas att jag får träffa er två snart, sa mamma.
- Jadå, svarade jag.
- Det skulle vara jättetrevlig, svarade Liam.
Jag pratade med mamma en stund och sen la jag på.
Filmen började om några minuter.
Jag tänkte igenom sagan.
Den var gullig.
Jag hade lyssnat och kom att tänka på när jag var lika liten som Annie och brukade lyssna på mammas sagor.
Tanken fick mig att le.
Jag tänkte på sagan när jag plötsligt kom på det.
- Du Liam? Frågade jag.
- Ja? Svarade han.
Jag log emot honom och frågade min fråga.
- Jag är prinsessan och du är prinsen eller hur?



Tack för alla kommentarer! :)
Skulle ni kunna svara på en fråga åt mig? Behöver verkligen hjälp!
Färgglad eller ljusrosa/vit skolavslutningsklänning? :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Meer !

Ljusrosa/vit klänning :)

2012-05-10 @ 21:55:46
Postat av: grace

ta vad du vill!:D mer!:D<3

2012-05-10 @ 22:06:28
Postat av: Sanna :D

as bra! ta den du gillar mest :D xx

2012-05-10 @ 22:10:31
URL: http://lifeofonedirection.devote.se/
Postat av: Emma

Ljusrosa/vit klänning :)

2012-05-10 @ 22:21:28
Postat av: Anonym

jättebra! vit klänning eller ljusrosa? :)

2012-05-10 @ 22:34:08
Postat av: jessica

Jätte braaa !! :) ljusrosa/vit tycker jag men du väljer ju själv :) <3

2012-05-11 @ 08:04:26
Postat av: Anonym

Färgglad! Mer!!!!

2012-05-11 @ 08:24:36
Postat av: amanda!

Sjukt bra! MeerrA!



Färg glad! :D

2012-05-11 @ 14:41:08
URL: http://onediirectionstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback