The sky isn't the limit, kapitel 9


- Jag glömde nästan, kan jag få ditt nummer? Frågade han med ett leende.
- Visst, svarade jag med ett leende och sen gav han mig hans mobil.
Jag gav min mobil till honom och sen knappade jag in mitt nummer.
Zayn gjorde samma sak.
- Tack, sa han sedan.
- Tack själv, sa jag och sen sa vi hejdå igen.
När han hade gått in igenom hans dörr så vände jag mig om och gick mot min dörr.
Lyckligt öppnade jag dörren.
Den lyckan varade inte länge till.


Zayns perspektiv:
Jag låste upp dörren och gick in i mitt och killarnas hus.
- Jag är hemma! Ropade jag.
- Okey! Hörde jag Louis ropa tillbaka.
Jag tog av mig mina skor och sen gick jag upp till mitt rum.
Mina jeans och min tröja hamnade i tvätten eftersom de luktade häst.
Jag drog fram ett par mjukisbyxor och en Jack Wills T-shirt ur resväskan och sen gick jag för att duscha.

Samantha’s perspektiv:
Jag öppnade dörren och klev in.
Sen stängde jag dörren efter mig.
Jag skulle precis hänga upp min jacka när jag såg Kate komma emot mig.
- Vart har du varit? Frågade hon argt.
- Hos mormor som vanligt, svarade jag och hängde upp jackan.
- Fattar du hur oroliga jag och Tom har varit? Sa Kate ännu argare.
Kate och Tom.
Det funkade ganska bra.
Kate och Tom passar bättre än mamma och pappa.
- Om ni skulle varit oroliga på riktigt så skulle ni ha ringt, men det gjorde ni inte, sa jag så lugnt jag kunde.
Sen tog jag av mig mina skor.
Kate vart tyst en stund.
Ägd, tänkte jag nöjt för mig själv.
- Vi kan väl vara oroliga även fast vi inte ringer! Sa Kate irriterat.
- Nä faktiskt inte! Sa jag bestämt.
Jag tog upp mobilen och hörlurarna ur fickan och började gå upp på mitt rum.
- Men du fattar väl att du inte bara kan sticka iväg så där! Skrek Kate efter mig.
Jag vände mig om och kollade argt på henne.
- Det kan jag visst eftersom ni inte bryr er! Skrek jag tillbaka.
- Vi bryr oss visst! Skrek Kate.
- Nä för då skulle ni ringt och letat efter mig! Skrek jag tillbaka.
Med dom orden så vände jag mig om och gick med bestämda steg upp för trappan.
- Vart ska du? Hörde jag Kate fråga.
- Till mitt rum, sa jag.
Dum fråga.
Vart trodde hon att jag skulle?
- Där kan du stanna resten av kvällen! Skrek Kate.
- Gärna! Skrek jag tillbaka.
Mitt rum är det ända stället i huset jag kan få vara för mig själv en stund.
Förutom mitt badrum.
Om man gick ut från mitt rum och gick in i rummet mitt emot så kom man in i ett badrum.
Det badrummet är mitt.
Mitt alldeles egna badrum.
Kate trodde att jag skulle till mitt rum men dit tänkte jag inte gå.
Inte än i alla fall.
Jag fortsatte förbi rummet och in på toaletten.
Jag öppnade jag mitt badrumsskåp och tog fram ett rakblad.
Sen tog jag av mig alla armband som jag hade på mig.
Jag hatar dig Kate, tänkte jag när jag pressade rakbladet mot min handled.

Zayns perspektiv:
Jag och killarna hade ätit middag och nu satt vi och kollade på någon konstig actionfilm som Louis ville se.
Det var mest Liam och Louis som kollade.
Jag, Harry och Niall satt och flamsa.
När filmen var slut så började Liam och Louis också flamsa.
Sen ringde Liams mobil.
- Oooh det är Danielle! Skrek Louis och skrattade.
- Käften! Sa Liam och skrattade.
Liam log stort och tog upp mobilen.
Sen reste sig Liam från soffan och svarade i mobilen.
- Hej Danielle, sa han med ett stort leende på läpparna.
Då började alla skratta.
- Kolla på hans leende, jag visste att det var Danielle! Sa Louis.
Liam skrattade lite innan han gick in i köket för prata med Danielle.
Liam pratade med Danielle ganska länge.
Det lät som om dom pratade lite om jobb och massa jag saknar dig.
Danielle skulle tydligen iväg och dansa i en musikvideo så hon och Liam kunde inte träffas på ett tag.
Och jag och killarna skulle ju in till London och till USA.
Kvällen rullade på och jag gick och la mig runt 22.
Jag var ganska trött så jag somnade ganska fort.

Samantha’s perspektiv:
Jag vaknade nästa morgon av att magen kurrade.
Igår kväll så hade jag suttit uppe på mitt rum.
Jag hade inte ätit något sen lunchen igår.
Försiktigt klev jag upp ur sängen och gick fram till min garderob.
Jag stod och kollade i garderoben en stund innan jag gick fram till mitt fönster och drog undan gardinerna.
Solens strålar träffade mitt ansikte.
Jag kunde se några lite mörkare moln längst bort på himlen men annars var det mycket fint väder.
Jag gick fram till min garderoben igen och plockade ut lite kläder.
Ett par gamla ljusa jeans och ett vitt pösigt linne.
Jag stoppade det vita linnet under dem tighta och slitna jeansen.
Sen drog jag på mig ett par sockar.
Innan jag gick ner för att äta på gick jag även in i badrummet för att borsta håret.
Jag orkade inte sminka mig.
Innan jag gick ner så kollade jag på min handled.
Såret från igår var kvar med det blödde inte länge.
Och det var täckt av armband.
Jag tog ett djupt andertag innan jag gick ner.
Klockan visade 10.46 när jag försiktigt gick ner för trappan.
Det var ovanligt tyst hemma.
Jag kollade mig runt och såg ingen.
Sen gick jag fram till dörren och öppnade den och kollade ut.
Pappas bil var borta.
Ingen är hemma.
- Jag måste säga till när jag ska någonstans men dom kan bara sticka, muttrade jag för mig själv medans jag gick in i köket.
Jag öppnade kylskåpet och alla andra skåp.
Tomt.
Jag kände min mage kurra.
Först tänkte jag gå till mormor men sen kom jag på att hon inte är hemma eftersom hon skulle sova över hos hennes kompis.
Dom skulle på någon slags träff inne i London.
Jag får väl gå och köpa frukost då, tänkte jag.
Jag gick upp till mitt rum och hämtade min mobil och mina hörlurar.
Sen letade jag igenom mitt rum efter pengar.
Det är inte lönt att leta i Kate och pappas rum efter pengar för om jag tar av dom så kommer dom bara bli jättesura.
Tillslut lyckades jag hitta en femtiolapp.
Jag tog den, min mobil och mina hörlurar och gick ner.
Sen la jag pengarna, mobilen och hörlurarna i jackfickan.
Jag tog på mig jeansjackan och mina slitna tygskor innan jag gick ut genom dörren.
Jag stängde dörren och låste efter mig.
Sen började jag gå.


Tack för alla kommentarer!


Kommentarer
Postat av: Linn

haha garvar fortfarande åt att mormorn ska sova över hos en kompis :''')))♥

2012-03-21 @ 19:13:15
Postat av: Moa

Så bra !!

min nya favorit fanfic! :D

2012-03-21 @ 19:28:26
URL: http://chocolateking.devote.se/
Postat av: jessica

AWESOMEEE :)) <3

2012-03-21 @ 19:49:40
URL: http://jjessicas.blogg.se/
Postat av: Vanessa

mer ! :D

2012-03-21 @ 19:53:53
Postat av: Malin

Jättebra ! :)

2012-03-21 @ 20:51:35
Postat av: Anonym

bra! mer :)

2012-03-21 @ 20:52:23
Postat av: Emma

Grymt! :)

2012-03-21 @ 21:13:28
Postat av: ida

Mer!!! Superbra!!

2012-03-21 @ 21:15:37
URL: http://awesomeida.blogg.se/
Postat av: sandra

skitbra!! :D

känner fur jag själv blir mer och mer irriterad på kate.. xd

2012-03-22 @ 20:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback