I wanna be your hero, kapitel 49


Jag började spela lite på en låt och plötsligt så kollade Harry på mig med ett leende.
- Niall kom, jag måste prata med dig, sa Harry och reste sig upp.
- Kommer strax, sa Harry till Bella och log.
Sen gick vi in i köket.
- Jag har en ide, sa Harry glatt till mig.


Harrys perspektiv:
(sommaren)

Tiden flög förbi.
Inspelningar, signeringar, intervjuer, husletande, bröllopsplanering, Darcys dop, Bellas födelsedag och gullande med Darcy.
Hon är ungefär 5 månader.
Hon går inte men hon har börjat krypa lite smått.
Hon pratar inte heller men hon har börjat mumla lite.
Hon är riktigt söt.
Darcy har Bellas vackra bruna ögon.
Och hon har mitt hår.
För att vara så pass ung som 5 månader så har hon ganska mycket hår.
Hon har skrattgropar också.
Hon är fantastiskt söt.
För ungefär 2 månader sedan så hade Darcy haft sitt dop.
Och Bella hade fyllt 18 år.
Det hade firats med en stor fest.
Jag och Bella hade även börjat leta hus.
Än så länge hade vi inte hittat något med jag är fullt övertygad att det kommer dyka upp ett fantastiskt hus snart.
Liam och Danielle har börjat fundera på att flytta ihop men vi får se hur det bli med det.
Jag hade tusen frågor som snurrade i huvudet.
Nu var det äntligen dags.
Mitt och Bellas bröllop är imorgon.
Allt var fixat.
Bella har en vacker bröllopsklänning och Darcy har också en klänning.
Jag har en kostym.
Maten är fixad.
Lokalen, gästerna, musiken.
Ja allt.
Om jag ska vara ärlig så kändes det som om tusen fjärilar flög runt i magen på mig.
Jag är nervös.
Jag ska gifta mig.
Jag kan egentligen inte fatta det.
Jag ska faktiskt gifta mig.
Imorgon.

Sannas perspektiv:
Imorgon är det Isabellas och Harrys bröllop.
Jag längtar.
Allt kommer bli underbart.
Ikväll ska killarna ut och bowla och sånt.
En killkväll så här sista kvällen innan Harry gifter sig.
Jag, Isabella, Linnea, Eleanor, Danielle, Hannah, Madison och Esmeralda ska ha tjejkväll hemma hos killarna och Isabella.
Hannah, Madison och Esmeralda är Isabellas kompisar.
Jag har aldrig träffat dem tidigare så det ska bli kul att träffa dem.
Dom är här för bröllopet och just nu bor dom hos Isabella och killarna.
Det ska dom göra några dagar framöver.
Jag packade ner en present som jag och Linnea hade fixat i en väska.
På bröllopet ska Harry och Bella få en bröllopspresent men jag och Linnea har fixat en present att ge innan också.
Jag kände mer och mer hur jag verkligen längatar tills imorgon.
Det kommer bli fantastiskt.

Linneas perspektiv:
Jag och Sanna ringde på dörren till killarnas och Isabellas hus.
Isabella öppnade dörren och hälsade på oss med kramar.
Eleanor var redan där.
Och Esmeralda, Madison och Hannah såklart.
Jag och Sanna hälsade på alla och sen ringde det på dörren igen.
Det var Danielle som kom.
Vi alla hälsade på henne och sen gick vi in i köket för att äta middag.

Esmeraldas perspektiv:
Jag, Hannah och Madison bodde just nu hos Isabella och killarna.
Jag kunde inte fatta att min kompis sen barnsben skulle gifta sig imorgon.
Med Harry Styles.
Jag kunde inte heller fatta att dom hade en dotter.
Allt hade gått så fort.
Jag, Hannah, Madison, Isabella, Danielle, Eleanor, Sanna och Linnea hade ätit upp våran middag för ett tag sedan.
- Dags för efterrätt? Fråga Bella och skrattade.
- Ja! Skrek vi andra i mun på varandra.
Jag har verkligen kul.
Tjejkvällen var lyckad än så länge.
Vi hjälpte Bella plocka fram glass, strössel, maränger och massa annat.

Hannahs perspektiv:
Kvällen rullade på med skratt och prat.
Glassen var uppäten och nu satt vi alla i soffan och skrattade åt en komedi.
En halvtimme senare började eftertexterna rulla.
- Så Bella är du nervös inför imorgon? Frågade Eleanor nyfiket.
- Ja, men jag vet att allt kommer bli bra, sa Bella och log.
Jag, Eleanor, Danielle, Sanna, Linnea, Madison, Hannah och Isabella började prata om allt möjligt.
Vi satt ganska länge och pratade.

Madisons perspektiv:
Jag längtar tills imorgon.
Jag, Hannah och Esmeralda ska vara tärnor.
När vi hade kommit hit hade vi fått sett våra klänningar.
Dom var verkligen fina.
Jag kunde inte vänta tills jag fick ta på mig min klänning.
- Så ska vi fixa ansiktsmasker? Frågade Bella.
Vi alla instämde och ungefär tio minuter senare så hoppade jag, Isabella, Hannah, Esmeralda, Danielle, Eleanor, Linnea och Sanna runt i huset som åtta gröna monster.
Våra ansiktsmasker är nämligen gröna.
Vi tog många roliga bilder och musik spelades från Bellas dator.
Några av bilderna hamnade på twitter.

Danielles perspektiv:
- Jag tror vi ska tvätta bort ansiktsmaskerna nu, sa jag med ett leende efter att vi hade haft på maskerna i ungefär 15 minuter.
- Det låter som en bra ide, sa Hannah och skrattade.
Jag och resten av tjejerna gick mot badrummet för att tvätta av oss ansiktsmaskerna.
Ungefär 20 minuter senare så hade alla tvättat av sig, vi hade fixat snacks och vi var redo för att kolla en till film.
- Vad vill ni se? Frågade Bella och höll fram tre olika filmer.
- Den! Ropade nästan alla i mun på varandra och pekade mot en kärleksfilm.
- Okey, svarade Bella med ett leende och satte igång filmen.

Eleanors perspektiv:
Filmen var slut, vi hade städat lite, Bella hade fått sina presenter som hon skulle få innan bröllopet, vi hade hälsat på Darcy och nu stod vi i hallen och knöt på oss våra skor.
Vi alla sa hejdå och kramades innan jag öppnade dörren.
Det var en ganska varm sommarkväll.
Jag och Danielle tog en taxi hem och Sanna och Linnea gick eftersom dom bara bodde runt hörnet.

Isabellas perspektiv:
Tjejerna hade varit här och vi hade haft jätteroligt tillsammans.
Jag, Hannah, Madison och Esmeralda städade upp det sista lilla.
Sen stängde vi av alla lampor och sånt nere och gick sen upp till mitt rum.
Jag hörde dörren öppnas.
- Vi är hemma! Ropade Liam ganska tyst.
- Okey! Ropade jag ganska tyst tillbaka.
Vi ville inte väcka Darcy.
Jag öppnade dörren till mitt rum och jag och tjejerna gick in.
Madison, Esmeralda och Hannah fixade sig och la sig på sina madrasser för att sova.
Jag fixade mig också, pussade Darcy på pannan, sa god natt till alla och gick och la mig i min säng.
Tjejerna mumlade god natt till mig och sen somnade dom.
Jag hörde killarnas dörrar öppnas och stängas.
Darcy låg och sov i hennes säng som stod här inne på mitt rum.
Jag bara låg och kollade upp i taket.
Tänk att jag ska gifta mig imorgon.
Jag kan knappt fatta det.
Jag låg och tänkte i minst 20 minuter innan jag äntligen somnade.



Tack för alla kommentarer!


Kommentarer
Postat av: jessica

AWESOME :)) ! Längtar till nästa kapitel :)) <3

2012-03-19 @ 14:05:34
URL: http://jjessicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback