I wanna be your hero, kapitel 22



Vi vände oss om och såg på Bella.
Hon skrattade lite smått med Zayn, Louis och Niall.
Louis drog skämt efter skämt och var så där allmänt rolig som han brukar vara.
Jag vart glad av att se Bella skratta och jag vart glad över att killarna fick henne på bättre humör.
Jag visste att hon skulle klara av det här, hon är stark!


Harrys perspektiv:
Natten var lång, riktigt lång.
Jag sov på en säng bredvid Isabella och mitt emot oss sov Liam.
Jag kunde inte somna, jag bara låg och lyssnade på vinden som slog emot fönsterna.
Jag låg där i flera timmar, jag kunde ibland höra hur Liam tog djupa andertag.
Jag klev upp ur sängen och gick fram till Bellas säng några gånger.
Jag böjde mig ner över henne, pussade henne lätt på munnen och viskade ”Jag älskar dig” i hennes öra.
Jag ville höra henne andas.
Jag låg och vände och vred på mig och somnade runt klockan tre på natten.

Liams perspektiv:
En sköterska väckte kom in och väckte oss.
Jag kollade klockan på min mobil, 09.17.
Sen kollade jag mot Bella och Harry.
Till min lycka så satt Bella upp.
Hon levde.
Harry däremot var jag inte helt säker på att han levde.
Han såg dödstrött ut och hade påsar under ögonen.
- God morgon, sovit bra? Frågade jag och log.
- God morgon på dig också, jag har sovit bra, svarade Bella.
- Ni då? Frågade hon sedan.
- Jag har sovit bra, svarade jag och kollade på Harry.
- Jo jag sov väl bra dom få timmarna jag sov, svarade Harry och gäspade.
Jag log mot honom och sedan klev jag upp och drog av mig min One Piece som jag sovit i.
Jag tog på mig en skjorta och ett par jeans.
- Liam vi ska ta några prover på dig först, sa Carol och log mot mig.
- Gör inget dumt, sa jag åt Isabella och Harry och skrattade innan jag följde med Carol.
Dom skrattade lite dom med.

Harrys perspektiv:
När Liam hade gått ur rummet så vände sig Bella mot mig.
- Harry du ska bara veta hur tacksam jag är att du gör de här, du räddar livet på Liam, sa hon.
- Om han hade gett sin njure till mig och dött så skulle jag aldrig kunna släppa det! Sa hon sen och kollade seriöst på mig.
- Jag räddar tre liv, sa jag och log.
Hon kollade på mig och log.
Jag klev upp ur sängen, gick till min väska och tog upp en liten ask.
Sen gick jag fram till Bella som låg i hennes säng.
Killarna och jag hade gett henne några burkar Ben & Jerry glass, ett nintendo Ds och tillhörande spel, några tidningar och några ”krya på dig” kort.
Jag hade även köpt en extra present inne hos guldsmeden.
- Bella, jag försiktigt och log.
- Ja? Frågade hon och kollade på mig med hennes vackra bruna ögon.
- Du ska veta att jag älskar dig över allt annat och jag skulle inte kunna leva om du dog, sa jag.
Hon log och sen fortsatte jag.
- Du betyder allt för mig och det kommer du alltid göra. Du är halva mig, utan dig är jag inte hel. Jag är glad att jag kan rädda dit liv sötnos.
- Aww du är ju för gullig, sa hon och log.
- Till dig, bara för att jag älskar dig, sa jag och gav asken till henne.

Isabellas perspektiv:
Jag tog förvånat emot asken och öppnade den.
Inuti asken låg världens finaste halsband.
Det var en silverkedja och ett hjärta av silver.
I silverhjärtat satt det en ljusrosa sten diamant som var formad som ett hjärta.
- Tack så mycket Harry, det är jättefint! Utbrast och jag log stort.
Jag kände tårarna brinna bakom ögonlocken, glädjetårar.
- Inga problem älskling, sa Harry och flyttade sig närmare mig.
- Vänd på hjärtat, sa Harry sedan.
Försiktigt vände jag på silverhjärtat och såg att en liten text var inristad.
”I wanna be your hero Isabella Payne”
Jag kände tårarna rulla ner för kinderna.
Harry torkade dem med sin tumme.
- Tack, sa jag och log. 



Tack för kommentarerna och förlåt för ett kort kapitel!
Men bättre än inget ju :)
Om jag får över 7 kommentarer så kommer kapitel 23 ut idag :)


Kommentarer
Postat av: Lena!

Meeeerr!!!! Du är AAAAWWWEEEEEZZZZZZOOOOOMMMMMMMMMEEEEE

2012-02-29 @ 17:31:40
Postat av: Carro

Du måste skriva mer :)

2012-02-29 @ 17:45:18
Postat av: BEROENDE AV DEN HÄR NOVELLEN.

MER!!! :d <3

2012-02-29 @ 17:49:16
Postat av: Emma

MEEEEER :D

2012-02-29 @ 17:51:18
Postat av: :DDD

MER :))))

2012-02-29 @ 17:52:20
Postat av: Tessan

Meeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!

2012-02-29 @ 18:18:32
Postat av: ditt största fan

Asgrym! Älskar den! Mer!! :)

2012-02-29 @ 18:18:41
Postat av: å

2012-02-29 @ 18:25:01
Postat av: Linnea

as braaaaaaa!

meeeeer :D

2012-02-29 @ 18:39:55
URL: http://emmaochlinneaas.blogg.se/
Postat av: jessica

skiit bra meeeeer :DDDDDDD

2012-02-29 @ 19:00:15
Postat av: anonym

du är rkt bra på att skriva!! skit bra, mer! :D

2012-02-29 @ 19:45:04
Postat av: Malin

Jättebra ! :)

Mer ! <3

2012-02-29 @ 20:07:30
Postat av: Johanna

Det var jättebra! Sitter och storbölar (tänker på vad som har hänt Zayns familj) :'(

Vackert!

xoxo

2012-02-29 @ 20:33:45
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Postat av: Emma ;)

Meeeer! Du e amaZayn!

2012-02-29 @ 20:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback