I wanna be your hero, kapitel 18



Sen la han sina händer på mina höfter och jag la mina händer på hans axlar och så kysste han mig.
- Aww, hörde jag alla säga.
Jag kastade en snabb blick på Liam som såg glad ut och sedan en blick på Zayn som stod bredvid Liam.
Zayn såg minst lika glad ut och jag kunde se hur han stod och sneglade lite på Esmeralda.



Liams perspektiv:
Först hade jag varit arg över det här med Isabella och Harry men nu tyckte jag bara det var gulligt.
Vi hade åkt London Eye och fikat och sen hade vi åkt hem.
Jag stod framför spegeln i mitt rum och fixade håret lite.
Louis och Niall var nere och lagade mat.
Det skulle bli tacos.
Vi skulle äta och sen åka iväg till Isabellas fest.
Hon och hennes kompisar visste inte mycket om festen, dom visste bara att jag och killarna skulle ordna en fest och att dom skulle göra sig i ordning.
Jag och killarna hade bokat en stor lokal, hyrt en DJ, fixat massa mat, bjudit massa kändisar och annat trevligt folk och vi hoppades att Bella skulle tycka om det.

Isabellas perspektiv:
Efter att vi hade ätit tacos så gick vi alla upp till våra rum för att fixa oss.
Hannah lockade hennes blonda hår och tog på sig hennes vita och ljusrosa klänning.
Sedan tog hon på sig ett silvrigt armband, silvriga klackar och sminkade sig.
Jag gick in i min walk-in closet för att ta på mig min klänning för jag ville inte att Esmeralda, Madison och Hannah skulle se min mage.
Jag tog på mig min söta blommiga klänning som jag fått av Harry tidigare i veckan.
Jag tog en matchande väska, ett halsband och ett par klackar och sen gick jag ut till tjejerna.
- Gud va fin du är! Utbrast dom och kramade om mig.
- Desamma tjejer! Sa jag glatt.
Jag gjorde några lockar i mitt hår och satte sedan upp håret i en hög hästsvans.
Jag sminkade mig och det gjorde Madison och Esmeralda också.
Madison borstade igenom sitt hår och gjorde några lockar och Esmeralda plattade hennes hår och gjorde en liten inbakad fläta vid hårfästet.
Madisons klänning var vit med svarta detaljer och Esmeraldas klänning var ljusrosa med något som liknade spets på framsidan.
Esmeralda matchade klänningen med en kuvertväska och svarta klackar.
Madison matchade hennes klänning med svarta klackar och ett pärlarmband.
- Redo tjejer? Frågade jag förväntansfullt.
- Jajamän! Sa dom och log stort innan vi gick ut ur mitt rum och ner till killarna.
Jag log när jag såg killarna så nere i hallen i kostymer.
- Vad vacker du är, sa Harry till mig och log.
- Desamma, svarade jag med ett leende.

Harrys perspektiv:
”Wow” var de första jag tänkte när Bella kom ner.
Hon är verkligen vacker.
Louis öppnade dörren och alla gick ut.
Jag och killarna visste vad som väntade utanför men det gjorde inte tjejerna.
Och så fort dom såg det så höll dom för deras munnar med en chockad blick.
- E-en limousin! Utbrast Hannah och kollade på oss.
- Jajamän, svarade Niall och log.
- Kom nu, sa Liam och började gå mot limousinen.
Några minuter senare satt vi i limousinen på väg till festen.
Jag kände hur lyckan bubblade inom mig.
När vi kom fram till festen så öppnade någon dörren åt oss, vi klev ut och gick in i den stora lokalen.
- Hej Miranda! Hörde jag Niall ropa.
- Hej! Sa Miranda Cosgrove och sen presenterade Niall Isabella, Esmeralda, Hannah och Madison.
Vi stod och pratade med Miranda ett tag innan hon gick iväg till sina kompisar.
Hon var verkligen schysst och det hade varit kul att spela in ICarly med henne.
Kvällen gick fort och klockan var redan runt 11.
- Alla killar hittar en tjej och går ut på dansgolvet, här kommer en tryckare! Hörde jag DJ:en ropa i mikrofånen.
- Får jag lov? Frågade jag Bella och log.
- Självklart, svarade hon och skrattade lite innan vi gick hand i hand ut på dansgolvet.
Jag la mina händer på hennes höfter och hon la sina händer på mina axlar.
Låten började och jag tryckte henne närmare och närmare mig.

Zayns perspektiv:
Harry och Bella gick iväg och dansade, Louis och Eleanor gick iväg och dansade och det gjorde även Liam och Danielle.
- Vill du dansa Hannah? Hörde jag Niall fråga och jag såg henne nicka med ett leende och sen gick dom iväg och dansade.
Madison gick iväg och dansade med någon kille och kvar stod jag och Esmeralda.
- Esmeralda? Frågade jag försiktig.
- Ja? Frågad hon och kollade på mig med ett leende.
Jag tog ett djupt andertag.
- Vill du dansa? Frågade jag och räckte fram min hand.
- Ja gärna, svarade hon och tog min hand.
Det var som om en stöt gick genom hela mig.
Jag och Esmeralda ställde oss mitt på dansgolvet och jag la mina händer på hennes höfter och hon la hennes händer på mina axlar.
Försiktigt tryckte jag henne närmare och närmare mig.
När låten tog slut så stod vi nära och dansade långsamt.
Esmeralda hade lagt hennes huvud på min axel.
- Vi kör en låt till! Ropade DJ:en och satte på en lugn låt.

She's a good girl, loves her mama
Loves Jesus and America too
She's a good girl, crazy 'bout Elvis
Loves horses and her boyfriend too, yeah yeah

And it's a long day livin' in Reseda
There's a freeway runnin' through the yard
I'm a bad boy 'cause I don't even miss her
I'm a bad boy for breakin' her heart
And I'm free, free fallin', fallin?
And I'm free, free fallin', fallin?


Jag och Esmeralda fortsatte dansa nära och långsamt.
Jag log för mig själv.


Harrys perspektiv:
- Jag älskar den här låten, sa jag och pussade Bella på kinden.
- Jag älskar den också, sa hon och log.
- Och jag älskar dig, viskade jag i hennes öra.
- Jag älskar dig också, viskade jag tillbaka.
Jag kände mig alldeles varm inombords.

2 dagar senare

Isabellas perspektiv:
Jag satt i bilen med killarna, vi var på väg hem från flygplatsen.
Esmeralda, Hannah och Madison skulle åka hem till Wolverhampton idag så vi hade släppt av dem på flygplatsen och sagt hejdå.
Jag skulle verkligen sakna dem, vi hade haft så kul tillsammans.
Shoppat, gått på bio, pratat massor och bara haft det trevligt.
- Återgå till att bara bo med killar nu då, sa jag och skrattade.
Killarna skrattade.
- Det är livet de, svarade Zayn skrattandes.
Jag log och erkände att det faktiskt inte var så dumt att bo med killar.
När vi var hemma så klev vi ut ur bilen och gick in i huset.
- Det är fredag, kan vi inte beställa hem Nando’s? Frågade Niall och vi alla skrattade.
- Visst, sa Louis och gick och beställde.

Liams perspektiv:
Vi åt Nando’s, kollade på film och spelade spel.
När klockan var runt tolv bestämde vi oss för att gå och lägga oss.
Vi hade en veckas ledigt så vi skulle inte på några inspelningar, intervjuer eller sådant på en hel vecka.
Det kändes väldigt skönt faktiskt, även fast jag älskade att spela in och sånt.
Eleanor och Louis skulle åka iväg till Alperna och åka skidor i några dagar och Danielle skulle komma hit någon dag innan hon åkte iväg till Brasilien med hennes familj.
Jag borstade tänderna och gick sedan och la mig.
Jag vaknade av att någon grät.
Jag kollade på klockan, 03.13.
Jag suckade och försökte somna om.
Gråtandet fortsatte och jag insåg plötsligt till min förskräckelse att det kom från Isabellas rum.
Jag reste mig fort upp, drog på mig min One Piece och gick in i Bellas rum.
- Isabella, sa jag försiktigt och satte mig på sängkanten.
- Vad har hänt? Frågade jag oroligt.
- Jag har bara ont i magen, sa hon tyst.
- Vill du ha något? Vatten eller någon värktablett? Frågade jag.
Hon skakade på huvudet.
- Oroa dig inte, sa hon och försökte le.
- Okey men det är svårt, jag ser ju på dig att du har ont, sa jag och försökte låta så lite orolig som möjligt.
Hon fick fram ett litet leende och jag pussade henne på pannan innan jag reste mig från sängen.
- Är du helt säker att du inte vill ha något? Frågade jag.
- Japp, jag är okey, svarade hon och log lite.
- Okey, jag finns i mitt rum om det är något, sa jag och gick ut ur hennes rum.
Jag öppnade dörren till mitt rum och skulle precis gå in i mitt rum när jag hörde Bella skrika med panik i rösten.
- Liam!
Sen hörde jag hur något ramlade i golvet.

 



Tack för kommentarerna, 13 kommentarer är bra:)
Fortsätt med kommentarerna! :)


Kommentarer
Postat av: grace

mer!<333

2012-02-28 @ 17:23:32
Postat av: Anonym

Såååå himla bra!!

längtar tills nästa del!! <33333

2012-02-28 @ 17:45:25
Postat av: Johanna

Skriv mer! Jag måste veta vad det var som händer? Det var jättebra skrivet, du är ett geni! :)

xoxo

2012-02-28 @ 18:49:36
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Postat av: Sophie :D

Meeeer <33

2012-02-28 @ 18:50:11
Postat av: Nicoline

MMMEER!<33

2012-02-28 @ 20:42:41
Postat av: Malin

Jättebra ! :)

2012-02-28 @ 21:05:50
Postat av: Anonym

Meer! Gärna tills i mon kväll

2012-02-28 @ 21:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback