I wanna be your hero, kapitel 30

- Här ska gå, sa Linnea och pekade in på en gata.
- Okey jag ska framåt, sa jag lite besviket.
- Okey men vi ses snart hoppas jag, sa Linnea och log mot mig.
Hon gav mig en kram och jag kände mitt hjärta banka snabbare än någonsin.
- Hejdå, vi ses snart det lovar jag, sa jag innan jag fortsatte gå.
Hela vägen hem var Linnea det ända jag kunde tänka på.


Harrys perspektiv:
Jag sträckte ut armen och tog tag I min mobil som låg på nattduksbordet.
Klockan visade 01.43.
Jag suckade och la tillbaka mobilen på nattduksbordet.
Bellas huvud låg på min bröstkorg.
Jag kände hennes djupa och långsamma andetag.
Jag blundade och lyckades äntligen somna efter någon timme.
Nästa morgon vaknade jag av att jag hörde Bella gråta.
Jag slog snabbt upp ögonen och såg Bella sitta upp och hålla händerna på magen.
Jag satte mig upp och la armen runt henne.
- Vad är det gumman? Frågade jag.
- Hon sparkar, sa Bella tyst.
Jag la försiktigt mina händer på Bellas mage.
Jag kände tårarna rulla ner för mina kinder.
Jag kände henne sparka.
Min lilla flicka.
Jag log mot Bella och hon log mot mig.
Jag la mina händer på hennes huvud istället och kysste henne.

Nialls perspektiv:
Jag hade smsat lite med Sanna.
Jag hade även erkänt för mig själv att jag faktiskt var kär i henne.
Men jag kände på mig att hon inte var kär i mig.
Ärligt talat så kändes det som om jag var ivägen.
Hon skulle ju börja plugga och allt.
Zayn kom in i vardagsrummet.
Han såg lika bekymrad ut som mig.
- Har det hänt nått? Du ser bekymrad ut, sa jag och försökte le.
- Asså jag vet inte, inget har väl direkt hänt, sa Zayn och satte sig i soffan.
- Jag tror inte Linnea ser mig som mer än en kompis och problemet är att jag tror att jag är kär i henne, sa Zayn.
- Jag har exakt samma problem med Sanna, sa jag utan att tänka.
- Så du är kär i Sanna? Frågade Zayn och lät genast lite gladare.
- Asså… började jag men jag visste inte vad jag skulle säga så jag vart tyst.
- Jag visste det, ni är söta tillsammans! Sa Zayn och log.
- Samma med dig och Linnea, sa jag.
- Problemet är bara att jag tror aldrig jag och Linnea kommer kunna vara söta tillsammas eftersom jag känner på mig att hon inte är kär i mig, sa Zayn.
- Men… började jag.
- Tänk inte så, allt kommer nog bli bra i slutet, sa jag och log.
- Och om allt inte blir bra då är det inte slutet, sa jag sedan.
Zayn log mot mig.
- Du har nog rätt.

Liams perspektiv:
Dagen gick ganska fort.
Jag hade vaknat, gått ut på stan och ätit frukost med Danielle, shoppat lite med Danielle och ätit lunch med Danielle… Jag hade varit med Danielle i stort sätt hela dagen.
Vi passade på att umgås nu när vi båda var hemma.
Snart skulle Danielle iväg och dansa i en musikvideo och jag och killarna skulle på en arena tour i England i ungefär 3 månader.
Bella skulle med oss.
Jag och killarna hade ätit middag och nu satt vi och kollade tv.
Jag saknade Harry och Bella.
Jag satt i soffan och tänkte på lite olika saker.
Snart skulle Bella åka hem, tiden hade gått fort.
Innan jul skulle Bella och jag åka hem till Wolverhampton.
Vi skulle fira jul där och sen skulle jag åka hit till London igen.
Utan Bella.
Jag började nästan gråta när jag tänkte på det.
Bella var som en i gänget nu, jag ville inte att hon skulle åka hem.
Jag vet att det var lite mer än 4 månader kvar.
Men ändå, jag ville aldrig att min lillasyster skulle åka hem.
Jag tänkte på hennes studier.
Jag var inte säker på om hon verkligen gör det hon vill göra.
Hon skulle gå naturvetenskap och teknik programmet på en vanlig gymnasieskola i Wolverhampton.
Jag hade pratat med mamma över telefon när Bella ansökte.
Jag hade suttit och kollat runt på olika gymnasieskolor och dom hade riktigt bra musik, dans och juridik program på olika ställen i England.
En jag verkligen fastnat på fanns här i London.
Jag tror att den skolan skulle pas…
- Jag mår inte så bra, god natt! Sa Louis och gick upp mot hans rum.
- Okey, god natt! Ropade Niall efter honom.
Jag kollade klockan på min mobil, 20.14.
- Går det något bra på TV? Frågade jag och Niall ryckte på axlarna.
Han tog upp tv kontrollen från soffbordet och började bläddra igenom olika kanaler.

Harrys perspektiv:
Jag och Bella hade varit ute och ätit och nu stod vi längst upp i Eiffel tornet.
- Det var här vi var på vår första dejt, sa jag och log mot Bella.
- Ja, sa hon med ett stort leende på läpparna.
Jag gick närmare Bella och tog ett djupt andertag.
Jag tog hennes hand och jag kände hennes värme sprida sig genom mig.
- Bella? Frågade jag försiktigt.
- Ja? Frågade hon och vände sig mot mig.
Jag tog hennes andra hand och log.
Sen gick jag ner på ett knä.

Isabellas perspektiv:
Jag kände mitt hjärta slå fortare och fortare.
Han gick ner på ett knä.
Jag bara stod där helt chockad.
- Isabella Payne, jag älskar dig av hela mitt hjärta och jag vet att du är den ända jag kommer älska, sa han.
Jag stod fortfarande bara där och såg chockad ut och sen fortsatte han.
- Du är den ända för mig, jag behöver dig och jag kan inte leva utan dig.
Jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken, men jag lyckas hålla tårarna tillbaka.
- Om du vill så behåller vi barnet, vi kan ge henne ett fint namn och en bra uppväxt, sa Harry och log.
- Vi kan skaffa ett hus och en katt, vi kan bli en familj, sa han sedan.
Jag stod fortfarande där och såg chockad ut.
- Jag älskar dig, sa Harry tystare och log.
Sen släppte han mina händer och tog fram en liten ask.
- Därför så undrar jag, sa Harry först.
Jag kände hur mitt hjärta bankade fortare än det någonsin gjort.
- Isabella Payne, vill du gifta dig med mig?



Tack för hög statestik och alla kommentarer! :D
Nu börjar de bli ganska spännande va? ;)
Tror ni att ni kan klara minst 10 kommentarer? :)
Skulle va sjukt kul! :D


Kommentarer
Postat av: grace

MEEEEEEER <3

2012-03-06 @ 21:44:30
URL: http://graceforssell.devote.se
Postat av: nicoline

Meeer!!

2012-03-06 @ 21:49:27
Postat av: Malin

Längtar jättemkt till nästa ! :)

2012-03-06 @ 21:55:00
Postat av: Sofia

asså ja blir så glad!!! och ja vet inte varför men jag började typ asgarva när ja läste de sista... Den e så bra, väntar med spänning på nästa :)

2012-03-06 @ 22:13:30
Postat av: sanna :D

jag ler som någon jävla uggla som har fel på munnen (haha vet inte hur jag skulle uttrycka mig) när jag ser attt det har kommit ut ett till kapitel. Och jag ler ännu mer när jag läser den, det är så himla snällt av dig att jag fick vinna! :D happyface

2012-03-06 @ 22:45:18
URL: http://lifeofonedirection.devote.se
Postat av: jessica

så sjukt bra , meer :)) !! <3

2012-03-06 @ 23:52:42
Postat av: Anonym

Längtar tills nästa kapitel kommer ut!

2012-03-07 @ 06:36:19
Postat av: Emma

LÄNGTAR TILL NÄSTA DEL!

2012-03-07 @ 08:17:25
Postat av: Hanniz :D

Ååå älskar den här novellen!! <3

Jag tittar minst en gång i timmen om det har kommit ett nytt kapitel när jag är hemma!!

<3333333

2012-03-07 @ 10:18:32
Postat av: FSDF

meeeeeer

2012-03-07 @ 16:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback