Freedom comes when you learn to let go, kapitel 17


- I would love a future like the one you want and I want to be there until I’m old cause I want a happy long life, sa jag.
Han nickade och kollade på mig.
Hans glittrande glada ögon var plötsligt inte lika glada längre.
De såg på mig med en orolig blick.
- You are worried, sa han.
- No, sa jag och skakade på huvudet.
- Yes you are, I can see it, what’s wrong?
Jag suckade tyst innan jag kollade på honom och mötte hans blåa ögon.
- I’m worried the time will fly by to fast.


Marys perspektiv:
- No, I’m home in like three weeks? Sa jag mer som en fråga till min kompis på andra sidan telefonlinjen.
- I’m bored to hell here without you! Sa hon medans jag skrattade.
- Mary!?
Niall?
- Ehm, Emma I go…
- Mary!?
Vad vill han? Varför är han i mitt hus?
Duh Mary han är din bästa vän.
Eller ja inte länge till kanske…
- May who’s that? Frågade Emma nyfiket.
May, hon är den ända som kallar mig det.
Jag fattar inte varför hon inte bara kan säga Mary istället?
- Probably Marvel or Michel, gotta go bye! Sa jag snabbt innan jag la på.
Jag vill inte ha några frågor som jag inte kan svara.
- Sunshine? Frågade Niall medans han öppnade dörren till mitt sovrum.
- Mhm? Frågade jag och tog ner fötterna ifrån skrivbordet och snurrade runt på min skrivbordsstol så att jag såg honom.
Han log emot mig innan han gick in och satte sig på min säng.
Jag snurrade sakta på stolen emot sängen och kollade på honom.
- You remember how you said yes to a date with me? Frågade han med blicken fäst på golvet.
Ett leende smög sig upp på mina läppar medans fjärilarna i min mage började hoppa runt.
Om dom nu kan hoppa?
Dom var ganska överexalterade i alla fall.
- Yeah, sa jag tyst.
- I’m taking you out tonight, sa han nöjt och reste sig ifrån sängen.
Jag kollade på honom som om han var dum i huvudet.
- Where? Frågade jag väl medveten om att det inte finns någonstans ”dejtaktigt” att gå till här ute på landet.
- I’ve got it all figured out, take on something like jeans and a hoodie, nothing formal, sa han och log.
- And be ready outside your house at seven, la han sedan till.
Jag nickade och han gick ut ifrån rummet.
Jag andades ut.
Inget uppklätt bara nått vardagligt, det känns skönt.
Det betyder att han inte tänker ta mig till någon överdyr restaurang.
Leendet på mina läppar växte och jag kände mig lyckligast i världen.
Med mobilen inkopplad i radion och ”Up all night” på högsta volym hoppade jag runt och dansade i rummet.

It feels like we've been livin' in fast forward
Another moment passing by
The party's ending but it's now or never
Nobody's going home tonight

Katy Perry’s on replay
She's on replay
DJ got the floor to shake, the floor to shake
People going all the way
Yeah, all the way
I'm still wide awake

 Jag sjöng med medans jag hoppade runt och dansade­.

I wanna stay up all night
And jump around until we see the sun
I wanna stay up all night
And find a girl and tell her she's the one
Hold on to the feeling
And don't let it go
'Cause we got the floor now
Get out of control
I wanna stay up all night
And do it all with you
Up, up, up all night
Like this, all night, hey
Up all night
Like this, all night, hey
Up all night

Lyckan bubblade nästan över.
Och leendet på mina läppar vart stort.

Don't even care about the table breaking
We only wanna have a laugh
I'm only thinking 'bout this girl I'm seeing
I hope she’ll wanna kiss me back

Katy Perry’s on replay
She's on replay
DJ got the floor to shake, the floor to shake
People going all the way
Yeah, all the way
I'm still wide awake

I wanna stay up all night
And jump around until we see the sun
I wanna stay up all night
And find a girl and tell her she's the one
Hold on to the feeling
And don't let it go
'Cause we got the floor now
Get out of control
I wanna stay up all night
And do it all with you
Up, up, up all night
Like this, all night, hey
Up all night
Like this, all night, hey
Up all night

 För en gångs skull var oron utbytt med lycka.
Nästan i alla fall.
Oron finns där det är bara det att lyckan är större just nu.

Katy Perry’s on replay
She's on replay
DJ got the floor to shake, the floor to shake
Up all night, up all night

I wanna stay up all night
And jump around until we see the sun
I wanna stay up all night
And find a girl and tell her she's the one (she's the one)
Hold on to the feeling
And don't let it go
'Cause we got the floor now
Get out of control
I wanna stay up all night
And do it all with you (do it all with you)
Up, up, up all night
Like this, all night, hey
Up all night
Like this, all night, hey
Up all night

Låten slutade och jag slutade hoppa runt.
Min andning blev ansträngd, jag har ju ganska bra condition ju?
Andetagen vart hackiga och jobbiga att ta.
All lycka var nu utbytt med skräck.
Jag föll ner på golvet och använde min sista luft för att skrika.
- DAD HELP!


Whoopsie, aja kommentera på nu!;)


Kommentarer
Postat av: Vanessa

AAAAAAAAH MEEEEEER.

2012-09-05 @ 16:46:10
Postat av: Johanna

Omg!!

2012-09-05 @ 21:57:05
Postat av: Emma

Dwaaaaah!! Såå spännande! Längtar till nästa del, vill veta vad som händer! ;) Jättbra! <3

2012-09-06 @ 18:37:34
Postat av: Vendela

Jättebra & spännande, - som alltid! :) xx

2012-09-08 @ 15:59:13
URL: http://directionery.blogg.se
Postat av: Elin

Jättebra! Men när ska du skriva nästa kapitel? Det är sååå spännande :)

2012-09-10 @ 07:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback