The sky isn't the limit, kapitel 10


Jag gick upp till mitt rum och hämtade min mobil och mina hörlurar.
Sen letade jag igenom mitt rum efter pengar.
Det är inte lönt att leta i Kate och pappas rum efter pengar för om jag tar av dom så kommer dom bara bli jättesura.
Tillslut lyckades jag hitta en femtiolapp.
Jag tog den, min mobil och mina hörlurar och gick ner.
Sen la jag pengarna, mobilen och hörlurarna i jackfickan.
Jag tog på mig jeansjackan och mina slitna tygskor innan jag gick ut genom dörren.
Jag stängde dörren och låste efter mig.
Sen började jag gå.


Samantha’s perspektiv:
Innan jag började gå så tog jag upp mobilen och ringa pappa.
- Hej, svarade han efter några signaler.
- Hej, jag är ute bara så att ni vet, sa jag.
- Okey, sa pappa.
- Var är ni? Frågade jag.
- Inne i London, svarade pappa.
- Okey, det skulle underlätta för mig om ni hade sagt det tidigare, sa jag lite irriterat.
- Du sov och vi ville inte väcka dig, svarade pappa.
- Okey, sa jag.
Sen sa vi hejdå och jag la på.
Jag ville inte bråka med pappa nu.
Istället njöt jag av vädret och började gå.

Zayns perspektiv:
Jag satt i soffan med Niall och Liam.
Dom spelade Ds.
- Är det finns väder? Frågade Louis när han kom in i vardagsrummet.
Jag reste mig upp från soffan och kollade ut ur fönstret.
Man kan se vägen ifrån fönstret.
- Ja, svarade jag snabbt innan jag gick mot hallen.
- Jag ska bara ut en stund! Ropade jag till killarna  innan jag gick ut genom dörren.
- Sammy! Ropade jag och sprang upp till vägen.
Jag hade sätt henne genom fönstret.
Hon vände sig emot mig, tog ut hennes hörlurar ur öronen och log.
- Hej, sa hon.
- Hej, jag såg dig genom vardagsrumsfönstret, sa jag.
- Vart ska du? Frågade jag sedan.
- Köpa frukost, jag vaknade för ett tag sen och vi har ingen frukost hemma, svarade hon.
- Kom till oss, klockan är tjugo över elva så vi ska laga lunch snart, sa jag.
- Okey, sa hon med ett leende.
Jag log mot henne innan vi gick in till mitt och killarnas hus.
Vi tog av oss skorna och hon tog av hennes jacka.
Sen gick vi in till vardagsrummet där Liam, Louis, Niall och Harry satt.
- Det här är våran granne Samantha, sa jag och log.
- Hej, sa Samantha lite blygt.
- Hej Samantha, sa Niall och log.
Liam och Harry sa också hej till Samantha med leenden.
- Hej Samantha, vi har hört så mycket om dig! sa Louis och log retsamt mot mig.
- Käften Lou! Sa jag och gick till soffan och tog en kudde och slängde den på honom.
Samantha skrattade bara.
- När ska vi äta lunch? Frågade jag sedan.
- Strax, svarade Liam.
- Ingen av er kommer laga den eller hur? Frågade jag och skrattade.
- Inte frivilligt, sa Harry och skrattade.
- Jag fixar väl lunchen då, sa jag och gick in till köket.
Samantha följde efter mig.
Tillsammans gick vi in till köket och började laga lunch.

Harrys perspektiv:
Jag, Niall, Liam och Louis satt i soffan och kollade tv.
Vi hade fått träffa Samantha.
Hon verkar schysst.
Inget galet fan i alla fall.
Vissa fans är verkligen galna.
Hon är lugn.
Hon och Zayn passar faktiskt tillsammans.
Och som jag förstått så gillar Zayn henne.
Man ser det på honom.
På sättet han kollar på henne.
Men han kommer nog inte våga erkänna det för sig själv på ett bra tag.



Tack för alla underbara kommentarer!
Förlåt för att jag inte la ut något kapitel igår!
Jag var knappt hemma, jag hade teater, skola och konståkning och sen var jag tvungen att sticka och handla och sen plugga...
Men idag blir uppdateringen bättre!
Min lillebror fyller år idag så nu ska jag baka, men jag skriver mer efter det!
Fortsätt med era fantastiska kommentarer!


Kommentarer
Postat av: grace

mera!:D<3

2012-03-23 @ 14:22:09
Postat av: Paulina

Åh jag älskar din novell längtar till nästa kap.

2012-03-23 @ 14:51:52
Postat av: Malin

Grymt bra! :)<3

2012-03-23 @ 15:32:27
Postat av: Vanessa

mer ! :D

2012-03-23 @ 18:20:40
Postat av: Anonym

Mer! Idag!

2012-03-23 @ 19:32:15
Postat av: jessica

LOVE IT =) <3

2012-03-23 @ 22:56:26
URL: http://jjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback