Freedom comes when you learn to let go, kapitel 10


När vi var så nära att jag hände hans andertag emot min hud så började hans mobil ringa. Vi både lutade oss tillbaka och han tog upp mobilen och reste sig ifrån sängen. Han försökte dölja vem som ringde men jag hade sätt namnet. Och med det leendet han hade på läpparna så vet jag det inte bordar gått för mig. Han höll upp hans pekfinger som en etta och mimade ”one minute” med munnen innan han gick ut ur rummet. Jag lutade mig tillbaka emot väggen och hade lust att skrika. Fan också!

Marys perspektiv:
Niall kom in I rummet med ett leende på läpparna och la ner mobilen i fickan.
Sen satte han sig på hans skrivbordsstol och kollade på mig.
Jag log smått emot honom.
Om han är glad är jag glad.
- Why are you smiling? Frågade jag efter ett tag.
- I know that life is full of reasons to smile but what are you smiling at right now? La jag sedan till.
- Ehm… I kinda have a date, sa Niall och log.
- Kinda? Frågade jag.
- Ehm… yeah it’s a date but i’ll have to wait until i get home to go on it, svarade han.
- You are home Niall, Ireland is your home, sa jag och mötte hans blåa ögon.
- I know, I mean I’ll have to wait until I get to London.
Jag nickade långsamt.
Sen var jag bara tvungen att fråga vem det var som hade bjudit ut honom även fast jag redan visste.
- So who’s the lucky girl then? Frågade jag.
- Demi Lovato, svarade han.
- Nice for you, sa jag och pressade fram ett leende.
Det var lite sanning i dom orden faktiskt.
Dom skulle passa bra ihop och hon kan göra honom glad.
Det är så mycket bättre att han är med henne än med mig.
Och sen kommer hon finnas där för honom när allt annat rasar.
Förhoppningsvis.
Han kan inte älska mig i alla fall så det är bättre så här.
- Are you alright?
Mina tankar avbröts av Nialls fråga.
- Mhm, I’m fine, svarade jag.
- Or well no, I’m great actually, tillade jag sedan.
- Sure? You look kinda pale, sa Niall och kollade på mig med en oroad blick.
Jag försökte skratta bort samtalsämnet men det gick inte så bra för att han fortsatte kolla på mig med en oroad blick.
- Niall I’m alright, I really am and I’m happy for you, sa jag och började känna hur rummet började kännas obehagligt varmt.
- I think I should be going home, ehm… mom… I mean dad… needs help with the dinner, sa jag snabbt och reste mig.
Jag borde inte ha rest mig snabbt för så fort jag gjorde det började allt snurra och jag tog några staplande steg bakåt för att återfår balansen.
Jag stod still i några sekunder och när allt slutat snurra började jag gå emot dörren.
Jag öppnade Nialls dörr och styrde mina steg emot ytterdörren.
När jag fumlat på mig skorna och öppnat ytterdörren så kände jag hur någon tog tag i min arm.
Jag vände mig om och såg Niall.
- Wow you’re hot! Utbrast han.
Jag slog till honom på armen.
- I didn’t mean it like that, we’re just friends right? Frågade han.
- Not that you’re not hot, cause you are, really hot actually but…
Jag slog till honom igen och skrattade.
- Okey so you’re hot but I meant like you’re on fire, and by that I mean like do you have fever?  You’re really varm!
Han höll fortfarande i min arm så jag drog mig loss ifrån hans grepp.
- Yeah yeah whatever I’m not feeling warm but I really havet o go and help dad, bye, sa jag och pressade fram ett leende innan jag stängde dörren._
Det där var det ingen sanning i.
Usch jag känner mig verkligen äckligt varm, måste ta en dusch när jag kommer hem.
Och jag behöver ju egentligen inte hjälpa pappa jag måste bara komma därifrån innan jag spyr på honom eller nått.
Med halvskakiga steg klev jag in genom ytterdörren till min sommarstuga.
Eller ja sommarhus.
- Are Niall happy now?
Michel kom in till hallen där jag fumlade för att få av mig mina skor.
- Mhm, mumlade jag och reste på mig när jag fått av mig skorna.
Michels leende ändrades till en oroad blick.
- You look pale, web etter get you into bed now, sa han och gick fram till mig och tog tag i min höft för att lyfta upp mig.
- Are you having a fever? You’re hot, sa han oroat.
- Nah I’m just tired, svarade jag.
Michel svarade inte utan bara bar upp mig till mitt rum och bäddade ner mig.
- Thank you, sa jag tyst och log lite smått.
- No problem, try to get some sleep and you’ll see the fever will be gone soon, sa Michel och sen gick han ner.
Och det tog inte lång tid för mig att somna.

Nialls perspektiv:
- No way! Nästan skrek Marvel när jag körde förbi honom i tv spelet vi satt och spelade.
En vecka av sex veckor hade gått förbi.
Mary hade varit sjuk några dagar nu och om hon inte blev bättre inom två dagar var hon tvungen att åka hem till hennes mamma i London.
Jag skrattade åt Marvel som råkade köra sin bil ner för ett stup.
- Fucking game! Skrek han och Michel och jag skrattade mer.
Sen hörde jag hur någon hostade.
Mary stod i dörröppningen.
Likblek med mörka påsar under ögonen.
Men ändå jättesöt.
Jag kunde inte hålla tillbaka det lilla leendet som spred sig på mina läppar.
- Are you feeling better? Frågade jag.
Hon skakade försiktigt på huvudet.
- Stupid fever, she had it for five days now and everything she does is sleep, sa Marvel.
- Feel bad for you sunshine, get better soon, sa jag och hon log lite smått emot mig och såg på mig med hennes trötta och glansiga ögon.
- If it was just that simple, hörde jag henne viska innan hon vände sig om och gick in i köket.

Hejhej! Förlåt för att jag inte uppdaterade igår, hann inte men ja nu är jag tillbaka med ett nytt kapitel iallafall :)
Några frågade om jag var på Rix MF festival och såg Ed och svaret är yes :)
En av dem bästa dagarna i mitt liv, jag älskar honom han hans musik! :)
Men iallafall, vad tycker ni om kapitlet? Kommentera och var inte rädd för att ställa en fråga i min frågelåda :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skiit bra!! :D

2012-07-07 @ 15:32:53
Postat av: Erika Anestedt

mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer meer mer mer mer mer mer mer mer mer mer

2012-07-07 @ 16:25:08
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: safa

SKRIV MER SNÄLLAAAAAAAAAAAAAAA

2012-07-07 @ 19:36:44
Postat av: Becca

MER NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SNÄLLA! :D

2012-07-07 @ 20:59:12
Postat av: Tova

Mer även fast du inte får så många kommentarer så vet du att det e många som läser du får inte sluta!!!!! Skriv mer ny!!!!

2012-07-08 @ 15:00:35
Postat av: manda

DE ÄR FEEETT MED BRAAA. <33

2012-07-08 @ 15:39:05
Postat av: anonym

jättebra! :)

2012-07-09 @ 20:00:45
Postat av: Anonym x

bra! vill bara ha mer :-)

2012-07-10 @ 10:30:28
Postat av: Directioner <3

jättebra! du är grym xx

2012-07-11 @ 23:37:10
Postat av: anonyyym :) <3

Hur många besökare har du? skitbra, längtar tills nästa kapitel!(:

2012-07-11 @ 23:38:06
Postat av: Bella

Keep going!xx

2012-07-12 @ 20:26:58
Postat av: Daniella

Hur många kommentarer har du högst fått, alltså som mest? undrar bara för du förtjänar mer kommentarer än vad du får.

Du har ju många besökare eller du borde ha? fast sen kommenterar ju inte ens hälften säkert som läser din fanfic heller :/ tycker fler borde kommentera din fanfic! btw, den är grym, tack för en skitbra novell love iiiit! xx

2012-07-12 @ 20:30:11
Postat av: Anonym

suppppperbra! lite mer drama?

2012-07-16 @ 13:43:52
Postat av: Vendela

Omg, fett bra! Längar till nästa kapitel!

2012-07-19 @ 14:24:13
URL: http://directionery.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback