I wanna be your hero, kapitel 24


Fansen var helt galna, dom slogs och skrek.
Jag kände hur dem tog tag i mina kläder och några slog till mig.
- Harry! Hörde jag plötsligt någon skrika med panik i rösten.
Det var Bella.
Jag såg hur hon ramlade ihop.
Jag kände hur hela jag frös till och jag såg Harrys panikfyllda ansiktsuttryck.
”Vafan?” ekade det i hela mitt huvud.


Isabellas perspektiv:
Jag satt på soffan i Niall och Louis hotellrum.
Harry satt bredvid mig och hade armen runt mig.
Louis och Zayn satt också i soffan och Niall och Liam satt i fotöljerna.
- Mår du bra? Frågade Liam och kollade på mig.
Jag nickade.
På flygplatsen hade det varit kaos, fansen hade varit galna.
Några fans hade slagit mig.
På magen.
Det var därför jag hade ramlat ihop.
Det hade gjort så fruktansvärt ont.
Jag hoppas att det inte skadat barnet bara.
Vi hade käkat pizza hos Niall och Louis och efter det hade vi kollat på film.
Tiden hade gått ganska fort och när filmen var slut hade Zayn och Liam gått till sitt hotellrum och jag och Harry hade gått till vårat hotellrum.
Jag satt på sängen och Harry stod och kollade på mig.
- Så jag antar att det är dags att vi pratar om de här, sa Harry efter en stund.
Jag nickade och la mig ner i sängen.
- Vad vill du göra med barnet? Frågade Harry.
- Jag stödjer dig vad du en väljer att göra! Sa han sedan.
- Jag vet inte Harry, sa jag bekymrat.
Han bara nickade och la sig ner bredvid mig.
- Vad du en väljer att göra så kommer allt bli bra, viskade han i mitt öra.
Jag log.
Harry reste sig och gick ut ur sovrummet.
Några minuter senare kom han in i sovrummet igen med en telefonkatalog och hans mobil i handen.
- Imorgon så går du och jag och gör en ultraljudsundersökning, sa han.
- Okey, svarade jag och satte mig upp i sängen.
Han satte sig ner bredvid mig och sedan slog han upp katalogen och letade efter numret till de närmaste sjukhuset.
Han satt och bläddrade i katalogen med en allvarlig min.
Jag skrattade lite åt honom och la mitt huvud på hans axel.
Harry hittade numret, ringde och fick en tid imorgon.
- Imorgon klockan 11, sa han och slängde katalogen och mobilen på en fotölj som stod nära sängen.
Han lyfte upp mitt huvud från hans axel och kysste mig.
Jag kände hur han flyttade sig närmare och närmare mig och snart så låg vi ner i sängen.

Harrys perspektiv:
Jag kysste henne och la mina händer på hennes höfter.
Då satte hon sig upp men ett oroligt ansiktsuttryck.
- Vad är det? Frågade jag oroligt.
- Jag vet inte, svarade hon och vände sig om för at resa sig ur sängen.
Jag drog tillbaka henne och bara satt där och kramade om henne.
Jag andades in hennes goda doft.
Hon satt där helt tyst och hade sina händer på mina.
Jag kändes hennes andertag.
Försiktig kysste jag henne på halsen, länge.

Liams perspektiv:
- Jag saknar dig sjukt mycket, sa jag till Danielle över telefonen.
Och det var sant.
Jag saknade Danielle sjukt mycket.
Jag hade träffat henne en dag och sen hade hon åkt iväg på familjesemester.
Hon skulle komma hem till London idag och jag skulle vara i LA i minst två veckor till.
Jag satt länge och pratade med Danielle.
Jag kände en tår rulla ner för min kind.
- Ja okey vi ses då, sa jag innan vi sa hejdå och la på.
Jag tog ett djupt andertag och la mig ner i sängen.
- God natt Zayn, sa jag och drog täcket över huvudet.
- God natt Liam, svarade Zayn som precis kommit in i sovrummet.
Han bytte om, släckte lampan och gick och la sig.
Jag var väldigt trött och somnade därför ganska fort.

Isabellas perspektiv:
Jag stod i framför spegeln i badrummet.
- Harry! Ropade jag.
- Ja? Fick jag som svar.
- Kom, du borde se det här! Ropade jag.
Han kom in i badrummet med en orolig blick.
- Vad har hänt? Frågade han.
- Lugna ner dig, sa jag och skrattade lite.
Harry log mot mig.
- Men kolla, sa jag och lyfte undan håret och pekade på min hals.
Harry bara skrattade.
- Harry du gjorde ett sugmärke! Sa jag och skrattade.
- Det var inte meningen, sa Harry skrattandes.
- Men ändå, sa jag och skrattade.
- Jag älskar dig, sa han och kysste mig lätt på läpparna.
Jag log.
- Jag älskar dig också men ändå, du gjorde ett sugmärke, sa jag och log ännu större.
Harry bara skrattade och gick ut ur badrummet.
Jag tog lite Foundation och täckte över sugmärket och sen tog jag lite puder över så att det skulle se så naturligt ut som möjligt.
- Redo? Hörde jag Harry ropa.
- Strax, svarade jag.
Jag och Harry skulle åka till ultraljudet nu.
Jag tog några djupa andertag.
- Nu gäller det, sa jag tyst för mig själv och gick ut ur badrummet.
Jag tog på mig mina skor och gick mot dörren.
Harry stod i dörröppningen.
Han pussade mig på panna och jag log.
- Allt kommer gå bra, sa han och log mot mig.
 Sen låste han dörren och vi åkte ner med hissen till lobbyn.
Utanför hotellet stod en taxi och väntade på oss.
Vi satte oss i taxin och sen var vi på väg mot ultraljudet.
Jag tror aldrig jag hade varit så här nervös tidigare i mitt liv.
Jag kände hur Harry la sin hand på mitt knä.
Jag kollade upp och såg hans stora leende.
Jag log tillbaka.

Louis perspektiv:
Jag, Zayn, Liam och Louis bestämde oss för att gå ner till stan och käka något, träffa fans och kanske kolla lite affärer.
Jag tog på mig mina skor och gick ut från mitt och Nialls hotellrum.
Några sekunder senare hörde jag dörren öppnas igen och Niall kom ut.
Tillsammans gick vi och mötte upp Liam, Zayn, Paul och några säkerhetsvakter.
Vi åkte ner till lobbyn med hissen och sen gick vi ut.
Solen stekte och det måste vara minst runt 20 plusgrader.
Jag tog på mig mina solglasögon och det dröjde inte länge innan massa fans hade samlats omkring oss.
Med ett leende så började jag och killarna skriva autografer och ta kort med fansen.

Harrys perspektiv:
Om några sekunder så skulle jag få se mitt barn.
Mitt alldeles egna barn.
Jag höll Bella i handen.
Hon log mot mig.
Sköterskan visade oss ultraljuds bilden och Bella log stort.
Jag kände en tår rulla ner för min kind.
Jag klämde försiktig på Bellas hand.
Sen fick vi beskedet.

Liams perspektiv:
Jag, Zayn, Niall och Louis satt inne på Subway.
Paul och säkerhetsvakterna satt en bit ifrån oss.
Vi skrattade och pratade.
Jag kände hur det vibrerade i min ficka.
Jag tog upp min mobil och kollade på skärmen.
”Harry Styles”
Jag svarade och satt och pratade med Harry en stund.
- Okey hejdå, sa jag och la på efter att vi hade pratat i minst 5 minuter.
- Vem var det? Frågade Niall med munnen full av mat.
- Harry, svarade jag skrattandes.
Då kollade alla killarna på mig.
- Vad ville han? Frågade Zayn lite oroligt.
- Dom har ju varit på ultraljud, började jag och kände en tår rulla ner för min kind.
Killarna kollade frågande på mig.
- Det är en flicka, sa jag och log stort.


 Tack för kommentarerna, fortsätt!
Förlåt för att jag inte uppdaterade igår men jag hade skolkonsert så jag var borta hela dagen och kvällen! :)
Jag och mina kompisar körde What makes you beautiful, det var askul:)

Uppdateringen kan bli dålig idag och imorgon!
Nu ska jag till mina kompisar Amanda, Samira och Grace och sen kommer min kompis Moa till mig och så sticker på på skridskodisco!
Sen sover hon över hos mig och imorgon har jag träning och sen så ska jag och Moa till en köpcentrum och se på Ulrik Munther! :)

Men jag ska försöka uppdatera så bra jag kan, vi hörs! :)


Kommentarer
Postat av: Linnea

kan inte Dotterns heta Linnea ? :D <3

2012-03-02 @ 15:05:57
URL: http://emmaochlinneaas.blogg.se/
Postat av: Malin

Jättebra ! ❤

2012-03-02 @ 18:30:58
Postat av: moa

mEER!! <3

2012-03-02 @ 18:41:02
Postat av: jessica

meeeeeer :)) <33

2012-03-02 @ 22:57:37
Postat av: Moa

Den är jättebra! :D

MEEEER!! <3

2012-03-03 @ 17:10:02
Postat av: Matilda. c:

I totally luv it <3

2012-03-03 @ 18:05:24
URL: http://www.matildahagman.devote.se
Postat av: Anonym

Längtar efter kapitel 25!

2012-03-03 @ 18:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback