I wanna be your hero, kapitel 21

- Bella jag kommer donera min njure, jag vill att du ska leva, sa Liam.
Jag såg Harry komma in i rummet igen.
- Jag gör det, jag donerar min njure! Sa Harry.


Isabellas perspektiv:
Jag var rädd.
Jag vill inte dö men samtidigt vill jag inte att Liam ska dö för min skull.
Alla är väl lite rädda för döden ändå? Frågade jag mig själv.
Harry och Liam hade gått ut för att prata.
Louis hade gått ut för att ringa Paul.
Zayn och Niall stod vid min säng och försökte lugna mig och få mig på bättre humör.
- Det kommer ordna sig ska du se, sa Zayn lugnande och strök mig på kinden.
Niall log mot mig.
- Alla här är väldigt duktiga på sånt här med operationer, de är riktigt bra läkare! Sa Niall.
- Tack för att ni vill muntra upp mig, men kan vi prata om något annat än sjukhus? Frågade jag.
- Självklart, sa Zayn och log.
- Har du spelat något på gitarren du fick av mig? Frågade Niall.
- Japp, sa jag glatt.
- Ja jag tänkte att jag hörde lite ifrån dit rum, sa han glatt.
- Du är bra, sa han sedan.
- Tack, sa jag och fick fram ett leende.
Vi fortsatte prata och då kände jag hur det började göra lite ont i magen.
Jag hade nästan glömt att jag var gravid.
Jag la försiktigt min hand på min mage.
- Allt bra? Frågade Zayn och kollade på mig med en orolig blick.
Jag bara nickade och log.

Harrys perspektiv:
- Snälla Liam låt mig göra det, sa jag.
Liam satt tyst ett tag.
- Jag räddar tre liv, sa jag och kollade på honom.
Han kollade frågande på mig.
- Tre liv? Frågade han sedan.
- Ja, om jag ger Bella en njure så överlever hon och då behöver du inte ge henne din njure och då överlever du också, sa jag.
- Och om Bella överlever så överlever barnet, sa jag sedan tyst.
Liam satt tyst ett tag.
Jag såg en tår rinna ner för hans kind.
- Snälla Liam, jag älskar dig och Bella och jag vill inte förlora någon av er! Sa jag.
- Jag kommer klara mig utmärkt med en njure, sa jag sedan.
- Harry du vet inte hur jobbigt det egentligen är att leva med en njure, sa Liam tyst.
- Du måste vara noga med att träna, ha koll på vad du äter och dricker och du kan inte dricka mycket alkohol, sa han sedan.
- Liam jag klarar mig, det är värt tre liv! Sa jag.
- Är du beredd att leva så i resten av ditt liv? Frågade Liam.
- Ja det är jag! Sa jag bestämt.
Liam bara nickade och log.
- Okey tack Harry, sa han och kramade om mig.
- Inga problem brorsan, sa jag och log.
Sen gick vi för att prata med läkaren.

Liams perspektiv:
Jag hade gått med på att Harry skulle få ge Isabella hans njure och vi hade pratat med läkaren.
Han hade sagt att Harry skulle klara sig bra med en njure eftersom han inte hade någon njursjukdom.
Han hade också sagt att Bella skulle klara sig bättre med Harrys njure än med min njure eftersom min njure var sjuk och Harrys var frisk.
Jag satt inne hos Bella.
Hon låg på sjukhussängen och sov.
Harry, Niall, Liam och Louis hade åkt iväg för att käka och fixa lite grejer.
Jag stannade här på sjukhuset med Bella.
Jag såg att hon långsamt slog upp hennes stora bruna ögon.
- God morgon, sa jag.
- Eller snarare sagt god eftermiddag, sa jag.
- Hej på dig med, sa hon och skrattade.
Jag berättade hur det låg till med njurtransplantionen.
Hon log lite.
- Jag är glad att jag får behålla dig i livet brorsan, sa hon sedan.
- Jag är glad att jag får behålla dig i livet syrran, svarade jag och log.
Hon skrattade lite och sen reste jag på mig.
- Jag kommer strax, jag ska bara ringa mamma, sa jag och log.
Hon nickade och jag gick ut ur rummet.
Jag hade berättat allt som hänt för mamma och pappa.
Allt förutom att Bella var gravid.
Jag slog mammas nummer och klickade på ring.
Efter några sekunder svarade hon.
- Hej gubben!
- Hej mamma, sa jag.

Zayns perspektiv:
Jag, Harry, Niall och Louis åkte in till stan och käkade på McDonalds innan vi gick runt lite på stan.
Bella skulle behöva vara kvar på sjukhuset i minst 4 dagar så vi tänkte köpa lite grejer till henne.
Vi gick runt i lite olika butiker och sist in i en mataffär.
Sedan åkte vi hem för att packa.
Harry skulle bo lika länge på sjukhuset som Bella så han packade en väska med Bellas och hans saker.
Sen tog han Liams lite mindre väska och packade lite grejer till honom.
Liam skulle stanna på sjukhuset under tiden Harry och Bella var där och tydligen så skulle han också få hans njure kollad.
Eftersom han och Bella hade samma njursjukdom och Bellas njure hade lagt av så löper Liam högre risk att drabbas av samma sak.
- Dom ska bara ta lite prover och kolla så att min njure inte är på väg att lägga av också, hade han sagt innan vi åkt.
Jag, Louis och Niall väntade i bilen medans Harry var inne och packade.
Efter ungefär 10 minuter så kom Harry ut igen.
- Klar? Frågade Louis.
- Jajamän, svarade Harry och stängde bildörren till baksätet.
Harry satte sig där bak bredvid Niall och jag satt där framme med Louis.
- Då kör vi, sa Louis och startade motorn.
10 minuter senare var vi på sjukhuset.
När vi kom in på sjukhuset såg vi Bella och Liam.
Liam körde Bella i en rullstol.
- Hej killar, sa Liam och log.
- Tjena vad har ni gjort? Frågade Niall och log.
- Vi har varit och ätit lite, svarade Liam.
Bella smålog lite.
Jag såg på henne att hon inte mådde bra men att hon ändå var glad.
Liam körde Bella mot hennes rum och jag och killarna följde efter.
- Nytt rum? Frågade jag när vi kom in i Bellas rum.
- Jajamän, svarade Liam.
Bella hade bytt rum till ett stort rum med eget badrum och tre sängar.
Rummet hade tv, en soffa, en liten kökshörna med skåp, diskho, vattenkranar, kyl och frys, mikro och en ugn.
Rummet var ganska stort och fint för att vara ett sjukhusrum.
Rummet hade några stora fönster med ljusrosa gardiner så massa ljus kom in i rummet.
- Sköterskorna var så snälla så att dom satte upp ljusrosa gardiner så att Bella skulle känna sig hemma, sa Liam och log.
- Dom är verkligen schyssta, de är två stycken som tar han om mig, sa Bella.
- Den ena är runt 45-50 år och den andra runt 25 år, sa Bella sedan.
- Dom är verkligen bra sköterskor, jag trivs bra med dom, sa Bella sist.
- Mary, som är den äldre och Carol, som är den yngre, jag och Bella har spelat lite kort och dom har pratat med henne väldigt mycket, sa Liam och log.
Bella log också.
Liam hjälpte Bella upp i sängen och sen tog han med sig Harry och gick iväg lite.

Harrys perspektiv:
- Transplationen är imorgon, sa Liam.
- Okey, sa jag och kollade oroligt mot Bella.
- Läkarna har sagt att hon kanske inte överlever natten, men hon ska få mediciner och sånt så hon borde klara sig bra, sa Liam tyst.
- Jag tror att hon kommer klara sig bra, hon är stark, sa jag och log.
- Ja det är hon, sa Liam med ett leende.
Vi vände oss om och såg på Bella.
Hon skrattade lite smått med Zayn, Louis och Niall.
Louis drog skämt efter skämt och var så där allmänt rolig som han brukar vara.
Jag vart glad av att se Bella skratta och jag vart glad över att killarna fick henne på bättre humör.
Jag visste att hon skulle klara av det här, hon är stark!



Tack för kommentarerna som jag fått än så länge, jag vet att dom flesta är i skolan just nu :)
Jag har dragit tänder så jag är hemma så det är därför jag uppdaterar mycket :)
FORTSÄTT KOMMENTERA, JAG ÄLSKAR ER! :D


Kommentarer
Postat av: alva!

Sjukt bra! :D

2012-02-29 @ 15:08:52
URL: http://livetsomalva
Postat av: anonym

såå himla bra! meeer ! (:

2012-02-29 @ 15:43:16
Postat av: Linnea

hah jag går in typ varje minut för att se om du har uppdaterat!:)

men det är skit bra fortsätt så här!:D

2012-02-29 @ 15:59:40
URL: http://emmaochlinneaas.blogg.se/
Postat av: grace

skriv mer!

2012-02-29 @ 16:30:03
URL: http://graceforssell.devote.se
Postat av: jessica

skiiiit braa <33 !:))

2012-02-29 @ 18:55:47
Postat av: jessica

skiiiit braa <33 !:))

2012-02-29 @ 18:56:10
Postat av: Matilda. c:

guuuud! jag har sträckläst alla 21 kapitel, kan bara inte slita mej från det!! :DD längtar verkligen till nästa kapitel <3

2012-02-29 @ 20:30:30
URL: http://www.matildahagman.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback