I wanna be your hero, kapitel 42


Jag satt i soffan ensam.
Jag tog upp min mobil för att smsa Linnea.
Jag såg att jag hade fått ett sms.
Det hade jag inte märkt innan.
Jag såg att Linneas namn syntes på skärmen.
Med ett leende så öppnade jag hennes sms.
Leendet försvann lika snabbt som det kommit.
Vafan? Frågade jag mig själv och kände hjärtat så snabbare och snabbare.


Zayns perspektiv:
”Zayn jag vill bara be dig om att sluta smsa mig eftersom du redan har flickvän! Du behöver inte svara på de här smset, jag klarar mig fint utan ett svar… Snälla sluta bara.”
Va?
Flickvän?
Vad menar hon?
Jag fattade inget.
Vad menade Linnea?
Men snart fick jag mitt svar.
- Zayn kom, sa Liam som hade kommit ut till soffan igen.
Jag reste mig och följde med Liam utan att säga ett ord.
Vi gick till platsen där fyra säten var vända emot varandra med ett bord i mitten.
Han pekade på datorn och jag kollade på den.
Den första World wide trenden som kom fram fick mitt hjärta att banka snabbare och snabbare.
#ZaynMalik’sNewGirlfriend
Jag satte mig ner på ett säte och klickade runt bland tweets som fans hade skrivit.
- Zayn, är du okey? Frågade Liam försiktigt.
Jag nickade sakta.

Liams perspektiv:
Zayn såg helt förstörd ut.
Jag kunde förstå honom på olika sätt.
Han bläddrade igen några bilder på honom och Grace från filmpremiären.
Sedan tog han upp sin mobil och låste upp den.
Jag kunde se att han inte hade gått ifrån hans sms konversation med Linnea.
Jag läste hennes senaste sms.
Zayn satt där och höll i mobilen innan han låste den och la ner den igen utan att ha gjort nått.
Jag tror att han tänkte smsa Linnea eller Grace.
- Zayn, sa jag försiktigt och kollade på honom med en lite orolig blick.

Linneas perspektiv:
Jag låg i min säng och grät.
Jag ville inte gråta men jag kunde inte hålla tillbaka tårarna.
När jag sett bilderna på den där tjejen och Zayn så var det som om någon hade huggit mig i hjärtat.
Dom kramades, hon pussade honom på kinden, dom skrattade tillsammans, dom log tillsammans, dom poserade med resten och av killarna och sen poserade bara dom två.
Jag kunde inte fatta det.
Han och en annan tjej.
Inte jag.
Jag kände hur fler tårar kom.
Om han bara visste hur mycket jag gillar honom.
Men hon är skådespelerska och jag är bara en vanlig tjej.
Jag började plötsligt tänka på Sanna.
Och Niall.
Om det inte vore för mig så skulle hon aldrig ha träffat Niall.
Världen visste om Sanna och Niall.
Det var dom.
I min hjärna så hade det alltid varit mig och Zayn.
Men i verkligheten var det inte så.
I verkligheten var det Zayn och Grace.
Och så skulle det…
Mina tankar avbröts av att min mobil vibrerade.
Jag sträckte ut handen för att ta upp mobilen som låg på nattduksbordet.
Jag skulle precis svara när jag såg namnet på skärmen.
Zayn.

Zayns perspektiv:
Jag och Liam hade suttit och snackat ett tag.
Han fick mig alltid på lite bättre humör.
Liam gav dom bästa råden.
Jag var ledsen.
Riktigt ledsen.
Grace är en underbar människa men vi är inte tillsammans.
Men det verkar media tro och det sårade Linnea.
Det kändes som om någon hade huggit mig i hjärtat.
Jag var förvirrad.
Liam hade föreslagit att jag skulle ringa Linnea.
Det hade tagit lång tid men efter ett tag så lyckades jag äntligen ringa henne.
Jag tog många djupa andetag.
Jag hörde några signaler.
Sen hörde jag hur hon tryckte upptaget.
Det var som om någon slog till mig.
Jag kände tårarna brinna bakom ögonlocken.
Jag visste inte om jag skulle ringa Grace eller om jag skulle låta bli.
Förvirrad var jag.
Riktigt förvirrad.
Jag visste inte vad jag skulle göra.
Jag har känslor för dom båda.
Men känslorna är så konstiga.
Jag vet inte vad jag ska tro på.
Jag kan inte ens tolka mina egna känslor.
- Prova ring henne imorgon, hon kan behöva lite tid innan hon pratar med dig, sa Liam lugnande och klappade mig på axeln.
- Mm, mumlade jag och nickade sakta.
Jag la ner mobilen i fickan och reste mig.
Liam gjorde samma sak.
Vi gick mot sängarna där Bella och dom andra killarna redan låg och sov.
- God natt Zayn, du ska se att det ordnar sig, sa Liam och la sig i hans säng.
- Okey, god natt Liam, svarade jag och gick och la mig i min egna säng.
Jag låg länge och tänkte.
Alla tankar snurrade i huvudet.
Efter någon timme så lyckades jag äntligen somna.
Jag somnade med många tankar i huvudet.



Tack för alla kommentarer och förlåt för ett kort kapitel!
Men det är väl bättre än inget:)


Kommentarer
Postat av: grace<3

meeer!<3

2012-03-15 @ 21:49:41
Postat av: Malin

Ojj, vilket drama :)<3 skitbra :

2012-03-15 @ 21:52:56
Postat av: Linnea

meeeer :D <3

2012-03-15 @ 22:42:23
Postat av: sanna :D

Jätte bra!

2012-03-15 @ 23:00:08
URL: http://lifeofonedirection.devote.se
Postat av: Anonym

Mer

2012-03-16 @ 06:43:42
Postat av: Anonym

Meeeeeer :)) <3

2012-03-16 @ 07:59:23
Postat av: johanna

MER MER MER!!!

Längtar till nästa :)

2012-03-16 @ 10:12:18
URL: http://afanofyou.devote.se
Postat av: vc

<meeeeeeeeeer

2012-03-16 @ 15:54:41
Postat av: Anonym

Grace ♥ Zayn ! snälla gör så att zayn o grace blir tsm

2012-03-16 @ 17:11:45
URL: http://edsheerannovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback