The sky isn't the limit, kapitel 20


Som tidfördriv så satte jag igång tv:n.
Sen började min mobil vibrera.
Förvånat så läste jag Liams namn på skärmen.
Varför ringer han mig? Frågade jag mig själv innan jag svarade.
- Hej det är Samantha.
- Samantha jag måste berätta något, sa Liam med en allvarlig röst.
Han lät lite ledsen.


Samantha’s perspektiv:
- Vad är det Liam? Frågade jag undrande.
Jag hörde Liam ta några djupa andertag.
Jag hörde att han grät.
- Liam vad är på tok? Frågade jag lite oroligt.
Kanske hade det hänt något mellan honom och Danielle?
- Za-Zayn… började Liam.
Zayn?
- Zayn är p-på sju-sjukhus, fick han fram.
Sjukhus?
- Vad gör han där? Frågade jag och kände paniken komma.
- Han var med i en bilolycka, svarade Liam med gråten i rösten.
Orden som Liam sa fick min att frysa till.
Bilolycka?
Det kändes som om mitt hjärta slutade slå.
- Dom vet inte om han kommer överleva, sa Liam och jag hörde honom bryta ut i tårar.
Jag kände flera tårar rinna ner för mina kinder.
- Ko-kom hit, sa Liam sedan.
Han pratade tyst, hans röst lät annorlunda.
Han lät förstörd.
- Okey, sa jag tyst och la på.
Jag kände fler och fler tårar komma.
Jag gjorde inte för att hålla dem tillbaka.
Sen började jag skrika.
Jag kände mig så arg och förtvivlad.
Min Zayn.
Min Zayn Malik.
Min underbara pojkvän.
På sjukhus.
Med i en bilolycka.
Han kanske inte överlever?
Jag skrek mer och mer medans tårarna strömmade ner.
Jag tog upp den närmsta kudden från soffan och kastade iväg den.
Sen gjorde jag det med nästa kudde.
Och nästa kudde.
Tillslut låg alla kuddarna på golvet.
Jag brydde mig inte.
Plötsligt så kom jag på att Liam hade sagt åt mig att komma till honom och killarna.
Med tusen tårar som rann ner för mina kinder sprang jag ut i hallen.
Jag drog snabbt på mig skorna och tog min jacka innan jag gick ut genom dörren.
Jag smällde igen dörren efter mig och låste.
Jag smällde igen dörren hårt.
Jag bara kände för det.
Jag kände mig så förtvivlad och förstörd.
Utan Zayn känner jag mig tom.

Liams perspektiv:
Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna.
Jag, Niall, Harry och Samantha satt i baksätet på bilen.
Louis satt där framme och körde.
Alla hade tårar i ögonen.
Alla såg helt förstörda ut.
Jag fattade det inte.
Zayn kanske inte överlever?
Det var offatbart.
Han var med i en bilolycka.
Jag vill inte fatta det.
Jag vill inte att det ska ha hänt.
Kan inte bara det här vara en sån här hemsk mardröm som man kan vakna upp ur?

Harrys perspektiv:
Jag, Samantha, Niall, Louis och Liam rusade in på sjukhuset.
- Vart är Zayn Malik? Frågade jag en kvinna i receptionen.
Hon kollade lite på oss och log ledsamt.
- Han är inne på operation just nu, men ni kan vänta i väntrummet vid operationssal 3 på plan 7, sa kvinnan efter att hon sökt lite på datan.
- Okey tack för hjälpen, sa jag och sen började vi gå mot hissarna.
Jag tryckte på sjuan med en skakande hand.
Sakta stängdes hissdörrarna och hissen började röra sig uppåt.

Louis perspektiv:
Vi satt och väntade i väntrummet länge.
Efter ett långt tag så såg vi hur några sköterskor rullade ut en sjukhussäng från operationssalen.
Samantha ställde sig snabbt upp.
Liam tog tag i hennes arm och drog ner henne mot stolen igen.
Sköterskorna rullade in sängen i ett rum och sen kom dom ut.
- Anhöriga till Zayn Malik? Frågade en av sköterskorna oss.
- Ja, svarade Liam och reste sig.
- Jag heter Ally, sa en sköterska.
- Och jag heter Jennie, sa en annan sköterska.
- Jag heter Liam, sa Liam och skakade hand med Ally och Jennie.
- Det här är Louis, Harry, Niall och Samantha, sa han sedan och pekade på oss i ordning.
Sen satte sig Liam ner igen.

Samantha’s perspektiv:
Jag försökte le mot sjuksköterskorna Ally och Jennie men det var svårt.
Jag var helt förstörd.
Krossad.
- Jo vi har både dåliga och bra nyheter, sa Ally allvarligt.
- Zayn har blivit opererad eftersom han hade många skador, sa Ally sedan.
Jag kände mitt hjärta slå hårdare och hårdare.
Min Zayn skadad?
- Vi fixade skadorna och Zayns läge är stabilt just nu, sa Jennie.
Jag kände en gnista hopp bildas inom mig.
Hoppet försvann lika fort som det kom.
Jennies nästa ord krossade mig totalt.
- Men Zayn ligger för nuvarande i Koma.



Tack för alla 13 kommentarerna!
Blir sjukt glad!
Och förlåt för att jag uppdaterar, tränar mycket konståkning nu för tiden...


Kommentarer
Postat av: Grace

undra vad som händer under hans tid i koma!:o skriv mer!:D<3

2012-03-28 @ 21:15:35
Postat av: Malin

MEER ! Snälla idag ! :)

2012-03-28 @ 21:19:46
Postat av: emma

jättebra! :)

2012-03-28 @ 21:38:41
Postat av: anonym

du skriver jättebra! mer :)

2012-03-28 @ 21:52:15
Postat av: sandra

lyckan som uppstår när man kommer hem sent och ser att 3 nya, sjukt grymma kapitel finns uppe :D

2012-03-28 @ 21:56:23
Postat av: Emma

meeeeeeer :D

2012-03-28 @ 22:07:56
Postat av: Hanniz :D

Såå bra och spännande!! :DDD

2012-03-29 @ 06:50:26
Postat av: jessica

LOVE IT x1000 , börjar nog bli smått besatt x)

2012-03-29 @ 09:27:59
Postat av: fds

dsfdsmer

2012-03-29 @ 16:58:37
Postat av: Anonym

Så bra mer

2012-03-29 @ 17:31:54
Postat av: Matilda. c:

mermermer..! :DD

2012-03-29 @ 17:43:25
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: camilla

as bra mer nu snälla :D♥

2012-03-29 @ 19:17:25
Postat av: Tilde

Awesome, fortsätt. ^^

2012-03-29 @ 20:49:30
Postat av: Paulina

Omg jag älskar denna novellen <3

2012-03-29 @ 22:02:58
Postat av: Winnie

LOVE IT!!!!!!!!!

Meeeeeeeerrrrr!! <3

2012-03-30 @ 23:22:17
Postat av: anonym

när kommer du skriva nytt kapitel? :) älskar din novell!

2012-03-30 @ 23:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback