Our own fairytale, kapitel 9


- Hej! Sa Emely och avbröt mina tankar.
- Hej, svarade jag och flyttade på mig lite i soffan så att hon kunde sätta sig ner.
- Niall och Evelyn kommer hit en stund, sa hon.
- Okey, svarade jag och satte på tv:n.
Efter ett tag så kom Evelyn och Niall.
Vi lagade pannkakor till middag och kollade film.
Kvällen slutade med mycket skratt.


Liams perspektiv:
Fyra veckor hade flugit förbi och Emely hade lyckats bra på scenen varje gång.
Evan Baynes, Matthew Johnson och Lucy Davies hade åkt ut och denna vecka så skulle varje tävlande hitta en gammal låt och sjunga den.
Med alla tankar om låtvalet i mitt huvud så gick jag in i vardagsrummet och såg Emely sitta i soffan med hennes mobil i handen.
- Hej, sa jag och satte på tv:n innan jag satte mig ner bredvid henne.
- Hej, svarade hon och log.
- Jag kommer strax, jag ska bara dricka lite vatten, sa hon sedan och reste sig.
Hon la mobilen på soffbordet och gick in i köket för att dricka vatten.
Plötsligt så vibrerade hennes mobil till och skärmen lyste upp.
Jag kunde se namnet ”Kieran Andrews”.
I smset stod det ”såklart! ;)<3”.
Vadå såklart?
Jag kände mig ganska förvirrad och någonstans inom mig gjorde det ont.
Varför smsar hon ens med honom?
Han är en av hennes motståndare i den här tävlingen ju.
Skärmen slocknade och Emely kom in i vardagsrummet igen.
- Ehm… jag ska bara… började jag och reste mig.
- Jag kommer strax, jag kom nyss på att jag skulle ringa Zayn idag efter tre, ljög jag och gick ut ifrån vardagsrummet.
Med en klump i halsen och en konstig känsla inom mig så gick jag till mitt
sovrum och tog upp mobilen.
Jag satte mig på sängen och stirrade på mobilen.
Jag tvekade en stund men sen ringde jag Zayn.
- Hej Liam, svarade Zayn glatt.
- Hej, sa jag.
- Har du tid att ta en promenad med mig? Frågade jag tyst.
- Visst, jag kommer till dig nu då, sa Zayn.
- Mm, svarade jag.
- Har det hänt nått? Frågade Zayn.
- Du verkar ledsen, sa han sen.
- Det är jag inte, bara lite förvirrad men vi tar det sen, svarade jag.
- Okey, ses, sa Zayn och la på.
Jag suckade och reste mig ifrån sängen.
Varför känns det så här konstigt? Frågade jag mig själv.
Jag hörde det ringa på dörren.
- Jag tar det! Ropade jag och sprang till dörren och öppnade.
- Hej, sa Zayn och kollade på mig med en bekymrad blick.
- Hej, svarade jag utan att möta blicken.
Jag bara tog på mig mina skor och min jacka.
- Jag går ut med Zayn en stund! Ropade jag till Emely.
- Ring om det är nått! Ropade jag sen.
- Okey! Ropade Emely tillbaka och sen stängde jag dörren.
- Vad är det Liam? Frågade Zayn.
- Jag vet inte, jag bara… sa jag men tystnade utan att säga klart meningen.
Vi gick ner för några trappor och ut ur huset i tystnad.
- Berätta vad som är på gång? Sa Zayn.
- Helt ärligt så vet jag inte, jag bara känner mig så nere, svarade jag.
- Varför? Frågade Zayn.
- Jag råkade se ett sms som var Emelys, sa jag tyst.
- Och vad var det för sms? frågade Zayn med en orolig ton i rösten.
- Jag vet inte, det ända som stod var såklart, en flört smilis och ett hjärta, svarade jag och kände hur det gjorde ont inom mig när jag tänkte på det.
- Och vem var det ifrån? Frågade Zayn.
- Kieran, sa jag tyst.
- Han som är med och tävlar? Frågade Zayn lite förvånat.
Jag bara nickade.
- Okey, sa Zayn ganska tyst.
Vi gick en bit under tystnad.
- Hur mår du Liam? Frågade han plötsligt.
- Bra, jag är bara lite förvirrad, svarade jag tyst.
- Säker? För enligt mig så ser du ganska förkrossad ut.
- Jag är säker, svarade jag.
- Varför är du förvirrad då?
Zayns fråga fick mig verkligen att tänka efter.
Varför är jag förvirrad egentligen?
Jag vet inte.
Det bara känns fel.
Varför smsar hon med honom?
- Jag vet inte, svarade jag.
- Vad tänker du på just nu? Frågade Zayn.
- Emely, svarade jag.
- Jag undrar varför hon smsar med honom och varför dom smsar hjärtan, sa jag sedan.
- Är du säker på att hon smsar hjärtan till honom då? Frågade Zayn.
- Nä men jag lovar att hon gör det, jag liksom känner det på mig, svarade jag.
- Och varför får hon inte smsa med honom.
Jag funderade en stund.
Det är hennes liv och hon får smsa vem hon vill men en del av mig ville inte att hon skulle smsa med honom.
Det kändes fel och konstigt.
- Därför att han är en av hennes motståndare i tävlingen, svarade jag sedan.
Zayn nickade bara.
Sen fortsatte vi gå tysta en stund.
- Vet du vad Liam? Frågade han plötsligt.
Jag skakade lätt på huvudet.
- Du gillar Emely.



Tack för kommentarerna och alla "krya på dig"!
Jag mår bättre nu och nu är uppdateringen igång igen! :)
Hoppas ni tyckte detta kapitel blev mer spännande! :)
Vad tror/vill du att Liam ska svara på vad Zayn säger? ;)


Kommentarer
Postat av: Vanessa

omg mer !!!!!!!!!!

2012-04-25 @ 17:30:03
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Jättebra. <3

2012-04-25 @ 17:49:49
Postat av: jessica

MEEEEEEEEEEEEEEEEEeeerrRRRR :DDD

2012-04-25 @ 18:28:38
Postat av: anonym

omd, sååå himla bra!!

2012-04-25 @ 18:36:31
Postat av: grace

mer!:D<3

2012-04-25 @ 19:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback