Freedom comes when you learn to let go, kapitel 4


Snabbt tog jag upp en kudde ifrån den obäddade sängen och slog till Niall med den.

Oberedd som han var tog han några staplande steg bakom för att få tillbaka balansen.
Sen gick han fram till sängen och tog upp en kudde och slog till mig.
Skrattandes startade vi ett kuddkrig.

Michels perspektiv:
- Here you are, Niall no offence but you’re not so good at this wake-up thing, sa jag och skrattade.
- Hey at least she’s up!
Sa Niall skrattande.
Han och Mary slutade slå varandra med kuddarna.
- True, sa jag och skrattade.
- By the way lunch is ready, sa jag och en sekund senare rusade både Mary och Niall förbi mig.
Jag skrattade för mig själv.
När det kommer till mat så är dom hopplösa.
Nialls perspektiv:
Jag, Daven, Michel, Marvel och Mary satt vid matbordet hemma hos dem och åt lunch.
Mary satt mest och petade i maten och tog någon tugga då och då.
Ganska ovanligt för att vara henne, tänkte jag.
- What’s up Mary, don’t you like chicken? Frågade Daven.
- I love chicken, I’m just not hungry, svarade hon med ett leende.
- But it’s really good dad, sa hon sedan.
Daven log emot henne och Marvel kollade med en orolig blick på henne.
Stämningen kändes plötsligt lite konstig.
Michel verkade tycka samma sak så han bytte samtalsämne.
- Hey guys wanna go and swim later?
- Yeah sure, svarade Marvel.
- Mary? Frågade Michel.
- Yes why not?
Svarade hon.
- What about you Nialler? Frågade Mary sedan.
- Yeah I’ll come, svarade jag och log emot henne.
Vi log och sen åt vi upp lunchen.
Michels perspektiv:
- The last one thats not in the water sucks! Ropade Marvel och vi alla sprang ner emot vattnet.
Den sista som kom i vattnet var jag.
- You suck Michel, sa Marvel och skrattade.
- Then you must suck to cause you look exactly like me my beloved twin, svarade jag och Niall och Mary skrattade.
- Whatever, svarade Marvel och började skvätta vatten på mig.
Jag, Niall, Mary och Marvel badade i sjön nedanför våra sommarstugor.
Det fanns en liten mysig strand med en grillplats och så fanns det en brygga.
Vi bestämde oss för att simma ut till bryggan.
Nialls perspektiv:
När vi väl hade kommit upp på bryggan och skulle hoppa i vattnet igen så såg jag två ganska stora blåmärken på Marys rygg.
- What happend? Frågade jag henne.
Hon vände sig om och kollade frågande på mig.
- Your back is fu… böjade jag men hon avbröt mig.
- It’s nothing, really, I just fooled around with some friends, sa hon och log emot mig.
- Okey, svarade jag.
Den hälften av mig som svarade trodde på det hon sa men den andra hälften tvivlade.
- Niall come on, let’s jump together! Sa Mary och tog tag i min hand.
Hennes hand var liten, blöt och kall men ändå så passade den perfekt i min.
Ett leende smög sig upp på mina läppar när vi hoppade i ett halvt varma vattnet.

Tack för kommentarerna, detta kapitel skulle ha kommit upp igår men blogg.se ville inte publicera det.
Och vissa av er klagar på texten och att den är för stor och jag kan inget mindre än att hålla med er.
Jag HATAR blogg.se's nya design, den är verkligen sämst!
Om det inte var så att jag hade 3 färdigskrivna noveller här så skulle jag byta till bubbleroom eller devote!
Men men inte så mycket jag kan göra....
Jag har ingen anning om hur man ändrar texten här på blogg.se så jag ändrade texten till pytteliten på word och sen klistrade jag in den här där texten automatiskt blir lite större.
Hoppas texten är lite bättre....
10+ kommentarer till nästa kapitel :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Bra mer :)

2012-06-21 @ 13:15:13
Postat av: amandah

tack! :D
att du försökte att ändra texten så den blev mindre! :D

2012-06-21 @ 14:49:33
Postat av: Zandra

skitbra

2012-06-21 @ 15:30:33
Postat av: Anonym<3

ohh god! superdupermegabra!

2012-06-21 @ 15:31:02
Postat av: anonym

jag tycker texten är perfekt nu? det kvittar väl! såhär ska texten vara :) har inte ens märkt att texten ändrats förränn nu, skitbra! xxx

2012-06-21 @ 16:22:40
Postat av: Bea

Awesome! texten kvittar väl, älskar hur du skriver och allt annat! skit liksom i texten, den är bra som den är nu? :)<3

2012-06-21 @ 16:24:15
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Spelar ingen roll hur texten är, håller med Bea. Det är hur du skriver det. <3

2012-06-21 @ 18:52:07
Postat av: Nattha

Meeeeer :D

2012-06-21 @ 21:02:23
URL: http://natthah.blogg.se
Postat av: manda

kan inte beskriva om hur hur bra detta vaaar! shiiiet! älskar't! <33

2012-06-21 @ 22:54:49
Postat av: J

Vill du göra länkbyte? C:

2012-06-22 @ 00:04:16
URL: http://TrueLoveForOneDirection.webblogg.se
Postat av: IHAVEONEDIRECTIONINFECTION!<3

ÄLSKAR DEN REDAN NU!

2012-06-22 @ 18:33:28
Postat av: emelie

mer:)

2012-06-24 @ 18:00:39
URL: http://mmelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback