I wanna be your hero, kapitel 15


- Fan också, sa jag och Louis kollade på mig.
- Vad? Frågade han lite oroligt.
- Läs det här, sa jag och gav Louis min mobil.
- Nu har Harry ett och annat att förklara för fansen, sa Louis och kollade bekymrat på mig.




Isabellas perspektiv:
Min och Harrys första dejt hade varit underbar.
Nu satt jag inne på Liam och Nialls hotellrum med killarna och åt frukost.
- Harry var du inne på twitter igår? Frågade Zayn med en orolig röst.
- Nä, vadårå? Fråga Harry.
Jag hade inte heller varit inne på twitter, jag hade totalt glömt bort twitter.
Zayn tog fram sin mobil och knappade på den en stund innan han gav den till Harry.
Harrys ansiktsuttryck ändrades ganska fort från glad till bekymrad.
- Fan, sa han tyst och gav mobilen till mig.
- Läs, sa han bekymrat.
Jag kollade på skärmen och frös till av rubriken.
”Dejtar Harry Styles och Isabella Payne?”
Jag fortsatte läsa och kollade sedan oroligt på Harry innan jag gav tillbaka mobilen till Zayn.
- Men skitsamma, sa Harry och log.
- Vad menar du? Frågade jag.
Var han inte bekymrad? Alla kunde ju se bilderna?
- Jag bryr mig inte så mycket om alla vet eller inte, gör du? Frågade han och kollade oroligt på mig.
- Jag vill inte att du blir sårad eller ledsen över det här eller… började han men jag avbröt honom.
- Jag bryr mig inte så mycket heller, folk lär ju märka efter ett tag ändå.
Harry log och jag kunde inte låta bli att le.
- Vi har ju en intervju idag, dom lär ju fråga om det, sa Niall.
- Vad ska ni göra? Frågade han sedan.
Han kollade på mig ett tag och sen svarade han.
- Jag säger väl som det är.
- Om det är okey för dig? frågade han mig.
- Ja visst, svarade jag.
- Men Harry, ligg lågt när det kommer till gravidsaken! Sa Liam och både jag och Harry sprack upp i leenden.
- Såklart, sa Harry.
- Bra, sa Liam och log mot oss.

Zayns perspektiv:
Vi var på intervjun och precis som Niall trott så hade frågan om Harry och Isabella dykt upp.
Vi var på en tv intervju med en kvinna som var runt 35. Hon heter Mariah.
Vid soffan där vi satt så hade hon en liten tv skärm.
En bild på Harry och Isabella när dom kramades dök upp.
- Förklara det här Harry, sa Mariah med ett leende.
Alla killarna och Mariah började skratta.
- Ooooh Harry! Sa jag retsamt.
Han slog till mig lite lätt på axeln.
- Ehm… började han.
- Är de där en kyss? Frågade Mariah nyfiket.
- Nej det är bara en kram, sa Harry oskyldigt och alla började skratta.
- Jaså, jag tycker det ser ut mer som en kyss, sa Mariah.
- Men är det sant att du dejtar Isabella Payne? Frågade hon sedan.

Isabellas perspektiv:
Nu var det sagt.
I en tv intervju, hela världen kunde se det live.
Nu visste alla.
- Men är det sant att du dejtar Isabella Payne?
- Jo det är faktiskt sant.
En lycklig men konstig känsla spred sig i kroppen.
”Jo det är faktiskt sant” ekade i mitt huvud och det var det ända jag kunde tänka på i bilen på väg hem till hotellet.

Louis perspektiv:
Tiden i Paris hade verkligen gått fort.
Vi hade gjort intervju efter intervju och haft lite signeringar.
Sen hade vi såklart haft massor av skoj ute i Paris.
Det kändes ganska tråkigt att lämna Paris.
Jag kollade ut genom flygplansfönstret och efter ett tag somnade jag.
- Louis vi landar om 5 minuter! Hörde jag Niall säga till mig.
Jag satte mig upp ordentligt och spände fast mitt bälte.

Isabellas perspektiv:
- Äntligen hemma! Ropade jag när jag öppnade dörren till mitt rum.
- Jajamän! Ropade killarna och gick in i sina rum.
Jag stängde dörren efter mig, tog upp min Ipod och kopplade in den i mina högtalare och satte på musik.
Sen började jag packa upp mina saker.
Dörren öppnades och i dörröppningen stod Harry.
- Vi ska beställa hem Nando’s, sa han och skrattade.
- Fick Niall bestämma eller? Frågade jag.
- Japp, svarade Harry.
- Okey men Nando’s blir gott, svarade jag.
Jag packade upp de sista och sen följde jag med Harry ner.
Vi gick in i köket där killarna hade dukat och sen kom Niall in i köket med två stora Nando’s papperspåsar.
- Nu äter vi! Utbrast Niall och alla skrattade.
Vi tog mat och satte oss och åt.
Vi snackade om allt möjligt när jag plötsligt började känna mig illamående.
Jag satt kvar en stund innan jag reste mig.
- Jag kommer strax, fick jag fram och sprang mot toaletten.
Först trodde jag att jag skulle spy men det gjorde jag inte.
Jag började bli yr och kände en konstig känsla i magen.
Jag hade inte känt den känslan förut så jag började fundera på om det inte kom från graviditeten.
Jag satt inne i badrummet ett tag och jag intalade mig själv att känslan i magen kom ifrån graviditeten.
Jag tog ett djupt andertag sen reste jag mig upp och gick in i köket igen.
Jag kände att jag hade allas blickar på mig.
- Hur är det? Hur mår du? Frågade Liam.
- Jag mår bra, varför måste jag må dåligt varje gång jag går iväg? Frågade jag irriterat.
- Jag bara tänkte att du kanske mådde dåligt för du är ganska blek, sa han.
- Okey, tack för att du bryr dig, sa jag med ett leende.
- Men jag mår bra, sa jag sedan.
Jag log mot killarna och de log tillbaka.

En vecka senare

Isabellas perspektiv:
Jag slängde på mig ett par mörka jeans och en vit magtröja.
Sedan borstade jag tänderna och flätade håret.
- Liam är du redo? Ropade jag frågande när jag tog på mig mina skor.
- Ja jag kommer! Ropade han.
Liam och Louis kom in i hallen och tog på sig sina skor och sen gick vi ut till bilen.
Idag skulle mina 3 bästa vänner komma hit från Wolverhampton.
Imorgon fyller jag 17 år så dom ska vara här över min födelsedag och 2 dagar till.
Jag hade verkligen saknat dem.
När Louis parkerade bilen på flygplatsen så hoppade jag ut ur bilen med stor glädje.
- Lugna ner dig Bella, sa Louis och skrattade.
- Jag kan inte! Sa jag glatt och hoppade upp och ner.
Liam kom bakom mig och tog tag i mig.
Han höll mig fast mig så jag kunde inte hoppa upp och ner.
- Lugna ner dig, sa han och skrattade.
- Okey då, svarade jag.
Med säkerhetsvakter omkring oss så gick vi in till flygplatsen.

Louis perspektiv:
Jag, Liam och Bella satt och väntade i ungefär 15 minuter innan Bella reste sig och sa att dom hade kommit.
Vi gick fram till bandet där väskorna kom.
- Bella! Hörde jag en tjej ropa.
- Hej! Ropade hon tillbaka och sen kramade hon om tre tjejer.
- Gruppkram! Ropade jag och drog med mig Liam och kramade om Bella och tjejerna.
De skrattade.
Efter kramen så ställde sig tjejerna på en rad.
- Tjejer det här är Liam, honom har ni ju träffat förut, sa Bella.
- Hej, sa Liam.
- Hej, sa tjejerna i kör.
- Och det här är Louis, sa Bella sedan och pekade på mig.
- Hej, sa jag och log.
- Hej, sa tjejerna i kör igen.
- Det här är Hannah Johnson, sa Bella och pekade på en ganska lång tjej med lite längre än axellångt rakt blont hår och klarblå ögon.
- Det här är Esmeralda Matteo Jones, sa Bella och pekade på en mellanlång tjej med stora bruna ögon och långt lockigt svart hår.
- Och det här är Madison Collingwood, sa Bella sist och pekade på en tjej med långt vågigt brunt hår och gröna ögon.
- Hej! Sa jag igen och log.
Tjejerna tog sina väskor och vi gick ut från flygplatsen.
Jag kastade en snabb blick på Bella innan vi kom till min bil.
Hon såg verkligen glad ut.


Tack för alla kommentarer!
Fortsätt med dom! :)


Kommentarer
Postat av: Moa

Den är jättebra!! :D ♥

2012-02-26 @ 12:34:14
Postat av: jessica

as grym !! :D

2012-02-26 @ 12:46:03
Postat av: Grace

jag är kär i I wanna be your hero!!<3

2012-02-26 @ 13:43:58
Postat av: Sophie :D

Braaa :D

Meeeeer :)

2012-02-26 @ 13:45:37
Postat av: Malin

Jättebra ! ❤

2012-02-26 @ 15:57:39
Postat av: ALVA

Sjukt bra!♥

2012-02-26 @ 17:38:03
URL: http://www.livetsomalva.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback