The sky isn't the limit, kapitel 42


- Vart ska du, kom tillbaka! Sa jag och skrattade när Samantha hade rest sig.
Jag tog tag i hennes armar och drog ner henne på soffan igen.
Hon skrattade åt mig.
- Jag ska bara dricka lite vatten, sa hon och reste sig upp igen.
- Kyss mig först annars får du inte gå, sa jag och log.
Hon skrattade och sen pussade hon mig snabbt på munnen.
- Jag menade kyss mig på riktigt ingen puss, sa jag och kollade på henne.
Hon log och sen lutade hon sig fram och kysste mig.


Samantha’s perspektiv:
Jag gick in I köket och öppnade ett skåp.
Sen tog jag ut ett glas och fyllde det med vatten.
Medans jag drack så fick jag världens bästa ide.
Jag drack snabbt upp allt vatten och ställde glaset i diskmaskinen innan jag gick in i vardagsrummet.
- Zayn jag har världens bästa ide om vad vi kan göra när jag fyller år! Sa jag och satte mig i soffan.
- Vad? Frågade Zayn och la armen om mig.
- Vi kan tälta! Sa jag.
- Du vet vi kan grilla och sånt och så bjuder vi killarna, Danielle, Eleanor, Coryn och Sanna, sa jag.
- Låter kul, sa Zayn och log.
- Det brukade jag och Julie alltid göra på våra födelsedagar, sa jag.
Julie.
Jag saknade henne.
- Okey, sa Zayn och log.
Sen kollade han på mig.
- Är du okey? Frågade han med en orolig ton i rösten.
- Ja, sa jag.
Jag bestämde mig för att inte tänka på Julie.
Det här var min födelsedag.
Det här var mitt liv.
Nu skulle jag inte kolla tillbaka på dåliga saker, nu ska jag bara leva mitt liv.
- Vart vill du tälta då? Hörde jag Zayn fråga.
Jag vaknade upp ur mina tankar.
- På ängen, sa jag och log.
- Är du säker? Det är ju ditt ställe, sa Zayn.
- Jag är säker, dom är ju alla min vänner, sa jag.
- Okey, sa Zayn och log mot mig.
Jag kände på mig att allt skulle bli bra.
Nu längtade jag lite till min födelsedag.
Allt skulle bli så kul.

En vecka senare

- Kate! Ropade jag och kollade in i köket.
Där stod hon och lagade middag.
- Ja Samantha? Frågade hon.
Jag och Kate hade börjat komma lite bättre överense men vi bråkade fortfarande ofta.
- På min födelsedag så tänkte jag tälta med några vänner, är det okey? Frågade jag och satte mig vi köksbordet.
Kate stod tyst en stund.
- Ja jag antar väl att det är okey, sa hon efter ett tag.
- Får du för pappa? Frågade hon.
- Ja, han sa att om det är okey för dig så är det okey för han, svarade jag.
- Okey, sa Kate och fortsatte laga mat.
- Ska jag duka? Frågade jag.
- Det skulle vara bra, sa Kate.
Jag reste mig ifrån köksstolen och gick fram till en köksskåp och plockade ut talrikar.
Jag kunde se på Kate att hon var ganska glad.
- Så vad önskar du dig i födelsedagspresent då? Frågade hon plötsligt.
- Inget speciellt, svarade jag lite förvånat.
Jag hade aldrig fått nått stort eller fint i födelsedagspresent av Kate eller pappa så jag vart lite förvånad av att hon brydde sig tillräckligt mycket för att fråga vad jag önskade mig i år.
- Men kom igen nått måste du väll ändå önska dig? frågade Kate och log.
- Ehm… sa jag och funderade lite.
- Ni får väll överaska mig, sa jag och log.
- Okey det låter bra det, sa Kate.
Jag fortsatte duka och lite senare så åt jag, Kate och pappa middag tillsammans.
Senare på kvällen så satt jag i mitt rum och gick igenom lite olika arbeten ifrån skolan när min mobil ringde.
Jag såg Zayns namn på skärmen.
- Hej, svarade jag.
- Hej gumman, sa Zayn.
Han lät bekymrad men glad.
- Det är en sak jag måste berätta och en sak jag måste fråga, sa Zayn med en annorlunda ton i rösten.



Tack så jättemycket för era fina kommentarer, dom gör min dag! :)
Älskar er läsare! :)
Vill passa på att tacka för de 105 unika besökarna igår och de 513 sidvisningarna! :)
Nu är det lite mer spännande igen, undra vad Zayn kommer säga?;)


Kommentarer
Postat av: grace

skriv mer! jag måste få veta vad han säger!<3

2012-04-12 @ 12:19:22
Postat av: Hanniz :D

Super duper bra!! Vad säger han??

Så spännande!!=D <3

2012-04-12 @ 12:43:41
Postat av: Matilda. c:

wooow! vad ska han säga..? ;)

2012-04-12 @ 13:48:09
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: sandra

OMG! Så bra!! och spännande!! :))

2012-04-12 @ 14:07:39
Postat av: Anonym

Mer mer mer mer!

2012-04-12 @ 14:16:44
Postat av: Maja

mer!!! så sjuuuuukt bra noveller du skriver, alltid lika spännande!!

2012-04-12 @ 14:32:48
URL: http://thepictureoflife.devote.se
Postat av: jessica

DIN NOVELL ÄR B-Ä-S-T !! :)

2012-04-12 @ 18:44:14
Postat av: Malin

Jättebra ! :)

2012-04-13 @ 02:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback