I wanna be your hero, kapitel 34

Det var då jag såg det.
Zayns ögon var röda, jag såg att han hade gråtit
- Zayn hur är det? Frågade jag oroligt och satte mig på hans säng.
Han mumlade något.
- Zayn vad har hänt? Frågade jag.
Zayn satte sig upp i sängen.
Han hade hans gröna One Piece på sig.
- Liam har du någonsin varit kär två tjejer samtidigt? Frågade han med en konstig ton i rösten.


Liams perspektiv:
Zayn tog ett djupt andetag och kollade bort.
Jag visste inte vad jag skulle säga.
Jag ville såklart hjälpa Zayn eftersom jag såg på honom att han inte mådde bra av det här.
Men det hade aldrig hänt mig så jag visste verkligen inte vad jag skulle säga.
- Zayn, berätta hur allt ligger till, sa jag försiktigt.
- Först träffade jag Linnea och hennes kompis på flygplatsen och jag fick en annorlunda känsla, sa Zayn och kollade ner på sina händer.
- Det var som om jag såg något alldeles speciellt i hennes ögon, något som fick mig att vilja lära känna henne bättre, sa han sedan.
- Jag förstår känslan, jag känner den varje gång jag ser Danielle, sa jag och log.
- En känsla av hör hemma med den personen, sa jag sedan.
Zayn nickade.
- Och sen så åkte jag ju till Cory, min kompis i Oxford, sa Zayn ganska tyst.
- En av Corys vänner heter Grace och hon var med mig och Cory och en kille som heter Alex en dag, sa Zayn sedan.
- Det var som om jag såg nått i hennes ögon också, sa Zayn och såg bekymrad.
- Zayn… började jag men han avbröt mig.
- Jag såg inte samma sak i hennes ögon som jag såg i Linneas ögon, det var två helt olika känslor, sa Zayn.
Jag fattade inte vad han menade.
- Det var den där känslan att jag ville vara med den personen, hela tiden, sa Zayn.
- Fast den kändes på två olika sätt, sa Zayn.
Jag nickade.
- Jag vet inte, jag kan inte beskriva hur det känns jag bara vet att jag gillar dem båda, sa Zayn.
- På två olika sätt, sa han sedan tyst.
- Jag tror jag förstår, sa jag lugnt.
Zayn mumlade något.
- Men tänkt så här, om du verkligen gillade den första så skulle du inte börjat gilla den andra, sa jag.
- Jag kan inte tänka så Liam, det stämmer inte, sa Zayn bekymrad.
- Säker på att du är kär i tjejen i Oxford då? Frågade jag.
- Jag vet inte, sa Zayn och klev upp ur sängen.
Han gick och satte sig på en stol innan han reste sig upp och gick fram till garderoben.
- Det kommer lösa sig, du behöver bara tänka över alltihopa, sa jag och reste mig från sängen.
Zayn nickade och satte sig på stolen igen.
Jag log mot honom innan jag stängde dörren.

Zayn perspektiv:
Jag visste inte vad jag skulle göra.
Jag var ganska förvirrad.
Jag reste mig från stolen och gick fram till min garderob.
Mörka jeans och en svart T-shirt.
Jag klädde på mig och gick och hämtade min mobil som låg på sängen.
Jag såg att jag hade fått ett sms från Grace.
”Social?:)”
Jag orkade inte svara.
Jag la mobilen i fickan och gick in i badrummet för att fixa mitt hår.
Sedan gick jag ner.
Liam och Niall satt vid matbordet och åt varma mackor.
- Louis gick ut och åt lunch med Eleanor, sa Liam.
- Så vi gjorde varma mackor, sa Niall och skrattade.
Jag satte mig vid bordet och tog en macka.
- Det är ingen skinka i va? Frågade jag.
- Nepp, bara ost, sa Niall och log.
Jag nickade och tog en tugga.
Det vart tyst ett tag.
- Så vad ska vi hitta på idag då? Frågade Niall plötsligt.
Liam ryckte på axlarna.
Louis skulle vara hemma vid middag, Harry och Bella skulle komma hem i övermorgon och Danielle åkte tidigt i morse för att dansa i en musikvideo så Liam kunde inte vara med henne.
- Kan inte Sanna och Linnea komma hit? Föreslog jag.
Jag såg Niall bli glad och jag såg Liam kolla bekymrat på mig.
- Visst, sa Niall och tog fram sin mobil för att gå iväg och ringa Sanna.
- Säker? Frågade Liam mig när Niall gått ut ur köket.
Jag nickade.
- Grace bor i Oxford och Linnea bor här, sa jag tyst så att Niall inte skulle höra mig.
- Jag vet inte än, men jag vill spendera tid med Linnea i alla fall, sa jag sedan.
Liam nickade mot mig.
- Jag vet inte ens om jag vill ha ett förhållande än, men det kan ju aldrig skada att spendera tid med dom man tycker om, sa jag och sen kom Niall in i köket.
- Dom kommer om 15 minuter, sa Niall och log stort.
Jag log emot Niall.
Han och Sanna passade bra ihop.
Jag kommer ihåg att Niall hade sagt att han inte trodde Sanna tyckte om honom som mer än en vän.
Han hade haft fel.
Jag hade haft rätt.
Sanna tyckte om honom och han var lycklig.
Om det ändå bara kunde vara så för mig.
Jag kommer ihåg hur jag hade varit säker på att jag gillade Linnea.
Jag kommer också ihåg hur jag inte varit säker på att hon gillade mig som mer än en vän.
Det var jag fortfarande inte säker på.
Tänk om Linnea bara gillar mig som en vän?
Samma sak med Grace?
I deras ögon kanske jag bara är en vän?
Jag började känna mig som en idiot.
- Zayn? Hörde jag Liam fråga.
- Mm? Svarade jag.
- Är du okey? Frågade Liam.
- Ja, jag bara… började jag och reste mig upp.
- Tänkte på en sak, fyllde jag sedan i och började gå upp till mitt rum.
- Jag kommer strax! Ropade jag när jag gick upp för trappan.
- Okey! Hörde jag Liam ropa tillbaka.

Harrys perspektiv:
Dagen hade gått fort.
Jag hade smsat lite med Niall.
Han var tydligen tillsammans med en tjej som hette Sanna.
Jag hade ringt honom och vi hade snackat länge.
Han hade förklarat allt och jag var glad för hans skull.
Klockan var runt 22 och Isabella sov.
Det hade hon gjort i snart två timmar.
Hon hade somnat tidigt på grund av att hon hade ont i magen.
Jag hade bäddat ner henne.
- Okey bra, vi ses snart! Sa jag.
- Ja hejdå! Sa Niall i telefonen.
- Hejdå, sa jag och la på.
Jag gick in i sovrummet och såg Bella ligga i sängen.
Hon var vaken, hennes vackra bruna ögon var öppna.
- Hej, du är vaken, sa jag glatt och gick fram och satte mig på sängen.
Hon log mot mig.
- Sovit gott? Frågade jag och log.
Hon nickade och log ännu större.
- Du det är något jag måste fråga dig om, sa Bella försiktigt.
- Okey, sa jag och log.
Hon tog ett djupt andetag och rörde försiktigt min hand.
Jag tog hennes hand och log mot henne.
- De du sa om en familj och de, var du seriös? Frågade hon.
Jag nickade och kollade henne i ögonen.
- Ja, sa jag.
- Om du vill så behåller vi henne, sa Bella och log.
- Klart jag vill, vill du? Frågade jag.
- Ja, sa Bella och kollade ner på våra händer.
Jag flyttade mig närmare henne och kramade om henne.
Sen släppte jag henne och pussade henne lätt på munnen.
- Har du funderat på något namn? Frågade jag.
Hon skakade på huvudet.
- Nej, har du? Frågade hon.
- Ja det kan man säga, sa jag och log.
Hon log mot mig.
- Darcy, sa jag och log större.
- Jag har alltid velat kalla min dotter för Darcy, sa jag sedan.
- Darcy är jättefint, jag älskar det, sa Bella och log.
- Så hon heter Darcy? Frågade jag.
Bella nickade.
Jag la försiktigt mina händer på Bellas mage.
- Hej min lilla Darcy, viskade jag och log.



Tack för alla kommentarer!
Förlåt för ett någolunda kort kapitel, men bättre än inget va? :)
Igår till idag så sov några kompisar över, sen var jag på bio och nu ska jag strax på sportlovdisko i ishallen(skridskodisko) så uppdateringen kanske inte blir såå bra;)


Kommentarer
Postat av: jessica

skit bra , meeeer :) !

2012-03-09 @ 19:18:50
Postat av: Emma

MEEEEr :D

2012-03-09 @ 19:35:28
Postat av: Malin

MEER! :D

2012-03-09 @ 19:46:45
Postat av: Malin

MEER! :D

2012-03-09 @ 19:47:07
Postat av: xv

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2012-03-09 @ 21:05:47
Postat av: grace

meer!<3

2012-03-09 @ 21:27:30
Postat av: sanna :D

Mer! :D

2012-03-09 @ 23:17:53
URL: http://lifeofonedirection.devote.se
Postat av: Emma

Meer!!! :)

2012-03-09 @ 23:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback