I wanna be your hero, kapitel 45


Gårdagen hade varit trevlig.
Jag hade haft riktigt kul.
Jag hade åkt hem till mamma och pappa och vi hade haft en släktträff.
Och denna morgon så vaknade jag upp till presenter och en stor god frukost.
Helt underbart.



Linneas perspektiv:
Jag och Sanna stod vid bandet där man kunde hämta väskor på flygplasten.
Dom två veckorna i Sverige hade flugit förbi.
Plötsligt var det dags att åka hem.
Och det hade vi gjort.
Nu stod vi på flygplatsen och väntade på våra väskor.
Efter någon minut så kom dem.
Vi tog dem och började gå mot utgången.
Det var ganska mycket folk på flygplatsen.
Jag antar att det är många som ska flyga hem efter julen.
- Sanna!
- Linnea!
Jag vände mig mot hållet där ropen hade kommit ifrån.
- Hej! Hör jag någon ropa men jag ser inte vem.
Plötsligt tar Sanna tag i min arm och drar iväg mig.
Sen ser jag vilka det är.
Niall kramar om Sanna länge.
Jag hann inte tänka på det för ens jag känner hur någon omfamnar mig.
Jag kollade upp och såg Zayn.
- Jag har saknat dig Linnea, sa han.
Jag kände hur hela min kropp blev varm.
- Jag har saknat dig också Zayn, svarade jag och kramade honom hårdare.
Kanske så var jag fortfarande kär i Zayn.
Över han hade jag aldrig varit men jag hade inte tänkt så mycket på honom på senaste tiden.
Det hade känns fel för jag var inte säker på att han gillar mig.
När vi släppte taget så såg jag att Louis stod där också.
Mitt bland alla säkerhetsvakter.
Jag sa hej till Niall och Louis och dom erbjöd sig att skjutsa hem oss.
- Okey, då slipper vi ta en taxi, sa Sanna glatt.
- Det var därför vi kom hit, sa Niall och tog Sanna i handen.
Vi började gå mot utgången.
Plötsligt så känner jag hur någons hand nuddar min.
Jag kollade ner mot min hand och såg Zayns hand.
Sen kollade jag upp mot Zayn.
Snabbt drog han bort sin hand.
Jag log mot honom och tog hans hand.
Han fick ett stort leende på läpparna.

Nyår

Isabellas perspektiv:
Vi var i en stor lokal.
Jag, Sanna, Linnea, Danielle, Eleanor, Harry, Niall, Zayn, Liam och Louis.
Det var ett stort nyårsparty.
Tiden hade gått fort.
Nu var det nyår.
- Du och jag lär bli dom ända som inte går hem fulla, sa Liam till mig och skrattade.
- Typiska Payne njurar, sa jag och skrattade.
Harry hade lovat mig att inte dricka så mycket eftersom han nu mera bara hade en njure.
Inte för att det var något jättestort problem för honom eftersom hans njure var frisk.
Men jag ville inte att han skulle riskera något.
Liam dricker inte på grund av hans njure.
Jag är egentligen för ung för att dricka.
Samma med Sanna och Linnea.
För oss är det ett år kvar.
Men jag dricker ändå inte eftersom jag har problem med njurarna och jag har ju Darcy i magen.
Jag satt mest still och pratade eftersom jag hade ganska ont i magen men lite dansade jag.
Om jag ska vara ärlig så vart ingen speciellt full.
Och kvällen gick ganska fort.
Men kul var det.

2 veckor senare

Zayns perspektiv:
Livet var perfekt just nu.
Jag har fyllt 20 år och det firades med en stor fest.
Linnea och jag är äntligen tillsammans.
Fast det har vi varit i snart en månad nu.
Livet var perfekt förutom Bella.
Hon är i åttonde månaden så hon har ont och har svårt att röra sig.
Hon ligger mest still.
Jag tycker lite synd om både henne och Harry.
Hon verkar glad även fast hon inte mår så bra.
Harry däremot verkar orolig.
Han har inte riktigt kunnat koncentera sig och man kan se på honom att han är orolig över Bella.
Men jag tror att allt kommer bli bra.

Isabellas perspektiv:
Det var en tisdag.
Klockan är strax efter ett på dagen och det ända jag gjort idag är att legat i sängen och kollat tv.
Igår hade jag pluggat lite via datorn.
Från och med nästa vecka så skulle jag få mammaledigt från skolan.
Då skulle dom inte skicka något mera jobb på 1 månad.
Det skulle bli ganska skönt.
Men det kändes konstigt att säga mammaledigt.
Jag låg och funderade på det ganska länge.
Mammaledigt.
Det var inte långt kvar.
Snart skulle Darcy vara här i världen.
Om allt gick bra förstås.
Jag började känna mig mer och mer rädd.
Skulle jag verkligen klara av det här?



Tack för alla kommentarer och förlåt för ett kort kapitel! :)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Så himla bra, älskar den. Skulle bli jätte glad omdirigering kunde skriva ett till kapitel idag :-)

2012-03-17 @ 19:18:55
URL: http://sosapeyas.devote.se
Postat av: lö

mer

2012-03-17 @ 19:32:33
Postat av: Hanniz :D

den är såå himla bäst!!!! <33 :DD

2012-03-17 @ 19:35:24
Postat av: Matilda. c:

jättebra! <3

2012-03-17 @ 19:48:49
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Malin

Du är så sjuktduktig ! : )

2012-03-17 @ 21:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback