The sky isn't the limit, kapitel 45


Caféet var ganska mysigt och låg mitt i stan.
Samantha och Coryn hade beställt varsin kaffe och jag hade beställt is te.
Vi satt på caféet ganska länge och pratade.
Efter ett tag så var Samantha tvungen att gå till busshållsplatsen för att inte missa bussen hem så jag och Coryn sa hejdå till henne och gick en runda på stan för att köpa födelsedagspresenter till henne.


Samantha’s perspektiv:
Bussen svängde runt hörnet och jag kunde se busshållsplatsen.
Men jag såg någon mer.
Jag såg Zayn stå där.
Hela jag fylldes med lycka och glädje.
Jag kom att tänka på den dagen då jag hade slutat nian.
Då hade jag kommit av bussen fylld av glädje och på busshållsplatsen hade Zayn stått och väntat på mig.
Jag kom ihåg allt.
Och nu stod han här och väntade på mig igen.
Bussen stannade och jag tog min väska och sprang av bussen.
- Hej! Ropade jag och såg Zayn le.
- Hej hjärtat, hann han säga innan jag slängde mig i hans famn.
- Har du haft en bra födelsedag? Frågade han.
- Jajamän, svarade jag.
Jag berättade om min dag när jag och Zayn gick hemåt.
Istället för att gå hem så gick jag till Zayn och killarnas hus eftersom Zayn hade sagt att dom ville visa mig någon.
När vi kom innanför dörren så hängde jag upp min jacka och min väska och tog av mig mina skor.
Sen kände jag Zayns varma händer över mina ögon.
- Varför får jag inte se nått? Frågade jag och skrattade.
- Därför, sa Zayn hemlighetsfullt och skrattade.
Vi gick in i huset och sen så tog Zayn bort hans händer så att jag kunde se.
Jag såg Liam, Niall, Harry och Louis och snart såg jag Zayn stå bredvid dom.
Happy birthday to you
Happy birthday to you
Happy birthday dear Samantha
Happy birthday to you
När killarna hade sjungit klar så stod jag bara där och log.
Sen gick jag fram och kramade om dem.
- Gruppkram! Skrek Louis och vi andra skrattade.
- Vi har en till överraskning, sa Zayn och gick fram till kylskåpet.
Sen tog han fram en tårta och ställde den på bordet.
- Men åh vad gulliga ni är! Utbrast jag glatt.
Det var en chockladtårta och på tårtan så hade dem skrivit ”Sammy 18 år” med vit glasyr.
Jag kramade killarna en och en och sen satte vi oss för att äta tårtan.
Den smakade jättegott.

Zayns perspektiv:
Senare på kvällen så hade Samantha gått hem.
Jag satt i mitt rum och genom mitt fönster kunde jag se Samantha, Kate och Tom stå ute på deras gård och grilla.
Jag vart ganska glad över att se dem komma ganska bra överense.
- Zayn det är middag! Hörde jag Niall ropa.
- Okey! Ropade jag tillbaka och gick in i köket.

Samantha’s perspektiv:
Kvällen hade varit lyckad.
Jag, pappa och Kate hade grillat och ätit ute i det fina vädret och sen hade jag fått lite fler presenter.
Jag fick ett par skor, en klänning, en skinnjacka och lite duschsaker först och sen kom den stora överraskningen.
En ny dator!
Jag hade tackat Kate och pappa flera gånger.
Datorn var verkligen jättebra.
Lite senare så hade vi ätit äppelpaj som Kate hade lagat.
När jag gick och la mig den här kvällen så kände jag mig glad.
Jag kände mig lyckligt.
Jag hade vänner, familj och pojkvän som verkligen brydde sig.
Det var den bästa känslan jag känt på länge.
Jag kände mig älskad.



Tack för alla kommentarer!
Jag har fått många frågor senaste tiden så jag tänkte passa på att svara nu.
Frågorna lyder ungefär så här: Kommer du skriva en till novell när denna är slut?
Svaret är ja!
Jag kommer fortsätta skriva när denna novell är slut så ni behöver inte oroa er haha;)
Och sen en sak till.
Jag skulle egentligen ha uppdaterat igår men jag var ute i typ 2 och en halv timme och när jag kom hem så kunde jag inte uppdatera eftersom jag hade råkat förfrysa mina tår så jag var tvungen att fixa det.
Mina tår var vita sen blå och sen lila och det gjorde ont...
Så då kände jag mig lite klantig:/
Men idag så kanske uppdateringen inte heller blir så superbra men jag ska göra mitt bästa! :)


Kommentarer
Postat av: Matilda. c:

Åh. stackars dej. :c Jättebra kapitel somvanligt. :D

2012-04-13 @ 13:24:44
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Malin

Jättebra ! :)

2012-04-13 @ 13:42:21
Postat av: grace

skriv mer! vi syns ikväll! jag ringer dig sen <3

2012-04-13 @ 14:03:38
Postat av: sandra

tre nya kapitel som är helt awesome!! :D

2012-04-13 @ 14:58:24
Postat av: Vanessa

omg mer

2012-04-13 @ 16:17:50
Postat av: anonym

tack för svaret! sjukt glad blev jag nuu haha :D

2012-04-13 @ 18:22:50
Postat av: jessica

Ditt svar gjorde mig sviiin glaad <3 ! men btw svin bra kapitel

2012-04-13 @ 18:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback