I wanna be your hero, kapitel 39


I'm out of touch
I'm out of love
I'll pick you up when you're getting down
And out of all these things I've done
I will love you better now

Jag sjöng sista versen och såg Bella le.
Jag kysste henne.
Hon besvarade kyssen.
- Jag älskar dig, du ska se att allt löser sig, viskade jag i hennes öra efter kyssen tagit slut.


Isabellas perspektiv:
- Jag älskar dig också, sa jag och sen drog Harry iväg med mig till mitten av scenen.
- När jag står här imorgon så kommer jag tänka på dig, sa Harry och log.
- Och en dag kommer du säkert stå här och dansa, sa han sedan.
Jag skakade på huvudet.
- Nä det tror jag inte, men det gör inget, sa jag.
- Vad dansar du förresten? Frågade han och log mot mig.
- Mest hiphop och ballet, sa jag.
- Okey, sa Harry och log mot mig.
- En dag så kommer Darcy säkert stå här och dansa, sa han sedan.
- Jag tror att hon kommer sjunga, sa jag och skrattade lite.
- Hon kanske gör både och? Föreslog Harry och skrattade.

Linneas perspektiv:
Zayn hade varit borta i mer än en månad.
Vi hade smsat ganska mycket.
Ibland hade vi skickat några hjärtan.
Jag vet inte om det var han och jag nu?
Jag antar att det inte var det.
Sanna och Niall är fortfarande tillsammans.
Dom ringde varandra nästan varje kväll.
Skolan har förresten börjat.
Det är inte så kul som jag trodde att det skulle vara.
Allt är på engelska så det är ibland lite svårt att förstå men det är inte det som är problemet.
Det är det att det helt enkelt inte är kul.
Inte för att jag förväntade mig att skolan skulle vara kul.
Jag saknade familjen och alla vänner i Sverige.
Och jag saknade Zayn och killarna.
Jag hade träffat dem ungefär 3 gånger och jag hade aldrig träffat Harry men ändå så saknar jag dem.
- Piiip!
Mina tankar avbröts av min sms signal.
Jag tog upp mobilen och log för mig själv.
På skärmen såg jag namnet Zayn.

Zayns perspektiv:
Jag vet inte om det var jag och Linnea men jag saknade henne i alla fall.
Jag tänkte inte mycket på Grace.
Hon var i Oxford och vi hade inte träffats sedan jag var hos Cory.

1 månad senare

Isabellas perspektiv:
Jag hade berättat för mamma och pappa.
Och dom tyckte inte om det så värst mycket men dom fanns ändå där för mig.
Mitt liv hade ändrats mycket den senaste månaden.
Jag skulle tillbaka till Wolverhampton med Liam.
Och sen skulle han tillbaka till Lonondon.
Med mig.
Jag skulle börja på ett dansgymnasium i London.
Första året skulle jag läsa distans studier eftersom jag var med killarna, var gravid och skulle ta hand om ett barn.
När nästa år kom så skulle jag gå i skolan som vanligt.
Förhoppningsvis.
Jag skulle bo med killarna och i framtiden skulle jag och Harry köpa ett hus.
Jag skulle lämna Wolverhampton.
London var mitt nya hem.
Här skulle jag spendera min framtid.
Med Harry och Darcy.
Jag log för mig själv när jag tänkte på det.
- Bella? Frågade Harry och öppnade dörren till mitt sovrum.
Ikväll skulle vi på en filmpremiär här hemma i London.
Vi bodde hemma igår, idag och imorgon och sen skulle vi iväg på arena touren i en månad till.
Skådisar och andra kändisar skulle vara på premiären så det kändes konstigt att jag som inte var känd skulle dit.
- Är du klar? Frågade Harry.
Jag vände mig ifrån spegeln och kollade på Harry.
- Syns det? Frågade jag på magen och snurrade sakta runt.
- Nä, jag tycker inte det, sa Harry.
Vi hade haft en dag på oss att fixa kläder till premiären.
Det hade varit svårt att hitta en klänning som dolde magen men jag och Harry hade lyckats hitta en som dolde magen hyfsat bra.
Jag skrattade lite.
Sen öppnades dörren.
Liam och Danielle kom in hand i hand.
Dom log.
- Du är jättefin syrran, sa Liam och log.
- Tack men jag vet inte… började jag.
- Du är jättefin! Sa Danielle och log.
- Tack, sa jag och log.
Jag var fortfarande orolig att magen skulle synas.
Jag kollade på Harry, sen ner på magen och sen på Danielle.
Han nickade lätt.
- Danielle kan jag få prata lite med dig? frågade jag försiktigt.
- Visst, sa Danielle och log.
Liam och Harry gick ut.
Jag och Danielle satte oss på min säng.
Jag ville berätta allt för Danielle.
Jag litar verkligen på henne.
Men jag visste inte hur jag skulle berätta det.
- Lovar du att hålla en hemlis? Frågade jag.
- Ja jag lovar, sa Danielle glatt.
Jag tog ett djupt andetag.
- Ehm… började jag.
Danielle log mot mig.
- Jo jag är gravid och jag och Harry ska behålla henne, sa jag snabbt.
- Åhh, grattis! Utropade Danielle och kramade om mig.
- Jag tänkte att jag behövde en tjej att prata med, sa jag och skrattade lite.
- Ja det är nog inte det bästa att prata med killar om sånt och du som bara bor med killar, sa Danielle och skrattade.
- Ja eller hur, sa jag glatt.
- Du kan alltid prata med mig, sa Danielle.
- Samma sak gäller Eleanor, sa hon sedan.
- Tack, sa jag tyst.
- Åhh vad kul, är det en tjej? Frågade Danielle och log stort mot mig.
Jag nickade.
- Jag tänkte det eftersom du ha henne tidigare, sa Danielle och log.
- Vad ska hon heta? Eller ni kanske inte har bestämt det än, sa Danielle.
- Hon ska heta Darcy, svarade jag och log.
- Åhh vad gulligt! Sa Danielle.
Jag satt och pratade med Danielle ett tag.
Sen knackade det på.
- Kom in! Sa jag.
Dörren öppnades och Eleanor kom in.
- Vi ska åka strax, sa Eleanor med ett leende.
Jag och Danielle log stort och nickade lite lätt.
- Varför är ni så glada? Frågade hon och skrattade lite.
Jag tänkte att det var bäst att berätta för henne också.
Så jag och Danielle gjorde det.
Hon vart lika glad som Danielle.
- Så det ser bra ut? Man ser inte magen? Frågade jag och fixade till klänningen efter att jag snackat ett tag med Eleanor och Danielle.
- Det ser jättebra ut, sa Eleanor och log.
- Man ser inte magen, jag lovar! Sa Danielle.

Zayns perspektiv:
Vi hade varit på premiären i ungefär 10 minuter.
Vi hade gått en bit på den röda mattan, pratat med massa olika kändisar och tagit kort med många.
Det var ganska häftigt faktiskt.
Jag, Harry, Louis, Niall, Liam, Danielle, Eleanor och Isabella gick en bit framåt på den röda mattan.
Det var då jag såg det.
Hela jag frös till.
Var det sant?



Tack för kommentarerna!
Förlåt för dålig uppdatering men ni vet varför:/
Kan jag få över 10 kommentarer? :D

Klicka här om ni vill ha ett länkbyte med mig! :)

Jag fick en kommentar från en tjej som hette Matilda om att hon ville ha ett länkbyte, du(Matilda) får gärna maila mig gällande länkbytet eftersom jag inte kunde komma in på din blogg.
Jag vet inte om länkningen blivit fel i kommentaren eller nått men når jag klickade så kunde jag inte komma till din blogg.
[email protected] :)


Kommentarer
Postat av: Grace

mer!;)<3

2012-03-12 @ 20:12:59
Postat av: fsda

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2012-03-12 @ 20:20:23
Postat av: Malin

Jättebra !! :)<3

2012-03-12 @ 20:29:40
Postat av: Hanniz :D

Jättebäst!! :D <3

2012-03-12 @ 20:39:52
Postat av: jessica

awesomee !! :)

2012-03-12 @ 20:50:18
URL: http://jjessicas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättebra! Meeer! Vill ha fortsättningen!! Nu! Du är assa duktig!;)!!!<3

2012-03-12 @ 20:55:36
Postat av: anonym

du skirver jättebra! mer :)

2012-03-12 @ 21:11:21
Postat av: ida

Hej, Matilda's novell heter

http://www.liveturannanvinkel.devote.se



Kram från Ida, Matilda's bästis.

2012-03-12 @ 21:12:00
URL: http://awesomeida.blogg.se/
Postat av: Emma

Meeeer! Jättebra :)

2012-03-12 @ 21:39:42
Postat av: Emma

MEEEEER :DD

2012-03-12 @ 22:01:09
Postat av: Lena!

Sjukt bra!! (Somvanligt! :)) Meer!!!

2012-03-13 @ 12:29:35
Postat av: Linn

Mycket bra!! Skit spännande, meeeer!

2012-03-13 @ 19:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback