I wanna be your hero, kapitel 26

Han tog ett djupt andertag och lyckades äntligen få fram det han ville säga.
Det kändes som om någon slog mig i magen eller hög mig i hjärtat.
Jag visste inte om det var bra eller dåligt, jag kunde inte riktigt tyda mina känslor.
Jag vart chockad, bekymrad, lycklig och glad på samma gång.
- Liam jag tänker fria till Isabella.



Harrys perspektiv:
Så nu var det sagt.
Liam såg ut att fundera på vad han skulle säga.
Han såg väldigt chockad ut.
- Okey, fick han fram med ett leende.
- Är du okey med det? Frågade jag lite förvånat.
Jag hade väntat mig att Liam skulle bli arg.
- Ja det är väl okey men är du säker? Frågade Liam.
Han verkade fortfaranda vara lite chockad.
Jag nickade.
- Vi behöver ju inte gifta oss än eller så, jag bara… sa jag men tystnade.
Liam bara nickade och log lite.
- Jag kan inte säga att jag gillar idén eftersom ni är så unga, sa Liam.
- Men ni passar bra tillsammans och Bella förtjänar en så bra kille som dig, sa Liam.
- För alltid, sa han sedan lite tystare.
Jag log.
- Tack, sa jag och kramade om Liam.
Jag kände mig lättad.
Liam hade inte blivit arg.
Jag trodde att han skulle bli det.
- Hur länge är ni i Paris? Frågade Liam sedan med ett leende.
- 4 dagar, svarade jag.
- Okey när åker ni? Frågade Liam sedan.
- Om 2 dagar, sa jag.
- Okey, sa Liam och log mot mig.
- Men du Liam? Frågade jag.
- Ja? Svarade han.
- Lova mig att du inte berättar för någon, sa jag sedan.
- Om att du ska fria? Frågade Liam lite retsamt.
Jag nickade.
- Jag lovar, sa Liam och log på mig.

Nialls perspektiv:
Jag, Louis, Bella och Zayn hade gått in för ett tag sedan.
Louis hade åkt till Eleanor, Bella hade åkt för att handla med Harry och Liam och Zayn hade gått och satt sig i soffan.
Tyst smög jag in i vardagsrummet och såg Zayn sitta på soffan.
Han verkade kolla mer på hans mobil än på tv:n.
-Vem messar du med? Frågade jag retsamt.
Zayn kollade upp från mobilskärmen.
- Hej, jag visste inte att du var här, sa han och skrattade.
Jag skrattade lite.
- Men seriöst vem messar du med? Frågade jag sedan.
- Ingen, sa Zayn.
Han kollade bort och bet sig lite lätt i läppen.
- Du ljuger! Ropade jag skrattandes och satte mig bredvid honom i soffan.
- Nä, sa Zayn och försökte låta oskyldig.
- Jo jag känner dig och jag vet att när du döljer något så biter du dig i läppen! Sa jag retsamt.
- Jag tweetade, sa Zayn och log.
- Ja eller hur, sa jag och tog upp min mobil ur fickan.
Jag klickade på twitterikonen och gick in på ”Following” och letade reda på Zayn.
- Jag visste att du inte tweetade, sa jag och visade honom min mobil.
Jag hade gått in på hans twitterlogg och hans senaste tweet var några dagar gammal.
Zayn bara skrattade åt mig.
Jag skrattade jag också och sen kom Bella, Harry och Liam in i vardagsrummet.
Dom kollade lite konstigt på oss.
Jag och Zayn satt och skrattade som idioter åt ingenting.
- Vi är hemma, hörde jag Harry säga.
Jag bara nickade och sen gick dem in i köket.
- Niall vi köpte Nando’s till lunch! Ropade Liam från köket.
- Ja! Skrek jag och hoppade upp från soffan och sprang in i köket.

Zayns perspektiv:
Jag skrattade åt Niall när han sprang in i köket, han älskar verkligen Nando’s.
Jag reste mig från soffan och gick in i köket.
- Jag lagar kyckling ikväll, sa jag när jag kom in i köket och log.
- Okey , svarade Liam och log mot mig._
Jag kastade en blick på Niall men han märkte inte det, han höll på att duka.
Jag andades ut.
Tur att han inte hade kommit på vem jag smsade med.



Förlåt för ett kort och ganska tråkigt kapitel, ett längre och mer spännande kapitel kommer snart!
Tack för era mail och kommentarer, 12 kommentarer på förra kapitelet!

Jag har fått in över 10 bidrag till tävlingen och jag kan säga att det kommer bli svårt att avgöra vilka som ska vinna!
Vinnarna avslöjas tidigast i kväll! :)


Kommentarer
Postat av: Sussie

Mer!!!! Jag längtar till kapitel 27 kommer ut! Du är ju ASSS DUKTIG!!!!!;))

2012-03-04 @ 13:26:28
Postat av: Sussie

Mer!!!! Jag längtar till kapitel 27 kommer ut! Du är ju ASSS DUKTIG!!!!!;))

2012-03-04 @ 13:27:13
Postat av: Malin

Jättbra ! ❤

2012-03-04 @ 13:28:49
Postat av: ida

Åhh, jag bara väntar på nästa del! Den var super bra idag :%

2012-03-04 @ 13:47:05
URL: http://awesomeida.blogg.se/
Postat av: lö,,,,,,,,,,,,,,,ölllllllllllllllllllll

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

2012-03-04 @ 14:01:04
Postat av: sanna :D

Jätte bra! Önskar att jag vinner att få vara med i din novell, skulle göra mitt liv! :D xxxxxx

2012-03-04 @ 14:47:07
URL: http://lifeofonedirection.devote.se
Postat av: grace

AAAHHHHHH! MEEEER!!<333333

2012-03-04 @ 15:16:23
Postat av: Hanniz

Sååå hilma bra!!!! <3333

Meeer!!

2012-03-04 @ 15:59:42
Postat av: Johanna

Riktigt riktigt riktigt bra! Du är så himla duktig! Fattar inte hur du gör men jag kollar minst en gång om dagen för att se om du lagt ut något nytt!

Måste veta vem Zayn har kontakt med!

xoxo

2012-03-04 @ 16:02:05
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Postat av: Matilda. c:

Älskar verkligen din novell! <3 helt underbar!! :D

2012-03-04 @ 18:47:09
URL: http://www.matildahagman.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback