The sky isn't the limit, kapitel 48


När jag gick längst grusvägen så såg jag mormors hus.
Jag hade lovat henne att komma runt halv fyra.
Mobilklockan visade 15.23 när jag ringde på.
Mormor öppnade dörren och log emot mig.
- Hej Sammy, har du haft en bra födelsedag? Frågade hon.
- Jajamän, svarade jag.
Ett tag senare så hade jag och mormor fikat lite och hon gav mig en present.
Jag öppnade försiktigt paketet och log förvånat mot mormor.


Samantha’s perspektiv:
I paketet från mormor så låg det en kamera.
En riktig systemkamera.
- Nu kan du ta riktiga bilder, sa mormor och log.
- Tack mormor, nu slipper jag mobilkameran! Utbrast jag och kramade om henne.
- Varsågod Sammy, sa mormor och log.

Zayns perspektiv:
- Vill ni grilla ikväll? Frågade Liam när han kom in i vardagsrummet där jag, Louis, Niall och Harry satt.
- Visst, svarade Harry.
Jag, Louis och Niall instämde och Liam och Niall gick iväg för att handla.
- Nån som vill köra xbox? Frågade Louis och log.
- Jag! Skrek Harry.
- Men tyst Harry, hela byn hör ju! Sa jag och skrattade.
- Ops, sa Harry och skrattade.
- Förlåt byn! Skrek Harry sen.
Jag och Louis bröt ut i skratt.
Sen började Louis och Harry spela xbox.
Jag kollade på en stund och sen reste jag mig och gick in på mitt rum.
Jag kollade ut genom fönstret.
Jag såg Samanthas hus.
Det var släckt och ingen verkade vara hemma.
Jag kollade förbi Samanthas hus och då såg jag Samanthas grannhus och ett öppet vackert landskap.
Jag såg några hus lite längre bort.
Det är vackert, tänkte jag för mig själv.
Det här stället var verkligen ett sånt här ställe som jag skulle sakna mycket.
Men jag får i alla fall komma hit på somrarna och när vi är lediga.
Och vem vet?
Vi kanske flyttar in här snart igen?
Och då kanske vi stannar här.
Ikväll så skulle jag och Samantha in till stan.
Runt åtta skulle jag och Samantha in till stan.
Då skulle hon tatuera över ärren och jag skulle också tatuera mig.
Klockan tickade sakta.
Runt halv åtta kom Paul för att hämta upp oss.
Man kan inte ens åka in till stan en kväll utan säkerhetsvakter, tänkte jag när jag öppnade bildörren och hoppade in.



Tack för kommentarerna och förlåt för ett kort kapitel!
Igårkväll var jag på bio och såg hungerspelen med några kompisar så det var därför jag inte uppdaterade så bra på kvällen.
OMG vad bra den filmen är asså!
Beroende...
Men hur som helst så kanske uppdateringen inte blir så bra idag heller eftersom jag ska vara bort på dagen och på kvällen så har jag och några kompisar tjejkväll eftersom jag och en av mina kompisar har fyllt år :D


Kommentarer
Postat av: sanna :D

grattis i efterskott maja! :D

2012-04-14 @ 13:15:19
URL: http://lifeofonedirection.devote.se
Postat av: Malin

Bra meeer ! :)

2012-04-14 @ 13:39:44
Postat av: jessica

Grattis i efterskott och sjukt bra kapitel som vanligt !! :)

2012-04-14 @ 19:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback