I wanna be your hero, kapitel 13


Jag satte mig i sängen och lyfte lite försiktigt upp henne i mitt knä.
Hon la sitt huvud mot min bröstkorg.
- Schhh, andas och ta det lugnt, sa jag och strök hennes hår.
- Jag är här nu, viskade jag i hennes öra.
- Gå inte Harry, sa hon tyst.
- Jag ska inte, jag ska aldrig gå, sa jag och kände tårarna bränna bakom ögonlocken.
- Jag är din förevigt Isabella, viskade jag i hennes öra medans en tår rullade ner för min kind.




Harrys perspektiv:

Jag hörde Isabella snyfta och jag lyfte försiktigt upp henne och la ner henne på sängen och bäddade ner henne.
- Jag kommer strax, sa jag och gick ut i köket.
Någon minut senare gick jag in i köket igen med ett glas vatten och en värktablett.
- Här, sa jag och räckte över glaset och tabletten till henne.
Hon satte sig försiktigt upp och log.
Sedan tog hon emot värktabletten och vattenglaset.
Jag satte mig på sängkanten och såg på medans hon svalde tabletten med hjälp av vattnet.
Hon drack upp allt vatten och ställde glaset på nattduksbordet.
- Tack, sa hon ganska tyst.
Jag log och flyttade mig närmare henne.
Jag tog hennes hand.
- Jag sitter här, om du får ont är det bara att klämma på min hand, sa jag.
Hon log och blundade.
Jag satt på sängkanten och kollade på Isabella.
Det var tyst i sovrummet.
Det ända jag hörde var hennes andertag.
Sakta släppte jag hennes hand och gick och bytte om och borstade tänderna.
Sedan la jag mig på andra sidan av dubbelsängen.
Isabella andades lugnt.
Jag la mina armar runt henne och viskade i hennes öra.
- Jag älskar dig.

Louis perspektiv:
Jag, Isabella, Paul, vår säkerhetsvakt och killarna hade nyss ätit frukost på hotellet och nu var vi på väg mot en intervju.
Vi klev ur bilen och gick in i studion.
- Hej killar, kul att träffa er! Sa en kvinna som såg ut att vara runt 30.
- Desamma, svarade Liam.
Vi skakade han med kvinnan, hon hette Kate.
Sen gick vi in i rummet där radiopratarna sitter, vi skulle göra en intervju med Kate och en man, som hette John, för en radiostation.
- 3 2 1 0! Ropades det ut och vi satte på oss våra hörlurar.
- Hej det här är Kate, sa Kate.
- Det här är John, sa han sedan.
- Och det här One Direction, sa jag och killarna i kör.
- Hej killar och hej alla lyssnare, sa Kate och log.
- Idag ska vi prata lite med killarna i One Direction och dom ska svara på era lyssnarfrågor som ni skickat in via mail, sa John.
- Vi börjar med lyssnarfrågorna, sa Kate och log.
- Vad är det bästa med att vara känd? Frågade hon.
- Definitivt att stå på scen och göra det man älskar, sa Niall.
- Och träffa alla fans, sa sen Liam.
- Och alla intervjuer, sa Harry.
- Och överallt vi får resa, sa Zayn sen.
- Allt är helt enkelt bra, sa jag och alla skrattade.
Sen fortsatte frågorna.

Harrys perspektiv:
- Så då var vi klara med lyssnarfrågorna, sa Kate.
- Liam jag har hört att du har din lillasyster på besök, sa John.
- Jajamän hon sitter där, sa Liam och log när han pekade på Isabella.
- Vad trevligt, sa John och vände sig om.
- Hej Isabella, sa han och log mot henne.
- Hej, svarade hon med ett leende.
-Men tillbaka till samtalsämnet, det har stått mycket på twitter om just det här, sa John.
- Vill du vara snäll och berätta lite om det? Frågade han sen.
- Visst, min lillasyster Isabella ska bo hos mig det närmaste halvåret, började Liam.
Jag kollade lite snabbt på Bella som satt i en soffa bredvid Paul och vår säkerhetsvakt.
Hon såg glad ut.
- Mamma och pappa är på deras dröm jorden runt resa så Isabella är med mig och killarna just nu, sa Liam sen.
- Okey, vi kan ju ta hit Isabella en stund, sa John och vände sig om.
Johan tog av sig hörlurarna och gick fram till Isabella och några sekunder senare stod hon bredvid Liam med ett par hörlurar på sig.
- Hej Isabella, sa John.
- Hej, svarade hon.
- Hur gammal är du? Frågade han.
- Jag är 16 år och jag fyller 17 år om tre veckor, svarade hon.
- Okey, grattis i förskott tjejen, sa Kate och John nästan samtidigt.
- Tack, sa Isabella med ett leende.
Kate och John pratade med Isabella och Liam ett tag och sen gick Isabella och satte sig i soffan igen.
- Så ni ska alltså på en arena tour nästa år? frågade Kate.
- Ja förmodligen, svarade Zayn.
- Okey det låter spännande, jag hoppas att vi träffas igen nån gång och det har varit kul att ha er här, sa Kate.
- Imorgon samma tid så ska jag och Kate träffa Bruno Mars, sa John.
- Vi hörs, hejdå! Sa John och Kate.
- Hejdå! Ropade jag och killarna och sen var intervjun över.
Kate och John tackade oss och 10 minuter senare satt vi i bilen på väg hem till hotellet.

Liams perspektiv:
Jag, Bella, Zayn, Louis, Niall och Harry satt inne på Zayn och Louis hotellrum.
- Bella vi måste prata, sa jag till henne och tog tag i hennes hand och ledde henne mot köket.
Innan vi gick in i köket så jag att Harry kollade mot oss med en konstig och orolig blick.
- Vad behöver vi prata om? Frågade Bella nyfiket.
- Mycket, svarade jag och satte mig på en stol vid köksbordet.
Hon satte sig mitt emot mig och jag tog ett djupt andertag.
- Tre veckor va? Frågade jag och kollade mot hennes mage.
- Va? Vad? Frågade hon.
- Bebisen, sa jag.
Hon nickade till svar.
- Vad ska du göra med han eller hon? Frågade jag.
- Jag vet inte, sa hon med en konstig ton i rösten.
- Men det är lång tid kvar Liam du behöver inte oro… började hon men jag avbröt henne.
- Det är lång tid kvar om du väljer att behålla barnet men om du inte vill behålla det så är det inte speciellt lång tid kvar, sa jag.
- Jag tänker inte göra abort Liam, sa hon och kollade allvarligt på mig.
Tänkte hon och Harry behålla barnet?
Eller va?
Flera tankar snurrade runt i mitt huvud och jag förstod egentligen ingenting när det kom till det här.
- Okey, fick jag fram.
- Eller jag vet inte, sa hon sedan.
- Jag kanske kan ge bort barnet när det har fötts, sa hon sen.
- Fast jag vet inte, sa hon sedan.
- Du behöver inte bestämma dig nu, jag vill bara att du tänker på det, sa jag.
Hon nickade.
Isabella såg lika förvirrad ut som jag.
- Har du och Harry pratat om det? Frågade jag.
Hon skakade på huvudet.
- Okey, men jag vill bara att du ska börja fundera lite, sa jag och log.
Hon log ett litet leende och sen reste vi oss och gick in till vardagsrummet igen.
Där satt Harry, Niall, Louis och Zayn och kollade på tv.

Harrys perspektiv:
Några timmar senare stod Isabella och borstade håret i badrummet i vårat hotellrum.
- Vad vacker du är, sa jag och hon log.
- Tack snygging, sa hon och la ner hårborsten.
Jag gick fram till henne och la mina händer på hennes höfter och hon la sina händer på mina axlar.
- Jag älskar dig, viskade jag innan jag kysste henne.
Jag kände hennes händer i mitt hår.
- Jag älskar dina lockar, sa hon och log.
Jag log innan jag fortsatte kyssa henne.
Jag drog mina händer ifrån hennes höfter upp mot henne mage.
Då drog hon sig undan.
Jag kollade oroligt på henne.
- Ehm… jag ska gå och fixa mig lite, sa hon och gick ut ifrån badrummet.
Jag följde henne med blicken.

Isabellas perspektiv:
Jag gick in i sovrummet och drog fram min resväska.
Jag vet inte riktigt varför jag hade dragit mig undan, jag hade bara gjort det.
Jag drog fram en blommig klänning och ett par vita ballerinor och satte på mig det. Jag samlade ihop håret i en fläta som fick hänga ner över ryggen.
Jag försökte nå dragkedjan som klänningen hade på ryggen men jag nådde inte riktigt.
- Låt mig hjälpa dig, sa Harry med ett leende och gick fram och drog upp dragkedjan.
Jag vände mig om och gav honom en puss på munnen.
- Tack, sa jag sen.
- Inga problem, sa han med ett leende.
Harry hade på sig ett par mörka jeans, vita converse, en en röd tröja och en svart kavaj.
- Redo? Frågade han och jag nickade.
Jag kollade klockan på min mobil, 17.56.
Jag och Harry gick ut och stängde dörren efter oss.
- Kom ihåg, det här är tid för bara dig och mig och inga fans ska få förstöra det, sa Harry och log.



Tack för kommentarerna på förra kapitlet, även fast det inte blev så många:)
Om jag får minst 6 kommentarer så fortsätter jag skriva och då är kapitel 14 förmodligen ute idag :)


Kommentarer
Postat av: grace:)

meer!!!!

2012-02-25 @ 16:13:12
URL: http://graceforssell.devote.se
Postat av: Lena

Jag har nyss visat min kompis din blogg och hon älskar den! Precis som jag!! MEEEER!!!!!!!

2012-02-25 @ 16:23:16
Postat av: Josefine

MEEEEEER!!!

2012-02-25 @ 16:42:01
Postat av: Moa

meeer, nuu! :D

2012-02-25 @ 16:51:42
URL: http://moasi.blogg.se/
Postat av: Nathalie

MEEER !! :D

2012-02-25 @ 16:55:07
Postat av: Johanna

Det var jättebra! Alltihopa! Riktigt annorlunda om man jämför med andra 1D-noveller!

Skynda dig att skriva mer, måste veta vad som händer!

xoxo

2012-02-25 @ 17:02:15
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Postat av: Sophie :D

Meeeeeeer :D

2012-02-25 @ 17:04:29
Postat av: Emma

JÄTTEBRA! mer ((:

2012-02-25 @ 17:21:25
Postat av: jessica

Din novell e så sjukt bra !! meer :)) <3

2012-02-25 @ 20:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback