I wanna be your hero, kapitel 50


Tjejerna mumlade god natt till mig och sen somnade dom.
Jag hörde killarnas dörrar öppnas och stängas.
Darcy låg och sov i hennes säng som stod här inne på mitt rum.
Jag bara låg och kollade upp i taket.
Tänk att jag ska gifta mig imorgon.
Jag kan knappt fatta det.
Jag låg och tänkte i minst 20 minuter innan jag äntligen somnade.


Isabellas perspektiv:
Jag stod framför spegeln.
Klänningen satt perfekt.
Esmeralda satt och höll i Darcy.
Hannah och Madison fixade sitt hår.
Idag gäller det.
Idag skulle jag säga ja till föralltid.
Jag tog ett djupt andertag.
Sen hörde jag dörren öppnas.
Danielle och Eleanor stod i dörren.
- Wow, du är jättefin! Utbrast Eleanor.
- Tack, sa jag och log.
- Vi ska åka nu, sa Danielle och log mot mig.
- Okey, svarade jag.
Jag kastade en sista blick i spegeln, allt såg bra ut.
Det här var sista gången jag skulle vara i mitt rum som ogift.
När jag kom tillbaka hit så skulle jag ha yttligare en ring på fingret.
Jag skulle vara gift.
Med ett leende följde jag med tjejerna ner.

Liams perspektiv:
Danielle, Isabella, Eleanor, Esmeralda, Hannah och Madison kom ner för trappan.
- Du är jättefin syrran, sa jag med ett leende.
- Tack, svarade hon och log större.
Jag tog Danielles hand och sen gick vi ut ur huset.
Sanna och Linnea var också här.
Dom gick hand i hand med Niall och Zayn.
Louis och Eleanor gick han i hand och det gjorde Bella och Harry också.
Hannah och Madison gick bredvid varandra och Esmeralda höll i Darcy.
Darcy är jättesöt i hennes lilla klänning.
Vi hade hyrt en limousin som skulle ta oss till den stora vackra kyrkan.
Med stora leenden klev vi alla in i limousinen.

Harrys perspektiv:
Limousinen hade tagit oss till kyrkan.
Alla förutom jag, Isabella, Niall, Esmeralda, Hannah och Madison hade gått och satt sig på kyrkbänkarna.
Bella såg verkligen nervös ut.
Jag nickade mot Niall.
Han tog fram hans gitarr.
Det var nu min ide kom fram.
Madison, Esmeralda och Hannah satt ner.
Jag gick fram till Bella och tog hennes händer.
Sen började Niall spela på hans gitarr.
Jag började sjunga versen till Enrique Iglesias låt Hero.

Let me be your hero
Would you dance
If I asked you to dance?
Would you run
And never look back?
Would you cry
If you saw me crying?
And would you save my soul, tonight?

Would you tremble
If I touched your lips?
Would you laugh?
Oh please tell me this.
Now would you die
For the one you loved?
Hold me in your arms, tonight.


Isabella såg på mig med hennes vackra bruna ögon.
Jag såg en ensam tår rinna ner för hennes kind.
Försiktigt torkade jag bort den med min tumme och fortsatte sjunga.


I can be your hero, baby
I can kiss away the pain
I would stand by you forever
You can take my breath away


Would you swear
That you'll always be mine?
Or would you lie?
Would you run and hide?
Am I in too deep?
Have I lost my mind?
I don't care
You're here tonight


I can be your hero, baby.
I can kiss away the pain
I would stand by you forever
You can take my breath away

Bella log mot mig.
Hon log de där leende som fick mig att bli kär i henne på nytt.
Om och om igen.
Jag höll hennes händer lite hårdare och sen sjöng jag sista delen av låten.


Oh, I just want to hold you
I just want to hold you
Am I in too deep?
Have I lost my mind?
I don't care
You're here tonight


I can be your hero, baby
I can kiss away the pain
I will stand by your forever
You can take my breath away


I can be your hero
I can kiss away the pain
And I will stand by you forever
You can take my breath away
You can take my breath away
I can be your hero

När jag sjungit klart så kramade Bella om mig.
- Jag älskar dig, viskade hon i mitt öra.
- Jag älskar dig också Isabella, viskade jag tillbaka.
Jag kramade om henne länge innan det var dags för bröllopet att börja.
Jag och Niall gick.
Jag hälsade på hennes pappa på väg ut.
Niall gick och satte sig bredvid Sanna.
Han tog hennes hand.
Jag ställde mig längst fram på altaret bredvid Louis.
Louis är min bestman.
Han log mot mig och jag log tillbaka.
Sen började musiken.
Ut kom Isabella med hennes pappa.
Jag sprack upp i ett ännu större leende.
Det var nu föralltid skulle börja.

Isabellas perspektiv:
Efter pappa hade lätt mig till altaret så satte han sig ner bredvid mamma.
Hannah, Esmeralda och Madison kom efter mig.
När jag hade ställt mig på altaret bredvid Harry så ställde dom sig bredvid mig.
Jag såg mamma och pappa.
Jag såg mina systrar Ruth och Nicole.
Jag såg Liam och Danielle, Eleanor, Sanna och Niall, Zayn och Linnea.
Jag såg lilla Darcy som satt i Zayns knä.
Jag såg Harrys föräldrar Anne och Robin.
Jag såg Harrys syster Gemma.
Jag såg Grace och Cody.
Jag såg Harrys vänner, min och Harrys släkt och mina och Harrys mor och far föräldrar.
Jag såg mina bästa vänner Hannah, Esmeralda och Madison stå bredvid mig.
Jag såg prästen.
Jag så Louis stå bredvid Harry eftersom han är bestman.
Jag såg Harry le mot mig.
Jag såg min framtid.
- Harold Edward Milward Styles tar du Isabella Emely Annie Payne till din hustru? Frågade prästen.
- Ja , sa Harry med världens största leende.
- Isabella Emely Annie Payne tar du Harold Edward Milward Styles till din make? Frågade prästen mig.
- Ja, svarade jag och såg rakt in i Harrys emerald gröna ögon.
Ringbäraren gav oss ringarna.
Harry satte en ring på mitt finger och jag satte en ring på hans finger.
- Då förklarar jag er man och hustru, du får nu kyssa bruden, sa prästen.
Jag är Isabella Styles nu.
Förevigt, tänkte jag.
Sen kände jag Harrys läppar mot mina medans alla gästerna applåderade. 


SLUT!
Stort tack till alla läsare för att ni har läst min novell "I wanna be your hero" och stort tack för alla kommentarer och den höga statestiken.
Nu är denna novell slut men det är inte slutet för British Boy Band Stories.
Nu börjar min nästa novell "The sky isn't the limit".
Jag hoppas att ni har tyckt om min novell och att ni kommer tycka om min kommande novell!
Lämna gärna kommentarer om hur ni tycker novellen har varit!

Xoxo Maja :)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Världens bästa novell !! :D

2012-03-19 @ 14:32:39
Postat av: :)

Älskar den!! den har värkligen varit superbra! älskar att du har "i wanna be your hero" som en röd tråd genom hela!! det ska bli roigt att läsa nästa novel!! <3

2012-03-19 @ 15:52:18
Postat av: jessica

I wanna be your hero har varit helt AWESOME går inte att beskriva med ord hur bra den är och nästa novell kommer säkert bli helt amazaaayn =DDD <3

2012-03-19 @ 16:42:46
URL: http://jjessicas.blogg.se/
Postat av: Matilda. c:

Nu fattar jag varför den hette 'I Wanna Be Your Hero' ;)) Den är så bra! Och du är så bra! jag älskar dina Noveller och längtar till nästa! <3

2012-03-19 @ 17:18:05
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: sandra

omg!! så sjuuukt jävla bra!!

har verkligen fastnat i din fanfic sen första gången jag läste den och nu är det jättetråkigt att den är slut!! det är det tråkigaste med fanfics ;)

2012-03-19 @ 21:29:19
Postat av: Emma

Denna novellen var den bästa jag någonsin läst! <33 hoppas nästa blir lika bra!

2012-03-19 @ 21:58:39
Postat av: sanna:D

As bäääääääääääst! :D

2012-03-19 @ 23:36:25
URL: http://lifeofonedirection.devote.se
Postat av: Ina ;)

Om jag ska bara ärlig så .....

super duper bra !!! ;D Den novvellen är högst på min lista <3

2012-03-20 @ 15:50:33
URL: http://horseliiife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback