I wanna be your hero, kapitel 17


Jag öppnade paketet och de som låg inuti chockade mig.
Två första klass flygbiljetter till Paris och en blankett med info om ett lyxigt hotell.
- Vi åker om tre månader, bara du och jag, sa Harry och log.
- Tack så mycket! Sa jag och kramade om honom och pussade honom på kinden.
- Inga problem älskling, viskade Harry i mitt öra.



Isabellas perspektiv:
Jag kände mig så lycklig.
Jag, Madison, Esmeralda, Hannah, Louis, Liam, Niall, Zayn och Harry hade ätit tårta efter att jag öppnat mina presenter och ätit min frukost.
Nu så var klockan runt ett.
Vi hade ätit pizza till lunch och killarna hade åkt iväg på en signering.
”Vi är tillbaka till fyra” hade Harry sagt innan dom gått.
Hannah, Madison och Esmeralda hade bestämt sig för att gå ut på en promenad i parken som låg nära killarnas stora hus.
”Vi är tillbaka om högst en timme” hade Madison sagt när jag sagt att jag inte ville följa med ut.
Jag skulle sitta hemma och ta det lugnt och når dom kom tillbaka så skulle vi åka in till London och shoppa en stund.
Jag tog ett djupt andertag och såg ut över mitt rum.
Jag var ensam i huset, det var ovanligt tyst.
Jag reste mig från sängen och gick fram till min stora spegel.
Jag hade på mig ett par vita ballerina skor, mörka jeans och ett blommigt pösigt linne.
Jag lyfte på linnet så att jag kunde se min mage.
- 7 veckor, sa jag för mig själv.
Jag tog ett djupt andertag innan jag släppte ner tröjan och gick mot mitt skrivbord.
Jag tog min rosa gitarr och gick och satte mig på min säng.
Jag spelade några ackord och började sjunga, det var ändå ingen hemma som kunde höra mig.

She's a good girl, loves her mama
Loves Jesus and America too
She's a good girl, crazy 'bout Elvis
Loves horses and her boyfriend too, yeah yeah

And it's a long day livin' in Reseda
There's a freeway runnin' through the yard
I'm a bad boy 'cause I don't even miss her
I'm a bad boy for breakin' her heart
And I'm free, free fallin', fallin?
And I'm free, free fallin', fallin?


Jag var riktigt glad över att spela gitarr igen, jag hade inte tagit med mig min gamla slitna gitarr hit till London. Den var inte speciellt bra så jag behövde en ny. Och nu hade jag en bra och ny gitarr, jag kände skillnaden när jag spelade.

I wanna glide down over Mulholland
I wanna write her, her name in the sky
I'm wanna free fall out into nothin'
Oh, I’m gonna leave this, this world for a while

Now I’m free, free fallin', fallin?
Now I’m free, free fallin', fallin?
Now I’m free, free fallin', fallin?
Now I’m free, free fallin', fallin?

And I'm free, free fallin', fallin?
And I'm free, free fallin', fallin?
And I'm free, free fallin', fallin?
Yeah Yeah

Jag spelade de sista ackorden och la sedan ifrån mig gitarren.
Jag la mig på sängen och drömde mig bort.

Harrys perspektiv:
- Hej vad heter du? Hörde jag Louis fråga ett fan som ville ha sin bok signerad av oss.
- Emma, svarade hon.
- Okey, hej Emma, sa Louis och log mot henne innan han skrev något i hennes bok.
Han skickade boken till mig.
”Hello Emma, lots of hugs from One Direction”
Hade Louis skrivit och sedan skrivit sin autograf.
Jag log mot Emma och skrev min autograf.
Sedan skickade jag vidare boken till Zayn.
Jag kollade på klockan, den var bara strax efter två.
Jag suckade och tog emot nästa bok.
Jag log mot en tjej med axellångt blont hår som stod framför mig och ville ha sin bok signerad.
Jag skrev min autograf, skickade vidare boken och tog emot nästa bok.
Och så fortsatte det.

Isabellas perspektiv:
Jag, Esmeralda, Hannah och Madison hade varit ute och shoppat i 2 timmar nu.
Jag och Harry hade varit och shoppat festkläder tidigare i veckan och tjejerna hade shoppat sina festkläder nu. Vi hade shoppat massa annat också såklart.
Jag kände mobilen vibrera i fickan, jag tog upp den och log när jag såg att jag hade fått sms.
”Harry Styles<3” stod det på skärmen.
Jag öppnade smset och började läsa.
”Hey babe, jag och killarna ska åka hem från signeringen om några minuter :)
Är du och dina kompisar hemma?”
Jag log för mig själv och började knappa in ett svar.
”Hey älskling, jag och tjejerna är inne i London och shoppar, vi ska strax åka hem men du och killarna kan väl komma hit ett tag? Hur gick boksigneringen? :)”
Efter att jag hade svarat så la jag ner mobilen i fickan.
Då kom jag på att det kanske var en dålig ide att killarna kom, jag menar fansen lär ju bli helt galna och…
- Wow London Eye! Utropade Madison och avbröt mina tankar.
- Vill ni åka? Frågade jag.
Då kom jag på att jag inte hade åkt London Eye än även fast jag hade varit i London i snart två månader.
- Ja gärna! Sa Esmeralda.
- Är det dyrt? Frågade Hannah.
- Jag vet inte, svarade jag och kände mobilen vibrera i fickan.
Jag tog upp den och läste mitt sms.
”Okey sötnos, vi åker nu, vart är ni?”
- Vi går och kollar priserna, sa Hannah.
- Okey, mumlade jag som svar och skrev ett sms till Harry.
”Vi är vid London Eye, kom dit:)”
- Det är inte så fruktansvärt dyr, sa Hannah när tjejerna kom tillbaka.
- Inte för att det är billigt heller, sa Madison.
- Okey men killarna kommer så vi kan väl vänta på dem innan vi åker? Frågade jag.
- Självklart, svarade dom i mun på varandra och plockade upp lite pengar.
- Hej! Ropade Esmeralda och log.
- Hej! Hörde jag Zayn ropa och då vände jag mig om och såga killarna komma gåendes.
Såklart så hade dem säkerhetsvakter som gick bara en liten bit ifrån dem.
- Vi hade tänkt åka London Eye och sen åka hem, vill ni hänga med? Frågade jag.
- Självklart, sa Liam och log.
Jag, Esmeralda, Madison, Hannah, Liam, Louis, Zayn, Niall och Harry gick mot London Eye.
När vi kom fram och skulle betala så erbjöd sig Liam att betala för oss alla.
Efter att ha diskuterat ett tag om det så fick Liam som han ville och han betalade.
Vi nio fick en egen hytt eller vad man kan kalla det och sakta började vi åka runt.
Jag såg säkerhetsvakterna så och vänta på oss där nere.
När vi hade kommit upp till toppen såg vi alla ut över London.
Esmeralda, Hannah och Madison såg mest chockade ut och dom tog några bilder.
- Wow det är fantastiskt, sa Esmeralda och log stort.
- Ja, svarade jag och log.
Det var verkligen fantastiskt.
- Du är mer fantastik, viskade Harry i mitt öra.
Jag log.
Sen la han sina händer på mina höfter och jag la mina händer på hans axlar och så kysste han mig.
- Aww, hörde jag alla säga.
Jag kastade en snabb blick på Liam som såg glad ut och sedan en blick på Zayn som stod bredvid Liam.
Zayn såg minst lika glad ut och jag kunde se hur han stod och sneglade lite på Esmeralda.


Tack för era kommentarer, om jag får över 10 kommentarer så lovar jag att skriva flera kapitel :)
Ni har klarat det förut så jag vet att ni kan göra det nu!
Jag älskar er, tack så sjukt mycket för att ni läser! :)



Kommentarer
Postat av: Lena!

Du är skitbra!!!!!!!!!! Meeerrr!!!!

2012-02-27 @ 20:11:50
Postat av: Malin

Jättebra ! ❤ gärna mer ikväll ! :)

2012-02-27 @ 20:12:19
Postat av: Anonym

Mer!

Du är grym :)

2012-02-27 @ 20:16:30
Postat av: Anna

Fortsätt snälla! :)

2012-02-27 @ 20:17:02
Postat av: Sofia

OMG JAG ÄLSKAR DIN NOVELL!

MER!

DU BORDE SKRIVA EN BOK!

DU HAR SJUKT MED TALANG NÄR DET KOMMER TILL SKRIVANDET! :DDDD <3

2012-02-27 @ 20:18:14
Postat av: Ööö

Så bäst asså

2012-02-27 @ 20:42:44
Postat av: Anonym

Meeer!

2012-02-27 @ 20:44:12
Postat av: anonym

Meeer! jättebra :)

2012-02-27 @ 20:56:31
Postat av: Moa

Meera!!! :DD <3

2012-02-27 @ 22:15:55
Postat av: Grace! som vanligt...;)

meraaa!!!!<3

2012-02-27 @ 22:40:53
Postat av: !!!!!!Sofie

Älskar din novell den är så bra! Meeer!

2012-02-28 @ 06:44:26
Postat av: Anonym

Meeer! Du e grym!

2012-02-28 @ 13:44:57
Postat av: Meeeer!

Vet att du redan fått 10 kommentarer men jag vill ha mer!!! Så jag skriver detta i allafall!

2012-02-28 @ 16:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback