I wanna be your hero, kapitel 16


- Det här är Hannah Johnson, sa Bella och pekade på en ganska lång tjej med lite längre än axellångt rakt blont hår och klarblå ögon.
- Det här är Esmeralda Matteo Jones, sa Bella och pekade på en mellanlång tjej med stora bruna ögon och långt lockigt svart hår.
- Och det här är Madison Collingwood, sa Bella sist och pekade på en tjej med långt vågigt brunt hår och gröna ögon.
- Hej! Sa jag igen och log.
Tjejerna tog sina väskor och vi gick ut från flygplatsen.
Jag kastade en snabb blick på Bella innan vi kom till min bil.
Hon såg verkligen glad ut.


Harrys perspektiv:
Jag hörde dörren öppnas, jag förstod att Liam, Louis, Bella och hennes kompisar måste ha kommit.
Jag, Niall och Zayn reste oss från soffan och gick mot dörren.
Bella presenterade alla och sen gick Bella, Hannah, Esmeralda och Madison upp till Bellas rum där hon hade lagt ut tre madrasser.
-Vad blir det för mat? Frågade Louis och kollade mot mig och Zayn.
- Pasta, svarade Zayn och drog med mig in i köket.

Isabellas perspektiv:
Madison, Esmeralda och Hannah var här!
Jag hade verkligen saknat dem och nu fick jag träffa dem igen.
Jag öppnade dörren till mitt rum och visade dom runt.
Dom verkade verkligen chockade.
- Gav killarna dig de här? Frågade Hannah efter ett tag.
- Japp, sa jag och log.
Jag hade varit lika chockad som dom är nu första gången jag sett mitt nya rum.
Efter ett tag så satte vi oss ner på madrasserna och började prata.
Det var kul att ha sina bästisar här igen.
Det var så mycket jag behövde prata med dem om och…
- Så Bella, du och Harry är tillsammans nu? Frågade Esmeralda och log mot mig.
- Jajamän, sa jag.
- Berätta allt! Sa Hannah.
- Okey det finns egentligen inte så mycket att berätta, ljög jag.
- Kysser han bra? Frågade Madison.
Jag skrattade lite åt mina vänner.
- Om han gör, han är bäst! Svarade jag och skrattade.
Jag hade inte insätt det för ens nu att jag faktiskt saknade tjejsnack, jag hade ju bara bott med killar i mer än en månad.
- Jag har saknat er tjejer, sa jag och kramade om dem.
- Vi har saknat dig också Bella, sa Esmeralda.
- Berätta hur det är att bo med killarna!
- Är Louis lika rolig i verkligheten?
- Hur lång tid tar det för Zayn att fixa håret?
- Vad har ni ätit?
- Vad har ni gjort?
Frågorna var många, jag bara satt där och skrattade.
- Chilla tjejer! Sa jag och skrattade.
Dom skrattade också.
- Så vad har hänt medans du var borta från oss i Wolverhampton då? Fråga Hannah.
Jag hade fått världens underbaraste rum, vart och shoppat massor med Liam, blivit tillsammas med Harry och hållit det hemligt, blivit upptäckt av Liam och upplevt hur arg han blivit, varit på sjukhus och opererat njuren, blivit gravid, rest till Paris, varit ute på en jätteromantisk dejt med Harry, blivit fotad av paparazzis, pratat i radio och sen hade hela världen fått veta att jag var tillsammans med Harry Styles.
Det hade hänt en hel del som jag inte orkade eller ville berätta för tjejerna.
- Inte så mycket, ljög jag till svar på Hannahs fråga.
- Kom igen, sa Madison och knuffade till mig lite lätt.
- Jag fick rummet, jag var ute och shoppade massor med Liam och för någon vecka sedan så var jag med killarna i Paris och fick prata i radio, sa jag och log.
- Mer? Frågade Esmeralda.
- Det har inte hänt så mycket mer förutom att vi har kollat film, vart ute och gått, spelat fotboll och sådant vanligt man brukar roa sig med, ljög jag.
- Okey, men vad har hänt mellan dig och Harry då? Frågade Hannah nyfiket.
- Inte så mycket, sa jag tyst.
- Men kom igen, sa Madison.
Jag kollade frågade på dem och skrattade lite.
- Har ni gjort det? Frågade Hannah.
Jag skrattade lite och kände hur jag vart lite röd.
Jag visste inte vad jag skulle svara så jag satt tyst i några sekunder.
- Ooooh ni har gjort det! Ropade dem och ställde sig upp och började hoppa runt.
- Men chilla, jag har inte svarat på frågan ens! Sa jag.
- Men vi ser det på dig, sa dom och hoppade runt.
Dom tog tag i mig och lyfte upp mig och började hoppa runt med mig.
- Maten är klar! Hörde jag Zayn ropa.
Jag, Esmeralda, Hannah och Madison gick tillsammans ner för trappan.

Esmeraldas perspektiv:
- Kommer ni också från Wolverhampton? Frågade Louis när vi satt vid matbordet och åt.
Zayn och Harry hade lagat jättegod pasta och pastasås. Det var inget griskött i såsen eftersom Zayn inte äter det men den var god ändå.
- Japp vi är från Wolverhampton, svarade Madison.
- Är ni födda där? Frågade han sedan.
- Jag är född i Oxford men jag har bott i Wolverhampton sedan jag var 3 år, sa Madison.
- Jag är född där och jag har bott där hela mitt liv, sa Hannah.
- Jag är inte född där men jag har bott där sedan jag var 8 år, sa jag.
- Vart är du född? Frågade Zayn och kollade nyfiket på mig.
- Jag är från Venezuela, Latinamerika, svarade jag och log.
- Okey, vad har du för religion då? Frågade han sedan.
- Jag är katolik, svarade jag.
- Du då? Frågade jag sedan.
- Min mamma är engelsk men min pappa är pakistansk så jag är muslim, svarade Zayn.
- Jag är också katolik, sa Harry och log mot mig.
- Själv är man kristen, sa Madison.
- Samma här, sa Niall, Liam, Hannah och Bella.
Vi satt ganska länge och pratade och när Louis och Niall gick för att fixa disken så gick jag, Hannah, Madison, Bella, Liam, Harry och Zayn och kollade film.
Jag hade lärt känna alla ganska bra och det kändes som om dom lärt känna mig bra också.
När filmen var slut och alla gjort sig ordning och gått och lagt sig så låg jag på min madrass och var nöjd över dagen.
Jag somnade ganska snabbt med ett leende på läpparna.

Madisons perspektiv:
Jag vaknade av att dörren öppnades försiktigt.
Där stod Liam.
- Esmeralda, Hannah och Madison kom! Viskade han.
Jag väckte Esmeralda och Hannah och sen smög vi oss ut ur Bellas rum.
- Kom, viskade Liam och vi följde med honom ner för trappan och in i köket.
I köket stod alla killarna med One Piece på sig.
- Vi har fixat tårta, rostat bröd med jordnötssmör, juice och varm choklad, sa Niall stolt och visade upp två brickor.
- Och så har vi lite presenter, sa Zayn.
- Ska vi hämta våra presenter nu? Frågade Esmeralda.
- Om ni vill, sa Niall och log.
- Vi tänkte ger dom ikväll men… började Hannah men Liam avbröt henne.
- Ni kan ge Bella dom ikväll, sa han och log.
- Då gör vi det, sa Hannah.
- Jag kommer strax, sa Niall och gick iväg.
Någon minut senare kom han tillbaka till köket igen med sin gitarr.
- Redo? Frågade Harry.
- Japp, sa alla i mun på varann.
Zayn och Esmeralda tog brickorna, Niall hans gitarr och Liam, Louis och Harry presenterna och sen gick vi tyst upp till övervåningen.
- 1 2 3 4, räknade Niall och sen började han spela och han, jag, Hannah, Esmeralda, Liam, Harry, Zayn och Louis började sjunga.
Försiktigt öppnade Hannah dörren medans vi sjöng och då fick alla sakta in i rummet.

Happy Birthday to You
Happy Birthday to You
Happy Birthday Dear Isabella
Happy Birthday to You

From good friends and true
From old friends and new,
May good luck go with you
And happiness too

Isabellas perspektiv:
Jag vaknade av att jag hörde folk sjunga.

Happy Birthday to You
Happy Birthday Dear Isabella

Jag slog upp mina ögon och satte mig upp.
Jag såg Harry, Liam, Niall, Zayn, Louis, Hannah, Esmeralda och Madison tåga in och sjunga.
Jag kände mig så himla glad.

Harrys perspektiv:
Hon slog upp hennes vackra bruna ögon och log.
- Aww tack! Sa hon när vi slutat sjunga.
Vi ställde ner brickorna, presenterna och gitarren på skrivbordet och gick fram till henne och gav henne en stor gruppkram.
- Grattis på 17 års dagen! Skrek alla i mun på varann.
- Tack! Sa hon glatt.
Liam gav henne hans present först.
Hon öppnade presenten och alla såg på.
- Tack Liam! Sa hon glatt och kramade om honom.
Liam hade gett henne en Louis Vuitton väska och en Louis Vuitton börs.
Hon hade sett väldigt överraskad och chockad ut när hon öppnat paketet.
- Grattis Bella, sa Zayn och  gav henne hans paket.
 Hon öppnade det och log sedan stort när hon såg vad som låg i.
- Tack Zayn! Sa hon och kramade om honom.
Zayn hade gett henne Abercrombie kläder.
Niall gav henne ett packet med en rosa gitarr och hon vart väldigt chockad.
- Tack så mycket Niall! Sa hon glatt.
- Spela lite, jag har stämt den, sa han och log.
Hon spelade några ackord och jag såg på henne att hon var glad över att få spela gitarr igen.
Efter att hon spelat så gav Louis henne en present.
Hon öppnade packetet och log stort.
- Tack Louis! Sa hon.
Louis hade gett henne en parfym och lite smink.
Sist gav jag henne min present.
- Grattis på födelsedagen, sa jag och räckte henne paketet.
Hon log och öppnade det.
Hon satt och kollade med stora ögon på det som låg i paketet.

Isabellas perspektiv:
Jag öppnade paketet och de som låg inuti chockade mig.
Två första klass flygbiljetter till Paris och en blankett med info om ett lyxigt hotell.
- Vi åker om tre månader, bara du och jag, sa Harry och log.
- Tack så mycket! Sa jag och kramade om honom och pussade honom på kinden.
- Inga problem älskling, viskade Harry i mitt öra.



Tack för kommentarerna, fortsätt med dom så kommer mer kapitel :)

Hannah, Esmeralda och Madison är alltså Bellas vänner från Wolverhampton som är på besök några dagar:)

Nästa kapitel kommer nog imorgon om ni kommenterar bra :D


Kommentarer
Postat av: Emma

MEEER :D

2012-02-26 @ 19:38:58
Postat av: jessica

skiit braa :))

2012-02-26 @ 19:58:48
Postat av: Malin

Jättebra ! ❤

2012-02-26 @ 20:45:24
Postat av: Moa

MEEEEER!! :DD ♥

2012-02-26 @ 21:20:46
Postat av: Moa

SKRIV MERA NUUUU!! :DD

jag lan inte vänta på att läsa nästa kapitel!! <3

2012-02-27 @ 17:02:04
Postat av: alva!

MEER! :D

2012-02-27 @ 19:34:51
URL: http://livetsomalva.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

meeeer

2012-03-03 @ 21:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback