The sky isn't the limit, kapitel 31


- Det ska bli kul att träffa dig och lära känna dig Samantha, sa Danielle.
- Desamma Danielle, sa jag och log.
- Då ses vi snart, sa hon.
- Jajamän, svarade jag.
Vi sa hejdå och la på.
Jag satte mig försiktigt upp, la mobilen på nattduksbordet, rättade till kudden och la mig ner.
Det tog inte lång tid innan jag somnat.


Samantha’s perspektiv:
Tiden gick fort.
Sommarens varma solsken byttes ut mot höstens håra vindar och inte långt efter det så började snön falla.
Det var den 10:nde november.
En lördag.
En ensam lördag.
Louis, Harry, Liam och Niall bodde fortfarande i huset men jag var mindre och mindre med dem.
Dom fick mer och mer att göra för varje dag.
Dom hade intervjuer, konserter, signeringar och olika gästspelningar i tv program.
Allt utan Zayn.
Han låg fortfarande i Koma.
Det hade han gjort i snart ett halvår.
Inget förendrades.
Jag började komma över honom mer och mer.
Jag tänkte inte på honom lika ofta.
Men jag kunde aldrig glömma honom.
Aldrig.
Jag hade även börjat umgås lite mer med Nick.
Han är schysst.
Tack vare honom så hade jag mått bättre på senaste tiden.
Pling!
Mina tankar avbröts av att min mobil plingade till.
Ett sms.
Jag tog upp mobilen och såg Nicks namn på skärmen.
”Hej Sammy, vill du träffas och hitta på nått?:) x”
Jag svarade på smset och vi bestämde att Nick skulle komma till mig.
Pappa och Kate var ändå bortbjudna till en kompis i London som vanligt så dom var inte hemma för ens imorgon.
Jag fixade mig och kollade på tv ett tag innan jag hörde hur det plingade på dörren.
Jag reste mig ifrån soffan och gick till dörren och öppnade den.
- Hej, sa Nick och log mot mig.
- Hej, sa jag och gav honom en snabb kram.
Nick klev in i och stängde dörren efter sig.
- Så vad vill du göra? Frågade jag.
- Vi kan ju kolla film om du vill? Frågade han.
- Visst, sa jag och sen gick vi in i vardagsrummet.
Jag och Nick satt och kollade på lite olika filmer.
Efter ett tag så märkte jag hur Nick kollade på mig istället för på filmen.
Jag kollade på honom med en undrande blick.
Vi fick ögonkontakt.
Jag kollade in i hans ögon och han kollade in i mina.
Så satt vi en stund innan jag kände hans läppar emot mina.



Tanks(som Niall säger hehe) för alla kommentarer!
Och kort kapitel I know... förlåt för det men nu bygger jag upp spänningen igen;)
Hur tror ni Samantha kommer reagera? :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

2012-04-08 @ 22:41:44
Postat av: grace

Kommer det ett till kapitel ikväll?!?! haha det är ju så spännande!:D<3

2012-04-08 @ 22:42:27
Postat av: Vanessa

mer

2012-04-08 @ 22:52:00
Postat av: Anonym

Mer!

2012-04-08 @ 22:56:36
Postat av: Malin

MEEER !!!

2012-04-08 @ 22:58:39
Postat av: Emma

MEEEEEEEEEEER!

jag vill att zayn ska vakna till liv typ NU.

2012-04-08 @ 23:31:46
Postat av: Anonym

Oooh!! Skitspännande!! Längtar som vanligt till nästa kapitel! :D

2012-04-09 @ 09:17:41
Postat av: Anonym

Oh, mer!

2012-04-09 @ 10:01:02
Postat av: Emma

Jättebra! :) meeeer! ;)

2012-04-09 @ 10:28:33
Postat av: jessica

LOVE ITT !!

2012-04-09 @ 16:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback