I wanna be your hero, kapitel 47


Jag satt på min säng och kände hur jag inte kunde röra mig eftersom det gjorde ont.
Plötsligt kände jag en smärta som jag aldrig känt tidigare.
- Harry! Skrek jag med panik i rösten.


Harrys perspektiv:
Jag stod i köket och drack ett glas vatten.
Det var en lugn lördag eftermiddag.
Killarna satt och kollade tv.
Vi hade haft ledigt hela veckan och skulle ha ledigt i dom kommande två veckorna.
- Harry! Hörde jag plötsligt Bella skrika med panik i rösten.
Snabbt ställde jag ner glaset och sprang upp till Bellas rum.
Jag slet upp dörren och såg Bella sitta på sängen och gråta.
Jag gick in i rummet och satte mig bredvid henne.
Liam kom efter mig och de andra killarna kom inte långt efter honom.
- Bella? Frågade jag tyst.
- Ring sjukhuset, fick hon fram.
Jag kollade på Liam.
Han kollade på Bella med en oroligt blick.
- Ring sjukhuset, jag tror mitt vatten har gått! Sa Bella med panik i rösten.
- Men det är bara den 7:nde idag? Sa jag frågande.
Innan Bella hann svara så reste jag mig från sängen och sprang in i mitt rum för att hämta en väska.
Jag la snabbt ner lite av mina grejer och sen sprang jag in på Bellas rum och la ner lite av hennes grejer.
Jag hörde Liam prata i telefon, förmodligen med några ambulansvårdare eller någon från sjukhuset.

En vecka senare

Allt hade gått bra.
Visst både jag och Bella hade varit livrädda men allt hade gått bra.
Jag skulle aldrig glömma stunden jag höll Darcy för första gången.
Hon var så söt, så lik Bella.
Det var fantastiskt.
Den sjunde februari.
Darcy Amie Anne Styles.
Vi hade funderat på namnet ganska mycket.
Jag och Bella hade beslutat att döpa henne Amie och Anne i mellannamn. Amie efter Bellas mamma och Anne efter min mamma.
Och lilla Darcy fick mitt efternamn.
Det skulle Bella också få.
Till sommaren då hon fyllde 18 år då skulle vi gifta oss.
Livet var perfekt just nu.
En vecka gammal var lilla Darcy.
Jag vart glad över att bara tänka på henne.
Idag är det den 14:de februari.
Alla hjärtans dag.
Eleanor och Louis är ute och äter.
Samma sak med Linnea och Zayn, Sanna och Niall och Liam och Danielle.
Jag och Bella hade bestämt oss för att stanna hemma och kolla film.
Till middag hade jag lagat hjärtformade pannkakor och sen hade vi ätit cupcakes till efterrätt.
Sen hade vi kollat på olika filmer.
Darcy sov.
Det var nästan de ända hon gjorde just nu.
En vecka gammal.

Liams perspektiv:
Jag och Danielle satt på en fin restaurang och åt middag.
Vi pratade om allt möjligt.
- Så hur känns det att vara morbror nu då? Frågade Danielle med ett leende.
- Fantastiskt, sa jag och log.
- Kan tänka mig det, Darcy är verkligen söt, sa Danielle.
Eleanor, Danielle, Linnea och Sanna hade varit förbi och hälsat på Darcy.
Även mamma och pappa och mina systrar hade varit förbi.
Dom skulle till en kompis här i London så dom hälsade på oss och Darcy.
Samma sak med Harrys mamma och låtsaspappa och storasyster.
Det kändes annorlunda.
Ruth och Nicole är mostrar.
Gemma är faster.
Mamma och pappa är mormor och morfar.
Anne och Robin är farmor och farfar.
Niall, Louis och Zayn är gudfadrar.
Esmeralda, Madison och Esmeralda är gudmödrar.
Livet hade förändrats.
Det hade förändrats på ett bra sätt.

Danielles perspektiv:
Jag och Liam satt och pratade i minst en timme.
Vi fick våran efterrätt och vi började äta smått på den.
Det var ganska sent när vi gick ifrån resturangen.
Vi bestämde oss för att gå en promenad.
Hand i hand gick vi längst gatorna.
Vi kom till en stor och vacker park.
Den var upplyst och hade fontäner, blommor, träd, massa sittplatser och gångar man kunde gå och cykla på.
Det är en av Londons största parker.
- Du Danielle? Frågade Liam.
Vi stannade och jag vände mig emot honom.
- Ja? Frågade jag glatt.
Han tog min andra hand och log emot mig.
Sen gick han ner på ett knä.
- Va? Fick jag fram tyst.
Liam bara log.
Ett av de största leendena jag sätt.
- Danielle jag älskar hur du alltid får mig att må bra när jag är nere och jag älskar hur du lyser upp alla mina dagar bara genom att andas, sa han.
Jag var i chocktillstånd.
Jag fattade inte vad som höll på att hända.
- Jag älskar ditt leende och dina ögon, jag älskar helt enkelt hela dig och det kommer jag alltid göra, sa Liam.
Jag log emot honom och sen fortsatte han.
- Och jag vill spendera resten av mitt liv med dig, så därför undrar jag, sa Liam och blev sedan tyst.
Han släppte mina händer och tog ur en liten ask ur sin ficka.
Han öppnade den och jag en vacker guldring med några diamanter på.
Mitt hjärta bankade fortare och fortare.
- Danielle Peazer, vill du gifta dig med mig? Frågade Liam och log mot mig. 

 



Tack för alla kommentarer!
Ja nu börjar det ju hända lite grejer, vad tror/vill ni att Danielle svarar?;)
Darcy är alltså född nu.
Hon föddes den 7/2 :)


Kommentarer
Postat av: klara

Danielle ska svara ja! :)

2012-03-18 @ 12:38:35
Postat av: Sj

Gud vad bra, meeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!

Jag vill att Danielle ska svara ja.

2012-03-18 @ 12:55:00
Postat av: gf

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

2012-03-18 @ 12:59:15
Postat av: Hanniz :D

Hon ska svara ja ofc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3 :DD

2012-03-18 @ 14:25:26
Postat av: Anonym

Hon ska svara ja!

2012-03-18 @ 14:32:04
Postat av: sanna:D

klart hon svarar ja!!! :D

2012-03-18 @ 14:43:21
URL: http://lifeofonedirection.devote.se
Postat av: Malin

Tror Liam kommer fråga Dannielle i verkligheten :) jättebra !

2012-03-18 @ 15:33:50
Postat av: jessica :)

Klart ett JA !! :DD älskar din novell <3 :)

2012-03-18 @ 18:04:37
URL: http://jjessicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback