I wanna be your hero, kapitel 48


Jag log emot honom och sen fortsatte han.
- Och jag vill spendera resten av mitt liv med dig, så därför undrar jag, sa Liam och blev sedan tyst.
Han släppte mina händer och tog ur en liten ask ur sin ficka.
Han öppnade den och jag en vacker guldring med några diamanter på.
Mitt hjärta bankade fortare och fortare.
- Danielle Peazer, vill du gifta dig med mig? Frågade Liam och log mot mig.


 Danielles perspektiv:
Jag kunde inte fatta vad som nyss hänt.
Chockat la jag mina händer för munnen eftersom jag gapade.
Jag kunde inte få fram ord.
Jag kände en tår rulla ner för min kind.
Jag nickade.
- Ja! Fick jag sedan fram och slängde mig i famnen på Liam så fort han hade ställt sig upp.
Han kramade mig tillbaka.
- Jag älskar dig, viskade han i mitt öra.
- Jag älskar dig också, viskade jag tillbaka.
Sen satte vi på förlovningsringarna på varandras fingrar.

Isabellas perspektiv:
Darcy sov.
Det var tyst och mörkt i huset.
Klockan är efter midnatt.
Allt som kunde höras var mitt och Harrys lugna och tyst prat.
Allt ljus som syntes var ett par tända ljus som stod på bordet.
Vi satt vid matbordet med varsin tekopp och pratade.
Plötsligt vibrerade Harrys mobil till.
Han tog upp den.
- Jag sover hos Eleanor, bara så ni vet, läste Harry.
- Hälsningar Louis, läste han sedan.
Jag log.
- Undra vad dom ska göra då? Sa Harry retsamt.
Jag skrattade åt honom.
Sen hörde jag någon låsa upp ytterdörren.
- Hej! Ropade Niall ganska tyst.
- Hej! Ropade jag och Harry ganska tyst i mun på varandra.
Utan att tända någon lampa så tog han av sig sin jacka och sina skor och sen
hörde jag honom gå upp mot hans rum.
Ungefär 10 minuter senare kom Zayn hem.
Han sa hej och sen gick han upp för att lägga sig.
Jag och Harry satt kvar i köket.
Sen hörde jag dörren låsas upp för en tredje gång.
Jag hörde hur dörren låstes igen och hur någon tog av sig sina ytterkläder.
Sen hörde jag steg.
Stegen kom mot köket där jag och Harry satt.
Sen såg jag Liam stå i dörröppningen med ett stort leende.

Harrys perspektiv:
- Hej, sa jag glatt.
- Hej, svarade Liam.
- Det finns te om du vill ha, sa Bella och log mot Liam.
Utan att säga något så plockade han fram en kopp och hällde upp tevatten.
Sen tog han en tepåse och satte sig på en köksstol bredvid mig.
- Niall och Zayn har gått och lagt sig och Louis sover hos Eleanor, sa jag och Liam log.
- Okey, svarade han.
Han lyfte koppen mot munnen för att dricka.
Det var då jag såg det.
En ring?
Varför har han en ring på fingret?
Bella verkade se samma sak som mig.

Isabellas perspektiv:
En ring?
Har Liam en ring på fingret?
Varför?
Liam log stort.
- Gissa vad? Frågade Liam.
- Vad? Frågade jag nyfiket.
- Jag och Danielle är förlovade, sa han med ett ännu större leende.
Sen visade han ringen.
- Grattis! Utbrast både jag och Harry och kramade om honom.
Sen insåg jag att vi hade grattat Liam lite väl högt.
Jag hörde Darcy skrika uppifrån.
Jag, Liam och Harry brast ut i skratt.
- Jag fixar det här, sa Harry med ett litet leende och reste sig och gick upp.
- Grattis brorsan, sa jag glatt.
- Tack syrran, svarade han.
Jag log mot honom.
- Jag är så sjukt glad, det här är en av dom bästa dagarna någonsin, sa Liam.
Jag såg på honom att han var glad.
Han var lycklig.
Och det gjorde mig glad och lycklig.

En månad senare

Louis perspektiv:
Liam och Danielle är förlovade.
Isabella och Harry gifter sig till sommaren.
Darcy är över en månad.
Allt hade gått så sjukt fort.
Jag och killarna har inte längre ledigt.
Vi har allt annat än ledigt.
Vi har intervju efter intervju och signering efter signering.
Och sen så håller vi på att planera vårat kommande album.
Allt rullade på ganska bra.
Harry hade haft sin 19 års fest.
Anne och Robin hade tagit hand om Darcy då.
Allt hade gått bra.
Vi alla är ganska fästa vid Darcy.
Hon är ju en ny familjemedlem.
Hon är väldigt liten men väldigt söt.
Jag tror att hon kommer att växa upp till en fantastisk person.

Nialls perspektiv:
Eftermiddagen gick segt.
Ikväll skulle vi beställa pizza och då skulle Sanna, Linnea, Danielle och Eleanor komma över.
Jag satt i vardagsrummet och spelade lite gitarr.
Zayn satt i soffan och höll i Darcy.
Darcy verkade verkligen gilla Zayn.
Liam och Louis har jag ingen aning om var dom är.
Förmodligen uppe på sina rum.
Bella och Harry satt också i soffan.
Dom höll på att planera sitt bröllop lite smått.
Jag började spela lite på en låt och plötsligt så kollade Harry på mig med ett leende.
- Niall kom, jag måste prata med dig, sa Harry och reste sig upp.
- Kommer strax, sa Harry till Bella och log.
Sen gick vi in i köket.
- Jag har en ide, sa Harry glatt till mig.



Tack för alla kommentarer!


Kommentarer
Postat av: Vanessa

mer :D

2012-03-18 @ 20:44:48
Postat av: Sofia

Sjukt bra, MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!

2012-03-18 @ 20:49:48
Postat av: Malin

Meeer !! :D

2012-03-18 @ 20:50:33
Postat av: Hanniz :D

Sååå sjukt bäst!!! <333 :DDD

2012-03-18 @ 20:51:19
Postat av: jessica :)

ÄLSKAR DIN NOVELL , är typ besatt , det första jag gör när jag öppnar datorn är att kolla om du publicerat fler kapitel =))) <3

2012-03-18 @ 21:19:34
URL: http://jjessicas.blogg.se/
Postat av: Nathalie

GRRYYYYMMMM"!!!!!!!!!!!!: D

2012-03-18 @ 21:24:43
Postat av: Matilda. c:

så sjukt bra <3

2012-03-18 @ 21:30:21
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Emma

Jättebraaaaa!!! Meeeeeer!!!!!

2012-03-18 @ 22:04:02
Postat av: Linnea

As bra!!! meer ! :D

2012-03-18 @ 22:13:58
URL: http://samuelsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback