I wanna be your hero, kapitel 20


- Vi har försökt med allt vi kan och njuren vill inte börja funka igen, sa läkaren.
- Men… började Liam men hans röst tog slut innan han hann prata klart.
- Vi lär bli tvungna att operera bort njuren, sa läkaren och det kändes som om någon högg mig i hjärtat.
Hon hade ju bara en njure, kunde dom verkligen ta bort den?
Man kan väl inte överleva utan njurar? Frågade jag mig själv panikslaget.



Liams perspektiv:
- Men ni kan inte ta bort hennes njure, hon har bara en! Fick jag fram panikslaget.
- Vi vet, men om vi inte tar bort njuren så kommer hon nog inte överleva natten, sa läkaren.
- Men om ni tar bort njuren så överlever hon i alla fall inte! Sa jag och kände hur hela min värld rasade samman bit efter bit.
- Utan njure överlever hon max 1-3 dagar, sa läkaren.
- Hon behöver en transplantion för att överleva, vi försöker hitta någon donator men vår lista över donatorer är tyvärr tom just nu, sa läkaren sedan.
- Jag gör det, jag donerar min njure, sa jag snabbt utan att tveka och jag kände hur killarna kollade på mig.

Louis perspektiv:
Läkaren hade gått och kvar stod vi i rummet.
- Liam du kan inte donera din njure, då dör du ju! Sa jag förskräckt.
- Det är antingen jag eller Bella, hon är bara 17 år Louis! Sa han.
- Men du är bara 19 år, sa Zayn.
- Du får inte göra det! Sa jag bestämt.
- Jag vill, sa Liam med tårar i ögonen.
- Hon är min lillasyster, jag vill inte att hon ska dö, sa Liam sedan.
- Men du kan inte donera din njure, då dör du! Sa Niall med en orolig röst.
- Liam dom kommer säkert hitta någon donator, sa jag och kände hur paniken spreds inom mig.
Antingen skulle vi förlora Bella eller Liam.
Jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken.

Nialls perspektiv:
Allt kändes fortfarande som en konstig dröm, en hemsk mardröm.
Liam var fast bestämd på att ge Bella hans njure, inget som vi killar sa kunde få honom att ändra sig.
Harry hade inte sagt något, han bara stod där och såg ut som om han hade sett ett spöke.
Liam skulle få besöka Bella innan han skulle operera bort hans ända njure.
Jag kunde inte fatta det, det här var sista gången jag skulle få se Liam.
Höra han prata, skratta och gråta.
Jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken.
Liam gick in i rummet och satte sig på stolen bredvid Bella.
Jag, Zayn, Harry och Louis stod i dörröppningen och kollade in i rummet.
Bella låg på en säng och man såg på henne att hon mådde dåligt.
Harry kollade på henne och vände sig sedan om och gick därifrån med tårar i ögonen.
- Allt kommer bli bra Isabella, jag älskar dig syster, sa Liam lugnt.
- Jag älskar dig också bror, men den här gången kommer faktiskt inte allt bli bra, sa Bella med en svag röst.
- Läkarna har berättat, sa Bella och jag såg att Liam tog djupa andertag för att hålla tårarna tillbaka.
- Dom kommer ta bort min njure, jag har bara några dagar kvar att leva om dom inte hittar en donator, sa Bella tyst.
Jag såg en tår rinna ner för Liams kind.
- Du kommer kunna leva länge, det kommer bli bra för dig, sa Liam.
- Jag ska donera min njure, fick han sedan fram.
Jag såg på Bella att hon vart ledsen och chockad på samma gång.
- Nej Liam du kan inte, du kommer dö, sa Bella med tårar i ögonen.
- Bara du blir bra så är jag beredd att dö, sa Liam.
Jag såg på Bella att hon försökte hitta ord.
- Nej Liam, fick hon fram med en svag röst.

Harrys perspektiv:
Så fort jag sätt Bella ligga där hade det blivit för mycket.
Jag vände mig om och gick ut och satte mig utanför.
Jag satt nersjunken på golvet med huvudet i händerna.
Jag tog flera djupa andertag och reste mig sedan för att gå in i rummet igen.

Zayns perspektiv:
- Bella jag kommer donera min njure, jag vill att du ska leva, sa Liam.
Jag såg Harry komma in i rummet igen.
- Jag gör det, jag donerar min njure! Sa Harry.



Tack för alla kommentarer, fortsätt med dem! :)
Och jag vet att detta kapitel blev kort, men spännande va? :)
Mer kommer snart :)


Kommentarer
Postat av: jessica

skit braa meeeer :D

2012-02-29 @ 10:03:20
Postat av: Lena!

Awesome! Meerrr!

2012-02-29 @ 10:21:36
Postat av: Linnea

meeeer!:D

as bra!

2012-02-29 @ 12:21:20
URL: http://emmaochlinneaas.blogg.se/
Postat av: Matilda <3

Jag läser typ 4 olika 1D Noveller, och denna är absolut bäst!! :* <3

2012-03-06 @ 08:01:28
URL: http://matildahagman.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback