The sky isn't the limit, kapitel 15


Eftersom jag kände fler och fler regndroppar så föreslog jag att vi skulle gå hem.
Samantha instämde och vi reste oss upp.
Jag tog picknikkorgen och sen började vi gå hemåt.
- Lova mig en sak? Frågade jag när vi gick igenom skogen.
- Vad? Frågade hon.
- Sluta för min skull, sa jag och kollade mot hennes arm.
- Jag lovar, sa hon och log emot mig.


Samantha’s perspektiv:
Jag kände fler och fler regndroppar.
Jag och Zayn hann precis komma ut ur skogen innan det började ösregna.
- Nej! Skrek jag skrattandes.
Zayn skrattade åt mig.
Vi stod på grusvägen i ösregnet.
På bara några sekunder var vi helt genomblöta.
Vi skrattade en stund och sen stod vi tysta.
Zayn ställde ner korgen som han höll i ena handen.
Vi stod och kollade på varann ganska länge medans regnet öste ner.
Jag kände Zayn flytta sig närmare och närmare mig.
Jag tittade rakt in i hans vackra bruna ögon.
Sen kände jag hans hand försiktigt lägga mitt genomblöta hår bakom mitt öra.
Jag kollade ner mot våra fötter och sen upp igen.
Jag möttes av Zayns leende.
Jag kände hur han försiktig lutade sig framåt.
Sen kände jag hans mjuka läppar mot mina.
Det var obeskrivligt.

Zayns perspektiv:
Regnet öste ner medans jag kysste henne.
Hon besvarade kyssen.
Hela jag blev glad.
När vi avslutade kyssen så log hon mot mig.
Jag log tillbaka.
Vi sa inget, vi bara stod där i regnet.
- Om jag ska vara ärlig så har jag velat göra det där ända sedan första dagen jag såg dig, sa jag lite tyst.
- Samma här, sa hon med ett stort leende.
- Så Sammy är det vi? Frågade jag och kände mitt hjärta banka.
- Förevigt, svarade hon.
Hon log emot mig.
Jag log tillbaka och sen kände jag hur hon kramade om mig.
Jag kramade henne tillbaka.
Äntligen.
Hela jag bubblade av lycka.

Louis perspektiv:
- Jo vi har det bra, du får komma ut hit någon dag, sa jag genom telefonen till Eleanor.
- Ja det måste jag göra, sa hon glatt.
- Såklart eftersom jag saknar dig, sa jag.
- Jag saknar dig också, sa hon.
Jag saknar henne verkligen.
Men hon är i Spanien med hennes familj och där ska hon vara i en hel månad så jag kommer inte kunna träffa henne på ett tag.
- Men du jag måste gå, vi hörs sen! Sa hon.
- Ja okey, hejdå! Sa jag.
- Hejdå! Sa hon och sen la hon på.
Jag la ner mobilen i fickan och sen hörde jag dörren öppnas.
Jag gick ut i hallen och såg en genomblöt Harry och en genomblöt Liam.
Dom hade varit inne i London och handlat och träffat Danielle.
- Vi vart genomblöta bara av att gå från bilen till dörren, sa Harry irriterat.
Jag skrattade lite åt honom.
Han lockar var inte längre lockiga istället hängde dom neråt.
Han ser verkligen ut som baby tarzan.
Liam och Harry tog av sig sina genomblöta skor och gick sen mot sina rum för att byta kläder.
Niall kom ut ifrån hans rum och skrattade lite åt dem innan han gick och satte sig i soffan.

Samantha’s perspektiv:
Jag började gå mot mitt tomma hus.
Zayn gick efter mig och stoppade mig.
- Är det någon hemma hos dig? frågade han.
- Nä, Kate och pappa är i London tills på måndag, svarade jag.
Det var ganska skönt att slippa dem.
- Så du ska vara ensam tills på måndag? Frågade Zayn.
Jag nickade.
- Kom och sov hos oss? Föreslog han sedan.
Jag vill inte vara ivägen men det kanske var en bra ide?
Vi hade ju knappt nån mat hemma.
- Säker? Frågade jag.
- Ja, svarade Zayn och log mot mig.
- Okey, då slipper jag vara själv i alla fall, sa jag och log.
Tillsammans gick vi mot mitt hus för att hämta grejer.
Vi tog av oss våra blöta skor och gick sedan upp på mitt rum.
Som tur var så blötte vi inte ner huset något.
Jag drog fram en lite större väska som jag inte använder så ofta ur garderoben och packade ner lite kläder, underkläder, strumpor och en pyjamas.
Sen gick jag in i badrummet och packade ner min necessär, en handduk och lite duschsaker.
- Klar, sa jag och började gå ner för trappan mot hallen.
Zayn följde efter mig.
- Fint ni har det, sa han och log.
- Det duger väl, sa jag och skrattade.
Sen letade jag igenom en hylla med lite skor efter ett par torra skor.
Jag hittade ett par vita sneakers som jag packade ner.
Sen drog jag och Zayn på oss våra blöta skor.
Jag öppnade dörren och vi gick ut.
Jag låste efter oss och så gav vi oss ut i regnet.



Tack för alla kommentarer!
Uppdateringen kanske blir dålig eftersom jag tränar mycket konståkning nu... Vi har isshow om en vecka så jag tränar i stort sätt varje dag :)


Kommentarer
Postat av: sandra

åhh! mera!! :D

2012-03-25 @ 14:36:19
Postat av: Vanessa

mer !:D

2012-03-25 @ 14:47:29
Postat av: Malin

Du novell är helt underbar !



Mer :)

2012-03-25 @ 15:03:31
Postat av: Ida

Det är bra att du tränar, försök få in ett kapitel varje dag ;) Super bra novell!

Kram

2012-03-25 @ 15:15:00
URL: http://awesomeida.blogg.se/
Postat av: Jessica

Älskar verkligen din novell , den är så sjuktsjukt bra ! :)

2012-03-25 @ 16:41:04
URL: http://jjessicas.blogg.se/
Postat av: Paulina

Älskar din novell det är den bästa hittills :)

2012-03-25 @ 17:58:21
Postat av: anonym

asså du är grym på att skirva! kommer det ett till kapitel idag? :D

2012-03-25 @ 18:14:09
Postat av: Anonym

Jättebra! Hoppas det går. Isshowen!;)

2012-03-25 @ 18:32:18
Postat av: Emma

Meeer idag, snälla ;) Lycka till på showen!

2012-03-25 @ 19:28:21
Postat av: Fanny :D

älskar din novell. jag hoppas att jag får vara med i din nästa novell! :D om du nu gör en till!;D

2012-03-25 @ 19:52:04
Postat av: Fanny :D

Jag kan verkligen inte sluta lösa din novell, jag började läsa på " i wanna be your hero" igår och jag har läst ut alla kapitel nu och på din nya novell också! :D längtar till nästa kapitel! Xxx

2012-03-25 @ 21:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback