I wanna be your hero, kapitel 44



Efter kyssen så släppte Harry ner mig och log mot mig.
- Hejdå syskonen Payne, sa han med ett litet skratt innan han gick mot gaten igen.
Han tog upp hans resväska och fortsatte gå.
Sen var han borta.
Allt jag kunde se var människor som gick omkring.
Ingen Harry.


Sannas perspektiv:
Jag och Linnea har åkt tillbaka till Sverige för att hälsa på våran familj, vänner och släkt.
Imorgon är det julafton.
Vi har jullov från våran skola.
Jag saknar Niall.
Han är i Mullingar nu.
Och jag tror nog att Linnea saknar Zayn.
Även fast dom inte är tillsammans.
- Sanna! Hörde jag min lillasyster Allis ropa.
- Ja! Ropade jag frågande tillbaka.
- Mormor och morfar har kommit! Ropade hon.
- Okey! Ropade jag tillbaka.
Jag satt i min säng och smsade med Niall.
Jag reste mig och gick ut ur mitt rum och ner för trappan ut till hallen.
- Hej! Sa jag glatt och kramade om mormor och morfar.
- Hej Sanna, sa dom och kramade om mig.
Jag bor hemma nu.
Det hade känts konstigt i början eftersom jag bott med Linnea i ungefär ett halvår nu.
Språket hade också känts konstigt.
Jag hade vänt mig med engelska så jag hade nästan glömt bort svenska.
Och nu pratade jag svenska igen.
Mormor och morfar följde med mig, mamma, pappa, Marcus och Allis in i köket för att dricka glögg.
Jag tog min röda kopp och drack glöggen.
- Vill du ha någon pepparkaka Sanna? Frågade mamma och log mot mig.
- Nä tack, sa jag och ställde ner koppen på diskbänken.
- Tack för glöggen, sa jag med ett leende och började gå mot mitt rum.
Mitt i trappan vibrerade min mobil i min ficka.
Jag stannade upp och tog upp mobilen.
Var det Niall som hade smsat?
Jag kollade förväntansfullt på skärmen.
Det var inte Niall.
Det var ett sms från en kompis här i Sverige.
”Någon social?”
Jag orkade inte svara.
Jag la ner mobilen i min ficka och fortsatte att gå upp till mitt rum.
Väl uppe i mitt rum så gick jag fram till mitt fönster och kollade ut.
Det snöade och det var lite mörkt.
Det var fint och mysigt.
Tänk att det är julafton imorgon.

Nialls perspektiv:
Jag, min familj och min släkt satt hemma hos oss i Mullingar.
Jag var äntligen hemma!
Mullingar var verkligen saknat.
Efter veckan här i Mullingar så ville jag jättegärna åka till Sverige för att träffa Sanna men det kunde jag inte på grund av säkerhetsskäl.
Det hade Paul i alla fall sagt.
Jag skulle vara i Mullingar i en vecka och sen skulle jag hem till London.
Detta gällde alla förutom Liam och Bella.
Dom skulle komma hem några dagar senare än oss andra.
Linnea och Sanna däremot skulle vara borta i lite mer än två veckor och sen skulle dom komma hem och gå i skolan.
Jag kanske skulle kunna komma och överaska henne på flygplatsen i Sverige?
Jag vet att Paul skulle tjata om säkerhet men jag vill så gärna åka till Sanna.
Jag saknar henne.
- Niall din tur! Hörde jag min morbror säga.
- Okey, svarade jag och tog upp tärningen.
Alla som var hemma hos oss satt och spelade ett spel.
Det är en slags tradition som vi brukar göra när släkten träffas.
Ganska kul och mysigt faktiskt.

Linneas perspektiv:
Tiden gick fort.
Det blev mörkare och mörkare.
Snart är det kväll och imorgon är det julafton.
Dom flesta hade stora släktträffar.
Niall hade berättat att han brukade ha det.
Zayn brukade bara fira med hans familj och några nära och kära.
Egentligen firar han inte jul eftersom han är muslim men hans mamma och hennes sida av släkten firar jul så hans familj har bestämt sig för att fira jul.
Harry brukade fira med hans familj, mor och far föräldrar, kusin och sånt.
Alltså en släktträff.
Louis brukade inte ha släktträff.
Han och hans familj brukade åka till några under dagen och sen fira kvällen hemma.
Liam och Isabella hade släktträff.
Jag och min familj firade julen hos min mormor och morfar.
Killarna och Bella firar ju annan slags jul än oss i Sverige.
Dom hade berättat att dom umgås med släkt och nära och kära under den 24.
Dom äter och har kul och det gör dom även den 25.
Men den 25 får dom presenterna.
Jag gick fram till min garderob och öppnade den.
Den är ganska tom nu eftersom de mesta av mina kläder, skor och sånt är i resväskan eller i London.
Jag letade runt lite i garderoben tills jag hittade något jag kunde ha på mig imorgon.
Jag hittade ett par svarta ballerinor längst in i garderoben och sen hittade jag en ganska enkel röd klänning hängandes på en galge.
Den klänningen hade jag haft på ett födelsedagsparty för ett tag sedan.
Sen dess hade jag inte använt den så mycket.
Klänningen passar perfekt till julen.

Zayns perspektiv:
Jag la fram kläder tills imorgon, fixade det sista med presenterna och gick sen och la mig.
Nästa morgon vaknade jag upp till en underbar doft.
Jag klädde på mig, fixade håret och gick sen ner.
- God morgon gubben, sa mamma som stod i köket och fixade frukost.
En stor frukost med nybakat bröd, pannkakor och ägg.
- God morgon, det lukat underbart! Sa jag och satte mig vid bordet där resten av min familj redan satt.
- Mormor och morfar kommer om några timmar, sa min syster med ett leende.
- Okey, svarade jag glatt.
Mamma berättade att några fler kanske kommer och sen ställde hon all frukost på bordet och alla högg in.

Liams perspektiv:
Jag åt frukost med familjen.
Bella hade gått och lagt sig efter frukosten.
Hon hade ont i magen.
Mamma och pappa hade varit väldigt stöttande ända sedan jag och Bella kommit hem.
Jag tror att dom var väldigt glada över lilla Darcy även fast dom på sätt och vis inte tyckte om det.
Jag tycket helt ärligt inte heller om det men jag var ganska glad över det på andra sätt.
Alla blir som förväntansfulla.
Bella hade klivit upp vid lunch och vi hade ätit lunch tillsammans.
Jag, mamma, pappa och Bella.
Ruth och Nicole skulle komma i eftermiddag och det skulle resten av våran släkt också.
Jag längtade efter att få träffa dem.

Danielles perspektiv:
Min familj är hos mig här i London och det snöar ute.
Kan det bli mysigare?
Jag och min familj hade ätit lunch tillsammans och nu satt vi och kollade film.
Jag har verkligen saknat det här.
Familjen och all familjetid.
Inget kan slå lite familjetid.

Isabellas perspektiv:
Dagen gick ganska fort.
Middagen närmade sig och alla gäster var här.
Jag hade på mig svarta ballerinor, en röd blus och svarta byxor.
Jag hoppas att magen inte syns så väl igenom.
Även fast dom flesta i min släkt vet om att jag är gravid.
Jag ville inte att någon skulle komma att tänka på det.
Därför att det är inte därför vi träffas idag.
Vi träffas för att fira jul.
Och det är riktigt trevligt.
Jag hade verkligen saknat familjen och släkten.

Harrys perspektiv:
Efter den stora middagen med släkten så satt vi vid matbordet och pratade.
Jag har verkligen saknat alla.
Och jag inser nu att jag verkligen saknat att familjetid och alla smått onödiga med trevliga samtal.
Jag kom på att jag skulle ringa Isabella sedan och sen skulle jag också ringa Louis.
Jag tänkte prata lite med Isabella ikväll eftersom jag saknar henne och jag tänkte säga grattis till Louis som fyller år idag.
Jag undrar hur han har firat dagen?
Familje eller snarare släktsamtalet fortsatte och det var ganska trevligt.
Senare spelade vi spel och kollade tv.
Vi bytte även lite presenter eftersom alla från släkten inte skulle vara här imorgon.

Louis perspektiv:
Kvällen gick mot sitt slut.
Harry och dom andra killarna hade ringt och grattat mig och även önskat mig God jul.
Jag hade såklart också önskat dem god jul.
Dom var inte dom ända som ringt mig.
Bella hade snott Liams telefon och pratat med mig och jag hade pratat länge med Eleanor.
21 år.
Jag kan egentligen inte fatta det.
Jag är 21 år nu.
Jag hade fått massa presenter.
Under dagen så hade vi varit hos mormor och morfar och ätit tårta och firat mig.
Under kvällen så hade vi också varit hos mormor och morfar fast då hade vi firat jul.
Ganska sent så hade vi åkt hem.
Det hade varit en grymt bra dag.
Och det är inte över.
Imorgon får jag ju mina julklappar och massa annan god mat.
Den här kvällen så somnade jag med ett leende på läpparna.

Eleanors perspektiv:
Gårdagen hade varit trevlig.
Jag hade haft riktigt kul.
Jag hade åkt hem till mamma och pappa och vi hade haft en släktträff.
Och denna morgon så vaknade jag upp till presenter och en stor god frukost.
Helt underbart.



Hej, tack för alla kommentarer och hög statestisk!

Nu har jag fått in Sannas perspektiv i detta kapitel som blev ganska långt ändå eftersom det var ett tag sen novellen kom från hennes perspektiv.
Det är många olika perspektiv men jag ville få in alla.
Hoppas det inte gör något? :)

Igår buggade min blogg lite så jag kunde inte få till inläggen så om jag ville ha dem och det funkade inte att publicera inläggen heller... kan vart att mitt interner var lite konstigt igår:/
Så därför var uppdateringen dålig.
Jag lyckades få upp ett kapitel på kvällen, runt 10 tiden iallafall:)

En sak till...
Det skulle vara sjukt kul om jag kunde få över 20 kommentarer på detta kapitel!
Jag vet att ni kan klara det!

Tack!
Xoxo Maja


Kommentarer
Postat av: grace

bodsdouousif hej!:D<3

2012-03-17 @ 16:22:11
Postat av: Nathalie

Mer :-D

2012-03-17 @ 16:22:44
Postat av: sd

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2012-03-17 @ 16:45:54
Postat av: Malin

Jättebra, skulle varit grymt kul om du skrev ett till kapitel idag : )

2012-03-17 @ 16:45:58
Postat av: Lena!

Meeer!!!!!! Sjukt bra!! :)

2012-03-17 @ 17:32:22
Postat av: jessica

JAG BOKSTAVLIGEN ÄLSKAR DIN NOVELL =DD<3

2012-03-17 @ 17:46:46
URL: http://jjessicas.blogg.se/
Postat av: Hanniz :D

Jätte bra!! Skriv mer i dag!! Snälla??? <33 :DD

2012-03-17 @ 18:12:13
Postat av: Ida

Super bra! Älskar din novell <3

2012-03-17 @ 18:55:17
URL: http://awesomeida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback