I wanna be your hero, kapitel 43


- God natt Zayn, du ska se att det ordnar sig, sa Liam och la sig i hans säng.
- Okey, god natt Liam, svarade jag och gick och la mig i min egna säng.
Jag låg länge och tänkte.
Alla tankar snurrade i huvudet.
Efter någon timme så lyckades jag äntligen somna.
Jag somnade med många tankar i huvudet.


Zayns perspektiv:
Dagen hade gått fort.
Vi hade repat och sedan haft våran konsert.
Nu är vi på väg mot Dovercourt.
Klockan är efter midnatt och alla sover förutom jag.
Jag tänkte på Linnea.
Och Grace.
Jag hade ringt Linnea idag och hon hade svarat.
Vi hade inte pratat länge.
Men ändå.
Jag fick höra hennes röst.
Jag hade förklarat allt för henne och hon hade lyssnat.
Efter bara en liten stund så sa hon att hon behövde gå eftersom hon hade skola.
Hon lät inte glad men hon visste i alla fall hur det låg till nu.
Liam hade sagt att jag skulle låta det vara och hon kommer nog prata med mig om en dag eller två.

En månad senare

Louis perspektiv:
- Snart hemma! Ropade jag när bussen svängde runt ett hörn.
Om några minuter var vi hemma igen.
Touren hade varit helt underbar.
Fansen hade varit underbara.
Allt hade varit kul.
Förutom att jag saknade familjen, huset, vännerna och Eleanor.
Zayn hade haft lite tjejproblem.
Det hade varit jobbigt att se honom vara ledsen, helt ärligt.
Men han verkade glad nu.
Saker hade löst sig.
Han hade pratat med Linnea lite.
Dom pratade visserligen inte lika ofta som dom brukade men dom började få tillbaka kontakten i alla fall.
Bara någon vecka efter att bilderna på Grace och Zayn hade kommit ut så hade nya bilder på Grace kommit ut.
Bilder på Grace och Cody Simpson.
Jag vet inte så mycket om det.
Zayn hade berättat lite för mig, men helt ärligt så var jag inte så värst intresserad.
Cody och Grace hade träffats under en filminspelning som var några dagar efter premiären som vi var på.
Det var en ny film som Grace skulle vara med i och Codys lillasyster Alli Simpson skulle också vara med i den filmen.
Så Cody hade varit där med Alli.
Jag tror att Zayn nämnde att dom var tillsammans.
- Vi är hemma! Skrek plötsligt Niall.
Jag kollade ut och såg vårat hus.
Snabbt packade vi ur alla våra saker ur bussen, sa hejdå till vårat crew och alla andra och sen skyndade vi oss in i huset.
Det är ren lycka att vara hemma och kunna sova i sin egna säng igen.

Tre veckor senare

Isabellas perspektiv:
Väskorna var packade och jag och Liam var på väg hem till Wolverhampton för att fira jul.
Vi stod på Londons största flygplats och vakterna var såklart inte långt ifrån oss.
Det var den här flygplatsen jag hade kommit till den första dagen då jag skulle bo med killarna, tänkte jag för mig själv.
Vi hade nyss sagt hejdå till Niall som hade gått till hans plan som skulle till Mullingar och vi hade också sagt hejdå till Zayn som gått till hans plan som skulle till Bradford.
- Doncaster, gate 3! Ropades det ut i högtalaren.
- Hejdå, sa Louis och kramade om oss alla innan han gick mot gaten.
Vi sa hejdå till honom också och vinkade efter honom och han vinkade tillbaka.
Sen såg jag honom inte längre.
Nu stod jag, Liam och Harry och väntade på våra flyg.
Jag började känna mig konstig.
Eller snarare en konstig känsla.
Jag kände en konstig känsla sprida sig igenom mig.
Jag skulle sakna Harry.
Såklart så skulle jag sakna Niall, Zayn och Louis också.
Dom är som min andra familj.
Jag skulle sakna Eleanor och Danielle också.
Vi hade blivit bra kompisar.
Jag skulle också sakna London, huset och allt annat.
En vecka utan allt detta.
Usch, tänkte jag för mig själv.
Men det skulle bli kul att träffa mamma och pappa.
Jag hade verkligen saknat dem.
Och resten av släkten skulle det ju såklart också bli kul att träffa.
Och Esmeralda, Madison och Hannah.
Om dom var hemma såklart.
Jag tror att Esmeralda skulle åka till Sydamerika och fira jul där med hennes släkt.
Hannah och Madison vet jag inte vad dom skulle göra.
Det var länge sedan jag träffat Madison, Hannah och Esmeralda.
Hannah pluggade Barn och Fritid, Madison pluggade Ekonomi och Juridik och Esmeralda pluggade Drama och Musik.
Jag pluggar nu Dans och Musik på en skola i London.
Esmeralda har flyttat ifrån Wolverhampton.
Hannah och Madison bor fortfarande kvar där.
Dom går olika inriktningar på samma skola.
Esmeralda har flyttat till South Staffordshire som inte ligger så jättelångt ifrån Wolverhampton.
Båda städerna ligger i West Midlands.
Hon hade flyttat dit själv, utan sin familj.
Skolan hon går på är jättebra.
Hon kommer säkert ha en bra skådis framtid, hon är jätteduktig inom drama.
- Homes Chapel, gate 9! Ropades det ut från högtalarna.
Det avbröt mina tankar.
Jag kom plötsligt på att det var Harrys flyg.
Homes Chapel.
Nu skulle han hem.
Harry sa hejdå till både mig och Liam och kramades oss.
Jag kramade honom länge och andades in hans doft.
- Hejdå älskling, ha det bra, sa han tyst till mig.
- Desamma, sa jag minst lika tyst.
- Hejdå min lilla älskade Darcy, sa han sedan och kollade ner mot min mage.
Sen log han mot mig.
Jag log tillbaka.
Sen kramade jag honom en sista gång innan han började gå mot gaten.
Han vinkade till mig och Liam och vi vinkade tillbaka.
Men något var fel.
Jag kunde se det på honom.
Plötsligt släppte han resväskan och sprang tillbaka mot mig och Liam.
Sen kände jag hur han lyfte upp mig och kysste mig på munnen.
- Aww, hörde jag Liam säga och han log.
Efter kyssen så släppte Harry ner mig och log mot mig.
- Hejdå syskonen Payne, sa han med ett litet skratt innan han gick mot gaten igen.
Han tog upp hans resväska och fortsatte gå.
Sen var han borta.
Allt jag kunde se var människor som gick omkring.
Ingen Harry.


Tack för alla kommentarer och den höga statestiken!
Förlåt för dålig uppdatering och ett kort kapitel!
Som ni kanske märkt så hoppar jag lite i tiden men det är för att jag inte vill dryga ut på tiden så mycket.
Hoppas ni tycker det är okey?
Tack! :D


Kommentarer
Postat av: jessica

AWESOME <3333

2012-03-16 @ 22:39:13
URL: http://jjessicas.blogg.se/
Postat av: Emma

Jättebra! :)

2012-03-16 @ 23:02:09
Postat av: sanna:D

Jätte bra, när kommer jag in i novellen igen? :)

2012-03-16 @ 23:18:40
URL: http://lifeofonedirection.devote.se
Postat av: InaTomlison <3

:D super duper girl <3

2012-03-17 @ 07:14:39
URL: http://liveyourdream.blogg.se/
Postat av: dfd

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2012-03-17 @ 10:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback