I wanna be your hero, kapitel 28


Jag visste att klockan var runt 19 i Paris nu men här hemma i London var klockan bara runt 18.
Linnea och Sanna skulle komma vilken sekund som helst.
Danielle hade kommit för en kvart sedan och hon och Liam satt i vardagsrummet och snackade.
Eleanor skulle komma lite senare, runt 18.30.
Jag hörde hur det ringde på dörren och jag tog ett djupt andetag innan jag gick för att öppna.


Linneas perspektiv:
Jag kan inte fatta det.
Jag och min kompis hade alltid drömt om att studera i London och nu skulle vi gå i skolan här.
Och det jag verkligen inte kunde fatta var att jag och Sanna stod här i dörröppningen till One Directions hus.
Jag hade Zayns nummer och nu stod han framför mig med ett leende på läpparna.
Allt kändes som en dröm.
Jag ville bara hoppa upp och ner och skrika.
Jag såg på Sanna att hon också ville det.
Jag tog ett djupt andetag för att lugna ner mig och sedan log jag mot Zayn.
Jag och Sanna tog av oss skorna och följde med Zayn in i köket.
Där stod Niall, Louis, Liam och Danielle och log mot oss.
Jag kunde verkligen inte fatta att de här var sant.
- Hej, jag heter Danielle, sa Danielle och log mot oss.
- Jag är Niall, sa Niall.
- Jag  är Louis, sa Louis.
- Jag är Liam, sa Liam.
- Eleanor kommer om ett tag, sa Louis och log mot oss.
- Okey, jag är Linnea! Sa jag och log.
- Och jag är Sanna, sa min kompis och log.
- Så det är du som är Linnea? Frågade Louis och log.
Jag nickade och log.
- Zayn pratar om dig hela tiden! Sa Louis och log retsamt mot Zayn.
- Käften! Sa Zayn och slog till Louis på armen.
Niall och Danielle skrattade.
Liam bara stod och kollade konstigt på Zayn och Louis innan han också bröt ut i skratt. Vi stod alla och skrattade när vi hörde att det ringde på dörren.
- Eleanor! Skrek Louis och sprang mot dörren.
- Aww vad gulligt, sa Danielle och kollade mot Liam.
- Varför gör du aldrig så när jag kommer? Frågade Danielle Liam lite retsamt.
- Det är för att han sitter och är helt hyper ungefär en timma innan du kommer hit, sa Niall och skrattade.
Danielle skrattade och kollade på Liam.
- Tyst Niall, jag brukar inte alls vara hyper, sa Liam och log.
- Nä men du går runt och frågar saker som ”ser mitt hår bra ut?”, ”vad är klockan?” och ”när kommer Danielle?”,  sa Niall och log.
- Okey sant, sa Liam och log.
Liam la armen runt Danielle och hon log.

Sannas perspektiv:
Eleanor och Louis kom in till köket.
- Hej, jag heter Eleanor, sa Eleanor och log mot mig och Linnea.
- Jag heter Sanna, sa jag och log tillbaka.
- Jag heter Linnea, sa Linnea sedan.
- Okey, kul att träffas! Sa Eleanor och log.
Jag och Linnea log tillbaka och ungefär 20 minuter senare så satt vi allaihopa vid matbordet och åt kött och potatis.
- När börjar ni skolan? Frågade plötsligt Zayn och log mot mig och Linnea.
- Om två veckor, sa Linnea med ett ännu större leende.
- Sommaren har gått fort! Utbrast Niall.
- Ja det är snart höst, sa Danielle och log.
- Det känns som om det var igår skolan slutade, sa jag och skrattade lite.
Jag såg Niall sitta och le mot mig.
Jag log tillbaka och tog sen en klunk av min cola.
Vi satt länge och pratade.
Jag undrade vart Harry och Isabella var någon stans.
Efter ett tag så fick jag svar på frågan utan att ens behöva fråga.
- Har du pratat med Isabella? Frågade Danielle Liam med ett leende.
- Ja dom har det bra, sa Liam och log.
- Vart är Harry och Bella? Frågade Elenor förvirrat.
- I Paris, Bella fick en resa av Harry i födelsedagspresent, sa Liam och log.

Louis perspektiv:
Efter middagen satte vi oss i soffan och kollade film.
- Tur att Harry inte är här, då hade vi blivit tvungna att kolla på Love Actually, sa jag och skrattade lite.
Alla skrattade och sen fortsatte vi kolla på filmen.
Tiden gick fort och när första filmen var slut så var klockan runt 22.
- Vill ni se en till? Frågade Niall.
Alla nickade och Niall gick och satte i en romantisk komedi.
Jag kände hur Eleanor la sitt huvud på min axel.
Jag log och la min armt runt henne.



Tack för alla kommentarer! :)


Kommentarer
Postat av: jessica

skit braa :))) !

2012-03-06 @ 11:40:11
Postat av: Emma

MEEEER, IDAG! :D

2012-03-06 @ 12:11:30
Postat av: Malin

Jättebra ! <3



Mer idag ! :)

2012-03-06 @ 12:34:56
Postat av: Anonym

Meeer! NU!!!



Snälla, :))

2012-03-06 @ 12:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback